• Amelié77

Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?

Jag har ALDRIG sett en Bugaboovagn "live" så kan någon vänligen förklara för mig varför de verkar vara så populära. Jag har bara sett dem på bild på nätet och utgående från det skulle det inte falla mig in att köpa en sån vagn. Tycker de är rent ut sagt fula och dessutom ser de obekväma, hårda, omysiga och kantiga ut.
    Men jag är medveten om att jag kan ha fel Så förklara gärna för mig varför Bugaboon är bättre än t.ex. Brio eller Emmaljunga. Och jag nöjer mig inte med svaret att de är snyggare... Finns det några andra fördelar med Bugaboo som inte finns på andra vagnar?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?
  • Tyler Durden

tång
    Tyler Durden skrev 2007-10-19 11:00:01 följande:

dessa vagnar tycker jag är fruktansvärda, skulle inte ens ta den med tåg!
  • tutelina
    KarJac skrev 2007-10-19 10:34:34 följande:
    Men att köpa något till sitt barn för att vara häftig eller för status är ju bara dumt!
    jovisst, men man köper ju inget BARA för att det är status, men jag tro dock att det kan vara en faktor i valet, men sen ska ju oxå till att man tycker den är snygg och att den ä bra.
  • tutelina

måste bara fråga, hur är det för lite längre barn att sitta i BB? Och för längre människor att köra?de se oftast låga ut.

• Sastbro

Har inga barn, men min syster har denna vagnen! Och den är smidig att köra, inte för klumpig m.m.m.
    Sen är den faktiskt rätt lätt, inte tung att lyfta osv

En sak är säker för mig iaf, när jag får barn så skall jag ha en sån vagn. Och man kan faktiskt köpa den från Tyskland, då blir den billigare!Cool

• oOrosamarängerOo
    tutelina skrev 2007-10-19 11:16:57 följande:
    måste bara fråga, hur är det för lite längre barn att sitta i BB? Och för längre människor att köra?de se oftast låga ut.
    Hur menar du med lite längre? Min dotter på snart fem sitter alldeles utmärkt i den, hon har dock slutat åka vagn för längesen Både Cameleonen och geckon funkar likabra för långa personer att köra, cameleonen ghar ställbart handtag och passar därmed kortare personer oxå då man kan sänka ner handtaget lägre än på geckon (öven högre)
  • tutelina

så om jag säljer min vagn, sparar lite för att kunna köpa en sån där chameleon för runt 7000 på babytrader, skulle ni rekommendera det? Är det verkligen så bra kvalitet att det räcker i flera år? för min 11 månaders och för kanske ett litet sysk i framtiden? Om ens barn blir långt tex, kan det bli problem då?

• tutelina
    SooJuicy skrev 2007-10-19 11:25:37 följande:
    Hur menar du med lite längre? Min dotter på snart fem sitter alldeles utmärkt i den, hon har dock slutat åka vagn för längesen Både Cameleonen och geckon funkar likabra för långa personer att köra, cameleonen ghar ställbart handtag och passar därmed kortare personer oxå då man kan sänka ner handtaget lägre än på geckon (öven högre)
    ok 5 år, då är man ju oftast längre än spädis
  • tutelina

längre ÄN en spädis menar jag förstås

Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?