Wavva skrev 2007-11-22 21:18:03 följande:
För några veckor sedan var min son sjuk ju och mannen fick diarré och jag mådde så jävla illa och ville bara in bli sjuk, men uppträdde ändå rätt sansat til skilnad från förra året. (Jag och sonen som blivit "frisk" stack direkt på morgonen till svärmor för att äta frukost och sedan åkte vi till en kompis som har häst och var ute med henne hela dagen och sov sedan hos min mamma (som liksom svärmor blev smittad dessvärre). Iallafall så hjälpte panodil mot huvudvärken och kanske lite mot illamåendet och gaviscon. Utöver det åt jag vitpepparkorn och medicinsk kol och proviva (sansat va´....)Bra att ha en plan om man skulle ha otur, sist skickade jag ner mannen på toan i källaren då han skulle skita för att slippa oroa mig för att höra ljud. Sen försökte jag tänka "Om några dagar är allt bra igen och om jag blir sjuk kanske jag kan ta med några mama tidningar till dass och täcke etc, kanske passa på att måla naglarna emellan attackerna...hjälpte att tänka så.
Lite såhär strukturerar jag också upp min ångest...känner igen nagelackstankarna...jag löser väldigt mycket korsord under mina attacker *S*
Det känns bättre om man har en "plan" liksom...och samtidigt håller sig så sysselsatt som möjligt!
När dottern haft magsjuka passar jag på att städa alla skåp och skrymslen och sortera papper och sådant för att hålla igång liksom...