• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • Emma w S

Hjerpe

Hoppas ni slipper eländet.
    Men som sagt cola är jättebra.
    Har hört många som "bara" kräker en gång efter att de druckit avslagen cola..

jag vill gå i ide nu...
  • SaramedM

Håll honom hemma några dagar om du kan!

Men jag förstår din panik

Hjerpe skrev 2007-11-19 21:36:10 följande:
    Har följt tråden i det tysta men nu måsre jag skriva av mig...Nu har magsjukan börgat på sonens dagis och naturligt vis va han brevid tjejen som kräktesTroligen får han det eftersom att han börgade nu i höstas.Viserligen är han 4 men inte van vid dagis bacillerHan har varit hemma med mig och lillasyster tills nu i höstas Har nu världens panik har varit och tok handlat klorin,handskar,vätskeersättning,hinkar hand sprit cola Man e ju inte riktigt klok att man inte kan bli av med denna fobi och ångestSkönt att det fins fler som jag Fast bäst vore om man slapp fobin Massor av kramar till er alla
  • D med N och A

Min dotter fick ett rejält migränanfall igår, kräktes sju gånger. Det var läskigt, hon fick så hemsk huvudvärk, synbortfall och kräktes 6-7 gånger. Jättehemskt! Men vi överlevde både hon och jag, så idag har vi tagit det lugnt och vilat nästan hela dagen. Pust.

• Hjerpe

Han kommer att få vara hemma
    Jag är ändå "hemma fru" och han är bara 20 tim i veckan
    Han får vara hemma tills det har lugnat sig än så är det ju bara en
    Men hon blev ju sjuk på dagis så risken är ju stor att fler blir sjuka

• Iorlover

Måste kika in o bara säga hej! Här är det ganska lugnt än iallafall med sjukor. Bara för att jag skrev det där så är det väl magsjuka på dagis idag!
    Jag tycker det är super jobbigt att vara på affärerna nu. Tänkte också på att tråden stänger väl nu i början på December. Vill ni att vi gör en ny? Jag vill o kommer nog göra det sen. Hoppas ni hänger på då!

• jezzie

Ja givet att vi vill ha en ny även om vi alla hatar ämnet mer än allt annat är det skönt att läsa och skriva ibland iaf.

Är det någon som vet om magdropparna är bra att ta även om barnet dricker välling två ggr om dagen (tänkte att det stod att välling redan innehåller bakterierna, men det kanske inte är i lika stor mängd)

• D med N och A

Hört på ÖF idag, precis när vi kom in efter att ha klätt av oss:

"Igår låg vi hela familjen, däckade av magsjuka. Det var bara XX som klarade sig!"

Gaaah!! Vad 17 gör ni då på ÖF?!! (Sa jag inte men tänkte.) Ok det var lite extra kul som hände där idag, men att komma dit och smitta andra. Vi höll oss lite fint i andra rum än den aktuella familjen för att en liten stund senare gå därifrån. Tvättade alla barnens och mina händer och spritade dem till och med utanför.

Ångest...

• zasata

men gud!! så kan dom ju inte göra. tur att du hörde det i alla fall så ni kunde hålla er där i från.

D med N och A skrev 2007-11-20 21:57:32 följande:
    Hört på ÖF idag, precis när vi kom in efter att ha klätt av oss: "Igår låg vi hela familjen, däckade av magsjuka. Det var bara XX som klarade sig!" Gaaah!! Vad 17 gör ni då på ÖF?!! (Sa jag inte men tänkte.) Ok det var lite extra kul som hände där idag, men att komma dit och smitta andra. Vi höll oss lite fint i andra rum än den aktuella familjen för att en liten stund senare gå därifrån. Tvättade alla barnens och mina händer och spritade dem till och med utanför. Ångest...
  • zasata

i morgon klockan 8a skall jag till läkaren, hoppas verkligen han förstår att jag behöver hjälp. undr vad jag skall säga.

Svar på tråden spyfobi!!!!!