• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • killing

Räkna med mig!

Åhhhh jag jobbar som lärare på en låg-och mellanstadieskola och träffar dagligen barn som mår illa vet inte hur många gånger jag sagt till barnen att de måste gå till toan om de behöver spy annars får de torka upp själva!!!!

Pepparpeppar....

När du vet vad som är viktigt, lär dig att prioritera!
  • Iorlover
    killing skrev 2007-11-23 21:45:28 följande:
    Räkna med mig!Åhhhh jag jobbar som lärare på en låg-och mellanstadieskola och träffar dagligen barn som mår illa vet inte hur många gånger jag sagt till barnen att de måste gå till toan om de behöver spy annars får de torka upp själva!!!!Pepparpeppar....
    ÅHHHH...satan i gatan vad jobbigt!!! Hade ALDRIG klarat ett sånt jobb! Jag kan flippa ur bara av att gå på luciafirande men barn!

Var på klädaffär idag, då ett barn ligger på golvet o gråter o säger att han har ont i magen! HJÄLP tänker jag o bara förväntar mig kaskadspyan...lägger tillbaka de fina kläderna jag tänkt köpa o skyndar mig ut...PUH!!!
    Alltså hur jobbigt får det bli!
  • neoaliya
    Iorlover skrev 2007-11-23 21:49:09 följande:
    ÅHHHH...satan i gatan vad jobbigt!!! Hade ALDRIG klarat ett sånt jobb! Jag kan flippa ur bara av att gå på luciafirande men barn! Var på klädaffär idag, då ett barn ligger på golvet o gråter o säger att han har ont i magen! HJÄLP tänker jag o bara förväntar mig kaskadspyan...lägger tillbaka de fina kläderna jag tänkt köpa o skyndar mig ut...PUH!!!Alltså hur jobbigt får det bli!
    Uscha, ja precis så är jag med. Vill bara låsa in oss och kasta bort nyckeln tills det är säkert att komma ut igen. Förra året hade jag barnen hemma i 2 veckor från dagis i förebyggande syfte (hörde på en avd brevid att det börjat gå) men nog fan åkte vi på det ändå Nu har jag ångest varje dag, spritar och har mig som en annan galning, törs inte gå ut för om nån ser hur jag håller på skulle dom nog idiot förklara mig
  • Blackbutterfly

Usch!! Här är en till som är så fruktansvärt rädd för ALLT som har med magsjuka att göra!! *ryyyyys*

Dottern började på dagis i okt...och nu är jag rädd typ varje dag jag hämtar henne...
    Frågar fröknarna varje dag om det varit nått "äckel" som jag kallar det!!

Jag skulle ge vad som helst för att slippa vara rädd för detta, man blir ju helt handikappad varje vinter!!

Har aldrig haft VKS *peppar, peppar* men nu när man har barn så kanske det blir svårt att undvika att få den!! usch!!

Känns så skönt att läsa i sånna här trådar...att det finns fler som jag!!

¯`°?.¸ ღ♥ Ella-Pella ♥ღ ¸.?°´¯
  • Iorlover
    Blackbutterfly skrev 2007-11-23 21:54:43 följande:
    Usch!! Här är en till som är så fruktansvärt rädd för ALLT som har med magsjuka att göra!! *ryyyyys*Dottern började på dagis i okt...och nu är jag rädd typ varje dag jag hämtar henne...Frågar fröknarna varje dag om det varit nått "äckel" som jag kallar det!!Jag skulle ge vad som helst för att slippa vara rädd för detta, man blir ju helt handikappad varje vinter!! Har aldrig haft VKS *peppar, peppar* men nu när man har barn så kanske det blir svårt att undvika att få den!! usch!!Känns så skönt att läsa i sånna här trådar...att det finns fler som jag!!
    Ja, visst är det skönt att se att man inte är ensam! Lätt att känna att man är det då man tex står i en affär o håller på att bryta ihop (igen) pga detta! Jag blir så ledsen varje gång och tycker det är jobbigt o jaa TRAGISKT!
  • Blackbutterfly
    Iorlover skrev 2007-11-23 21:58:22 följande:
    Ja, visst är det skönt att se att man inte är ensam! Lätt att känna att man är det då man tex står i en affär o håller på att bryta ihop (igen) pga detta! Jag blir så ledsen varje gång och tycker det är jobbigt o jaa TRAGISKT!
    JAAAA.....senast idag när jag hade hämtat dottern så skulle jag skjutsa hem en kompis...Ella började blir jätteledsen i bilen och började bara störtgråta...det ENDA jag kunde tänka på var att "nu spyr hon snart...hon gråter för att hon mår illa" man känner sig så hemsk...jag tycker heller inte om att hon ska se att man är så rädd....TUR att min sambo är världens mest förstående och skulle ta hand om allt om Ella blev magsjuk!!
    Det är som du säger....det är verkligen JOBBIGT och tragiskt!! Ledsen
    ¯`°?.¸ ღ♥ Ella-Pella ♥ღ ¸.?°´¯
  • zasata

läste på emetofovi,se att handsprit inte funkar för att döa vks baktierna!!
    ibland funderar jag på om jag är mest rädd flr att bli smittad själv, eller att nån i familjen blir..
    undra vilket som är värst..

och sen undrar jag om nån av er vet var i göteborg man kan få hjälp?!?

• Iorlover
    Blackbutterfly skrev 2007-11-23 22:18:51 följande:
    JAAAA.....senast idag när jag hade hämtat dottern så skulle jag skjutsa hem en kompis...Ella började blir jätteledsen i bilen och började bara störtgråta...det ENDA jag kunde tänka på var att "nu spyr hon snart...hon gråter för att hon mår illa" man känner sig så hemsk...jag tycker heller inte om att hon ska se att man är så rädd....TUR att min sambo är världens mest förstående och skulle ta hand om allt om Ella blev magsjuk!! Det är som du säger....det är verkligen JOBBIGT och tragiskt!!
    Exakt så är jag med! Så fort de gråter eller har ont i magen!
  • Avelyn
    zasata skrev 2007-11-23 22:31:27 följande:
    läste på emetofovi,se att handsprit inte funkar för att döa vks baktierna!! ibland funderar jag på om jag är mest rädd flr att bli smittad själv, eller att nån i familjen blir.. undra vilket som är värst..och sen undrar jag om nån av er vet var i göteborg man kan få hjälp?!?
    I mitt jobb har jag hört att handtvätt i kombination med handsprit ska vara säkert iaf. Det rekommenderas för oss. Jobbar i vården, hemtjänsten trots min fobi Jag tror starkt på alcogelen. Bra att smörja handtag, telefonlurar och allt som skiten sätter sig på när någon hemma blir sjuk. ( För att inte glömma spolknapp och kranar i kök och badrum. ) Med vanlig hantvätt med eller utan alcogel som kombination kommer man långt. Trots mitt jobbs epidemier och tre barn hemma hade ingen i vår familj vks förra året. ( Sådan tur lär vi inte ha  i år )
Svar på tråden spyfobi!!!!!