• Amelié77

Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?

Jag har ALDRIG sett en Bugaboovagn "live" så kan någon vänligen förklara för mig varför de verkar vara så populära. Jag har bara sett dem på bild på nätet och utgående från det skulle det inte falla mig in att köpa en sån vagn. Tycker de är rent ut sagt fula och dessutom ser de obekväma, hårda, omysiga och kantiga ut.
    Men jag är medveten om att jag kan ha fel Så förklara gärna för mig varför Bugaboon är bättre än t.ex. Brio eller Emmaljunga. Och jag nöjer mig inte med svaret att de är snyggare... Finns det några andra fördelar med Bugaboo som inte finns på andra vagnar?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?
  • Miltons Mamma

Personligen tycker jag den e väldigt snygg..men ack så osmidig på vintern....

Jag har en annan vagn nu..

• Miltons Mamma

Personligen tycker jag den e väldigt snygg..men ack så osmidig på vintern....

Jag har en annan vagn nu..

• tutelina

jag fick just mitt straff för att jag är så dum, jag förstörde hela den blivande lasagnesåsen genom att hälla massa tomatsås på INNAN jag stekte den. Hela middagen förstöd. God loves the beautiful bugaboo people.

• KarJac
    tutelina skrev 2007-10-18 18:18:23 följande:
    jag fick just mitt straff för att jag är så dum, jag förstörde hela den blivande lasagnesåsen genom att hälla massa tomatsås på INNAN jag stekte den. Hela middagen förstöd. God loves the beautiful bugaboo people.
    SÅ går det när man går på de som är lite bättre än alla andra
    I am not bound to please thee with my answers.
  • johannaringer
    tutelina skrev 2007-10-18 18:18:23 följande:
  • tutelina
    Pistou skrev 2007-10-18 18:15:20 följande:
    Visst är den dyr, men vad kostar inte pengar idag liksom? Alla här på FL ha väl en dator som kostar, kanske inte dubbelt så mycket, men i alla fall mer än en BB, och numera finns det väl en platt-tv i varje hem.
    Det har du helt rätt i, så jag tar bort det där" grejen med BB är att den är dyr"
    men jag står fast vid att det är en statussymbol. Och det har inget att göra med hur bra och funktionell den är, jag är helt övertygad om dess funktionalitet, och den ser är snygg. Men det är oxå statusfyllt att äga en BB, lite stolt är man nog, det skulle jag vart!
  • tutelina
    KarJac skrev 2007-10-18 18:20:36 följande:
    SÅ går det när man går på de som är lite bättre än alla andra
    hihi...(kan inte göra smajlies direkt efter orden får använda "bokisar" istället")
  • tutelina

hur gör man smajlisar direkt efter orden? Är det nåt tangenttryck jag inte känner till?

• Korint

Ja, buggan är vagnen som har allt! Faktiskt! När jag först började kolla på vagnar tyckte jag den såg ut som ett gräsligt ufo. Men man vänjer sig, och snart började jag gilla den mer och mer. Men än idag, jag har använt vagnen varje dag i 14 månader, kna jag inte bedtämma mig för om den är skitsnygg eller fulfräck. Gränsen är hårfin och inte alltid helt definierbar...

Alla vagnar jag kännt på och kört känns rappliga och skranglig jämfört med den, men så är det ju ofta om man prövat nåt med superkvalitet så vänjer man sig med det.

Men visst har folk åsikter om den, får ofta höra saker som att det är löjligt att en barnvagn ska kosta så mycket bla bla bla... Jag brukar svara att många köper statusbilar och vad kostar inte det?? Eller: Vad ska jag göra med alla mina pengar då?

Statuspryl- till viss del, men jag skulle aldrig köpa nåt dåligt bara för att det anses coolt. Jag skulle heller inte köpa skräpkvalitet bara för att det är billigt. Men det är ju klart, kan jag välja har jag hellre coola grejer än töntiga

• blommanigbg

Jag undrar hur man gör på vintern när det är mkt snö med de där pyttesmå hjulen? En sådan vagn skulle aldrig funka för mig då jag har hund och är ute och går mkt på ojämn mark...

Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?