• Amelié77

Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?

Jag har ALDRIG sett en Bugaboovagn "live" så kan någon vänligen förklara för mig varför de verkar vara så populära. Jag har bara sett dem på bild på nätet och utgående från det skulle det inte falla mig in att köpa en sån vagn. Tycker de är rent ut sagt fula och dessutom ser de obekväma, hårda, omysiga och kantiga ut.
    Men jag är medveten om att jag kan ha fel Så förklara gärna för mig varför Bugaboon är bättre än t.ex. Brio eller Emmaljunga. Och jag nöjer mig inte med svaret att de är snyggare... Finns det några andra fördelar med Bugaboo som inte finns på andra vagnar?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?
  • Belinda80
    Emeraldy skrev 2007-10-19 10:47:54 följande:
    ...och i EL ingår det alltid myggnät och regnskydd så det skrev jag inte ens ut
  • Kajsan
    Emeraldy skrev 2007-10-19 10:47:13 följande:
    Kajsan:Ja, men jag vill inte beställa från utlandet. Jag är en sån som vill beställa såna saker i butik så man har nånstans att gå om nånting blir tokigt Det finns ju bra mycket billigare vagnar än BB om man beställer från utlandet. Man måste ju göra en relevant jämförelse
    Jo, men den är fortfarande inte mer än 700 kr dyrare än din vagn , det var dit jag ville komma.
  • Miltons Mamma

Kajsan:

Då vill jag bara säga att ni inte kan argumentera priset på vagnarna..
    En emmaljunga byter man ju inte klädsel på..
    Så allt som allt så betalar ni med BB vagnar nog mera i längden då ni byter klädsel (Inte alla som gör det dock men ni som gör)

• jagarhosdigigen

Hahah som dem sa på radio igår

Det är bara för dem är dyrast.
    Verkar va nå sånt..
    För jag personligen tycker inte dem är sköna o köra alls.

• Emeraldy

Kajsan:
    Bra för dig Jag lägger mig inte i för fem öre vad folk köper för vagnar till sina barn. Däremot har jag lite svårt när folk tycker det är en självklarhet att alla ska ha råd att lägga ut 9000 kronor på en barnvagn (precis som det säkert sticker i ögonen på en del att vi lade ut 6000 på vår vagn). Man måste ha förståelse för andra människors ekonomiska situation och det tycker jag saknas bland vissa

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Kajsan

Miltons Mamma skrev 2007-10-19 10:51:34 följande:

Kajsan:Då vill jag bara säga att ni inte kan argumentera priset på vagnarna..En emmaljunga byter man ju inte klädsel på..Så allt som allt så betalar ni med BB vagnar nog mera i längden då ni byter klädsel (Inte alla som gör det dock men ni som gör)
    Ja, de som har många klädslar på en gång har ju naturligtvis betalat mer pengar.
  • oOrosamarängerOo
    Miltons Mamma skrev 2007-10-19 10:51:34 följande:
    Kajsan:Då vill jag bara säga att ni inte kan argumentera priset på vagnarna..En emmaljunga byter man ju inte klädsel på..Så allt som allt så betalar ni med BB vagnar nog mera i längden då ni byter klädsel (Inte alla som gör det dock men ni som gör)
    Ja, men det är ju ett extraval man har och helt upp till en själv, är ju inget man behöver göra och som ingår i standardpriset.
  • Kajsan
    Emeraldy skrev 2007-10-19 10:53:41 följande:
    Kajsan:Bra för dig Jag lägger mig inte i för fem öre vad folk köper för vagnar till sina barn. Däremot har jag lite svårt när folk tycker det är en självklarhet att alla ska ha råd att lägga ut 9000 kronor på en barnvagn (precis som det säkert sticker i ögonen på en del att vi lade ut 6000 på vår vagn). Man måste ha förståelse för andra människors ekonomiska situation och det tycker jag saknas bland vissa
    Jag skulle aldrig ha råd att lägga 9000 på en barnvagn.
  • oOrosamarängerOo

Jah har tre klädslar till min bb nu, sålt den fjärde...för istortsett samma summa som jag köpte en annan för

• Tyler Durden

dessa vagnar tycker jag är fruktansvärda, skulle inte ens ta den med tåg!

Belinda80 skrev 2007-10-19 10:43:45 följande:
    Här har vi Milans vrålåk, fullkomligt förälskad i både han o vagnen den betalade jag 7300:- med skötväska o åkpåse
Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?