• Amelié77

Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?

Jag har ALDRIG sett en Bugaboovagn "live" så kan någon vänligen förklara för mig varför de verkar vara så populära. Jag har bara sett dem på bild på nätet och utgående från det skulle det inte falla mig in att köpa en sån vagn. Tycker de är rent ut sagt fula och dessutom ser de obekväma, hårda, omysiga och kantiga ut.
    Men jag är medveten om att jag kan ha fel Så förklara gärna för mig varför Bugaboon är bättre än t.ex. Brio eller Emmaljunga. Och jag nöjer mig inte med svaret att de är snyggare... Finns det några andra fördelar med Bugaboo som inte finns på andra vagnar?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?
  • Emeraldy
    Duckan74 skrev 2007-10-19 10:04:45 följande:
    Men en Emmaljunga är väl inte så mycket biilligare om du ska ha en ny?
    Slänger mig tvärt in i diskussionen. Vår Emmaljunga Cerox kostade drygt 6000 kronor ny, inklusive mjuklift och skötväska, så visst är det lite skillnad.
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • oOrosamarängerOo

BB cam som kostar 8700:- ,  kallar jag inte dyr.  Krävs bara en enkel mattekunskap på va de flesta andra vagnar kostar med liggkorg. Får inte alls ihop det med att bb anses som dyr av många!?

• tutelina

jam
    snart tre skrev 2007-10-19 10:02:15 följande:

Men det är ett väldigt konstigt sätt att argumentera på! Det gäller ju i så fall alla dyra vagnar (Brio, EL, UJ osv). Många sparar nog ihop pengar innan de köper en vagn, oavsett vad de köper. Det är knappast ett argument MOT Bugaboon.
    nä det är inget argument mot BB, såna har jag inte, jag bara belyser priset som en del av dess status. Och förresten så har jag ju redan sagt att UJ oxå är en av mina petpeeves!
    och vad då konstigt argument? Har man inte så mycket pengar så har man inte,det finns faktiskt folk som inte har råd med barnvagnar för nästan 10000 och måste välja alternativ, Vissa människor kan inte välja precis de det vill ha, utan måste välja billigare alternativ, Det måste ni väl veta om?
  • Emeraldy
    SooJuicy skrev 2007-10-19 10:09:40 följande:
    BB cam som kostar 8700:- ,  kallar jag inte dyr.  Krävs bara en enkel mattekunskap på va de flesta andra vagnar kostar med liggkorg. Får inte alls ihop det med att bb anses som dyr av många!?
    Ja, fast vi köpte som sagt en ny Emmaljunga och den gick ändå på 2500 kronor mindre, och för oss är det mycket pengar. Jag vågar dessutom påstå att många i kompiskretsen tycker VI köpte en dyr vagn då många vlade att köpa begagnat. Så jo, nästan 9000 kronor för en barnvagn ÄR mycket pengar för många.
  • tutelina
    Emeraldy skrev 2007-10-19 10:07:31 följande:
    Slänger mig tvärt in i diskussionen. Vår Emmaljunga Cerox kostade drygt 6000 kronor ny, inklusive mjuklift och skötväska, så visst är det lite skillnad.
    precis! en BEGAGNAD BB kostar 6000...
  • Modesty2000

Vår Brio gick på 7000:- eller lite mer tror jag och då köpte jag inte ens skötväska...
    Barnvagnar kostar multum men det är en engångssumma och om man slår ut det på hela tiden man använder den blir det ju kaffepengar..om man köper en man är nöjd med från början och inte köper en ny för man inte var nöjd med den första från början.
    Sen är det klart...det finns MASSOR av pengar att spara på att köpa beggat osv...men det är en annan diskussion.

• oOrosamarängerOo

Men en summa på bara ett par tusen i skillnad ser jag som en petitess på en vagn man nyttjar ganska länge.

• Emeraldy
    SooJuicy skrev 2007-10-19 10:20:57 följande:
    Men en summa på bara ett par tusen i skillnad ser jag som en petitess på en vagn man nyttjar ganska länge.
    Fast har man en relativt anstränd ekonomi så tror jag inte man resonerar som du Vi använder vår Cerox lika länge som ni er BB (vi kommer inte köpa nån lättare sulky eller så eftersom vi är grymt nöjda med vår EL) och då är faktum; 2500 kronor att göra annat för.
  • 4barnsMom

Jag tycker inte alls att den är dyr Jag lägger ju ner pengar på allt möjligt och nåt som jag ska släpa runt på så mycket som en barnvagn kan jag ge ännu mera för

Meeeen jag skulle aldrig köpa en BB ändå, den är helt enkelt för ful och för liten, jag vill ha en stadig vagn Men priset spelar ingen större roll i vagnvalet.. Jag skulle heller aldrig köpa en Phil&Ted eller en Uj enbart för att de är för fula och inte har de funktioner jag vill ha Hade dom haft det hade jag haft dom båda förmodligen

Så jag kör Babytravel syskon, Emmaljunga och Brio Bara för att jag vill... Har en av var

Stolt Mamma till Samuel-97, Elin-00, Elias-06 och BF 23/11!
  • tutelina

så ni ser alltså inte att Bugaboo är en statussymbol? Och nu menar jag inte att ni skall "erkänna" att det var därför ni köpte den eller att den inte är en bra och funktionell vagn, Försök att gå utanför er själva och titta på det ur ett civilisationshistoriskt perspektiv, tänk er att ni är tidreseneärer, eller besökare från en annan planet.Man kan ju faktiskt äga en BB, och tycka att den är jättebra och samtidigt inse att det är en hypad produkt.

Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?