• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • SaramedM

gah
    M säger att X har kräkt hemma
    Jag har ingen aning om det var idag efter dagis eller tidigare i veckan och nu var han tillbaka.
    Personalen hade sagt det i alla fall till henne idag

Men de nämnde inget vid hämtning, men de kan ju ha glömt att jag har bett att bli informerad

Jag ska ringa 7 imorgon och höra hur det ligger till, är det nytt och han är hemma magsjuk just nu så får hon vara hemma imorgon

Men jag har ingen aning om hur jag ska överleva tills imorgon bitti
    Det känns som att vi redan är smittade och hon kommer att spy i natt

• Emma w S

Jag känner mig bubblig i magen.
    Jag brukar bli lite körig i magen när jag har mens men varje månad så blir jag ändå så nojjig.
    Fan.

jag vill gå i ide nu...
  • tubben

Själv sitter jag på ett hotell och är (peppar, peppar) frisk! Hemma däremot har dottern kräksjuka. Jag var inte hemma den natten (tisdagsnatt) då det drog igång och min gulliga man som vet hur rädd jag är för detta ringde onsdag morgon och undrade om jag kunde boka fler hotellnätter. Så nu har jag hållit mig borta, ska hem i morgon. Min stora fasa är att lillebror, man och sedan jag ska bli smittade. När kan man andas ut?

• zasata

kan man nån gång andas ut?!?

jag har varit på MAXI och bokia nu.. *jobbigt*
    +att jag fått i mig lite mat, men inte mycket så nu mår jag dåligt igen :(

• zasata

nej, antidepresiva.. ingen uppföljning inget alls, han lyssna inte ens på mig utan trodde jag spyr varje dag!
    tvingade sambon ringa pysk idag, fick nått nummer till kbt så skal ringa dit i morgon.. för nu kan jag inte ens äta längre typ.. i fall jag blir sjuk finns ju midnre att spy ut i så fall

MammaHela skrev 2007-11-22 19:58:32 följande:
    zasata:är det ångestdämpande du fått av läkaren. Det funderar jag på att be om. Sen ska jag köpa hem sempers magdroppar till alla barnen.
  • Emma w S

zasata
    Jag lider verkligen med dig. man SKA INTE bli behandlad sådär av en läkare.
    Min egen erfarenhet av psyiatriska kliniker är endast positiv. Det är där jag blivit trodd och tagen på allvar.
    Så håll gott mod till den pykiatriska vården istället! Rikta energin ditåt.

Andas lugnt.
    Vad heter medicinen du fick?
    Nyfiken på om det är samma som jag äter.

jag vill gå i ide nu...
  • SaramedM

Stackars lilla vän
    Så här ska du inte behöva ha det

Äter du inte så kräks du galla och det är värre

Äter du inte så försämras ditt immunförsvar också, du måste verkligen äta.

Ta sempersmagdroppar du också, det har jag gett till M idag.

Och när ångesten slår till, tänk på att det allra allra värsta inte varar många minuter.

Och andas med magen

zasata skrev 2007-11-22 20:02:55 följande:
    nej, antidepresiva.. ingen uppföljning inget alls, han lyssna inte ens på mig utan trodde jag spyr varje dag! tvingade sambon ringa pysk idag, fick nått nummer till kbt så skal ringa dit i morgon.. för nu kan jag inte ens äta längre typ.. i fall jag blir sjuk finns ju midnre att spy ut i så fall
  • zasata

jo jag vet, försöker äta men får så ont då, och j*vla läkaren brydde sig ju intr.. så arg.
    ätit 3 mackor 1/4dels morotsbiff med putte lite ris idag i alla fall :)

hoppas jag får tid snart för kbt!

äter ni andra bra?

• Wavva

För några veckor sedan var min son sjuk ju och mannen fick diarré och jag mådde så jävla illa och ville bara in bli sjuk, men uppträdde ändå rätt sansat til skilnad från förra året. (Jag och sonen som blivit "frisk" stack direkt på morgonen till svärmor för att äta frukost och sedan åkte vi till en kompis som har häst och var ute med henne hela dagen och sov sedan hos min mamma (som liksom svärmor blev smittad dessvärre). Iallafall så hjälpte panodil mot huvudvärken och kanske lite mot illamåendet och gaviscon. Utöver det åt jag vitpepparkorn och medicinsk kol och proviva (sansat va´.... )

Bra att ha en plan om man skulle ha otur, sist skickade jag ner mannen på toan i källaren då han skulle skita för att slippa oroa mig för att höra ljud. Sen försökte jag tänka "Om några dagar är allt bra igen och om jag blir sjuk kanske jag kan ta med några mama tidningar till dass och täcke etc, kanske passa på att måla naglarna emellan attackerna...hjälpte att tänka så.

Svar på tråden spyfobi!!!!!