K Kavat, Polenta är mera grynform.
På tal om läkare så talade Emmas BVC-läkare om för oss att "spädbarn kan INTE vara allergiska mot något!"

Visst!!

Emma är nu drygt 2 år och har varit allergisk mot mjölkprotein, ägg, sojaprotein, pollen och pälsdjur sen hon föddes. Hon har även astma som hon medicineras mot året runt.
Sojaprodukter skulle vi undvika tills hon blev 1 år sen var det "fritt fram". Nu har det visar sej att Emma är MERA allergisk mot soja än mjölken så det bidde ingen introduktion av soja hos henne. Vi gav henne inte heller något ägg innan 1 års ålder just för att dom 3 allergierna ofta förekommer ihop.
Om du tror att hon kommer att tycka om sojaprodukterna så kan du ju prova lite försiktigt. Själv så tycker jag att havrebaserade produkter är godare

Har själv varit mjölkfri sedan Emma var 1 månad gammal, först för ammning sedan för att slippa laga flera sorters mat varje dag. Oj, det är 2 år som jag har varit utan nu, tänk vad tiden gåååååår.
Vi valde havrebaserat direkt för att vi inte skulle vara tvingade till att byta när Emma skulle börja äta vanlig mat. Om vi tagit sojabaserat från början så hade vi fått byta till havre för hennes skull.
Vi har för enkelhetens skull all mat som finns hemma fri från soja, ägg och mjölk. På det sättet så slipper vi fundera på vad som varit i olika bunkar och vad besticken används till.
Vi behöver inte vara rädda för att Emma ska få i sej något av misstag. Hon får så j***la ont i magen av de olika sakerna. (det enda vi saknar ibland är ost

)
Vi har nutramigen till Emma och det är tillverkas av just meadjohnson så jag har varit på den sidan en hel del. Tack ändå för tipset.
Har du flera frågor så är du välkommen att fråga på. Jag kommer vara här till och från, jobbar ganska mycket för tillfället men det brukar alltid finnas någon som kan svara.