• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • Lenis80

som demonstratör det är bara extra men det räcker för att dra igång min oro..
    Nej vill inte läsa den där statistiken mår ännu sämre då..

• zasata

okej i mataffär?
    folk som vart sjuka handlar fotast i någon liten affär och inte liten större i så fall
    kan i alla fall säga att det varit värre andra år!

Lenis80 skrev 2007-11-23 11:16:35 följande:
    som demonstratör det är bara extra men det räcker för att dra igång min oro..Nej vill inte läsa den där statistiken mår ännu sämre då..
  • Lenis80

Ja jag läste att det var värre förra året..

• zasata

hu, jag skall till liseberg idag... hoppas det e lugnt där..

• Ellieott
    zasata skrev 2007-11-23 10:38:45 följande:
    jag tror jag ahr B+! är de bra då?
    Ja då borde du vara nästan säker! Det var i vilket fall vad en doktor som de pratade med på nyhetsmorgon sa..!
  • zasata

gud vad skönt.. vad det idag?

Ellieott skrev 2007-11-23 12:30:57 följande:
    Ja då borde du vara nästan säker! Det var i vilket fall vad en doktor som de pratade med på nyhetsmorgon sa..!
  • zasata

ush kände mig lite bättre i morse men nu har jag jätte ont i magen igen,, så skiter i liseberg.hoppas jag klarar av att äta midddag idag,

• Buus85

Läste precis att imunitet inte har någonting med blodgrupp o göra. Dom med B kan också få den. Det handlar om en speciell gen istället som ska va skyddande mot kräksjukan.
    Jag känner nämligen folk som fått sjukan trots b-grupp, sen finns det dom med a som aldrig har haft den. Det är ett litet lotteri altså.

Läste också att man inte behöver spy, barn spyr ofta men får vuxna sjukan så blir det mest diarre. kanske stämmer.

• Frosk

Usch och fy. Idag satt det en lapp på dagis att kräksjukan har börjat på ena avdelningen. Fyfyfy. vad ska man göra! Vill låsa in mig till maj.

• Buus85
    Frosk skrev 2007-11-23 17:30:50 följande:
    Usch och fy. Idag satt det en lapp på dagis att kräksjukan har börjat på ena avdelningen. Fyfyfy. vad ska man göra! Vill låsa in mig till maj.
    Har du dina barn på det dagiset altså?
    Om du har möjlighet att vara hemma med barnen så är ju det att föredra tills sjukdomen klingat av lite.
Svar på tråden spyfobi!!!!!