• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • Frosk

Ja dottern går på avdelninge jämte, men dom är ju ofta tillsammans med den andra avdelningen också. Så fort hon bökar lite på nätterna så tror jag att hon ska spy, fast hon bara letar efter nappen. Önskar att man kunde stanna hemma med henne men man måste ju jobba

• Buus85

Oki, ja då är det bara att be en bön o hoppas på det bästa

Ungar som har händerna i munnen var o varannan minut smittas ju rätt lätt.

Har du haft kräksjukan nångång då? Om inte, så kanske du är immun, man kan ju alltid hoppas.

• zasata

hoppas vuxna får diarre då.. det gör mig inget alls..

• Frosk

Ja visst har jag haft kräksjukan, men det var många år sen nu så det känns som det är dags och omöjligt att komma undan när man har barn på dagis.

• Buddaboll

Den gången jag har varit i närheten av kräksjukan, så var det min bror som drog med det hem från jobbet. Jag och sonen klarade oss den gången konstigt nog, men mamma, sonen pappa med sambo, min bror och en hel del övriga släktingar blev sjuka så det räckte och blev över.
    Och då pratade de ju bara med varandra oh ingen fysisk kontakt och brorsan hade inte nes märkt än då att han var sjuk, så vinterkräksjukan är otroligt smittsam...

Blir själv totalt panikslagen inför allt vad må illa och kräk heter, får svår ångest och hela kroppen reagerar, har tex träningsvärk i hela kroppen efter jag har varit magsjuk, tårarna rinner osv. Tur att jag har en man som stöttar mig och hjälper mig så gått han kan!

• Buus85
    Frosk skrev 2007-11-23 18:32:34 följande:
    Ja visst har jag haft kräksjukan, men det var många år sen nu så det känns som det är dags och omöjligt att komma undan när man har barn på dagis.
    Det är ju skillnad på kräksjuka o magsjuka. Kräksjukan har ju inte funnits så många år. Så om det var länge sen du var sjuk så var det nog vanlig magsjuka.
  • Frosk

Ok.ja det kanske det var då, men jag trodde hur som helst att jag skulle dö så jag är lika rädd ändå.

Buus85 skrev 2007-11-23 19:00:26 följande:
    Frosk skrev 2007-11-23 18:32:34 följande:
    Det är ju skillnad på kräksjuka o magsjuka. Kräksjukan har ju inte funnits så många år. Så om det var länge sen du var sjuk så var det nog vanlig magsjuka.
  • SaramedM

Hur vet man om det är vks man har?

• lizagirl

Oh vad jag tycker synd om er
    Min syster har samma "fobi" och min dotter kräktes inatt.... (vi har våra barn på samma dagis, delar lekhall)

Och nu sover hon hos mamma och HEnnes sambo är hemma med sonen.
    Jag skulle bara vilja sända er alla med denna otroligt hemska rädslan och oron för att kräkas en stor kram som botade er från detta... jag lider verklifen med er...
    det är så hemskt att se sin syster må såhär dåligt...

Citerar "mina 78" inlägg... att du vill låsa in dig till maj.. exakt så sa min syster också...
    Pendula heter hon här på FL .. om ni vill prata?

Kram och hoppas ni slipper eländet, själv sitter jag och väntar på att det ska komma inatt...

♥ BeBis i MaGeN - 2oo8o4o2 ♥
  • Iorlover
    lizagirl skrev 2007-11-23 21:19:33 följande:
    Oh vad jag tycker synd om er Min syster har samma "fobi" och min dotter kräktes inatt.... (vi har våra barn på samma dagis, delar lekhall)Och nu sover hon hos mamma och HEnnes sambo är hemma med sonen.Jag skulle bara vilja sända er alla med denna otroligt hemska rädslan och oron för att kräkas en stor kram som botade er från detta... jag lider verklifen med er...det är så hemskt att se sin syster må såhär dåligt...Citerar "mina 78" inlägg... att du vill låsa in dig till maj.. exakt så sa min syster också...Pendula heter hon här på FL .. om ni vill prata?Kram och hoppas ni slipper eländet, själv sitter jag och väntar på att det ska komma inatt...
    Å, Tack de var fina ord! Hoppas din stackars syster klarar sig! Hon har tur som verkar ha en sån förstående syster iallafall! Runt mig tycker de flesta att jag är nojjig, löjlig o överdriver mm. You name it...
Svar på tråden spyfobi!!!!!