Skrev i mjölkallergitråden, men lägger in här med.
Har ni något tips eller råd?
Har idag börjat med mjölkfritt för mig och min ammande 7 månaders son. Han tål (vad vi tror potatis, majs, banan och kalkon. Resten är mycket ostäkert.)
Vanligtvis äter han Sempers Ekologiska risgröt vid 17-tiden, men den innehåller ju "mjölk", så vi skulle ju testa en vecka att utesluta den.
Försökte med EkoGos banangröt, men den ville han inte ha. Åt ett par skedar och sen klöktes han. Smakade och den var ju jätte söt!
Blandade till Sinlacs gröt, men den smakade inget så rörde ner lite majsmjöl i, men den smakade inget vidare så blandade dessa "tre" varianter, men inte heller föll herrn i smaken.
Vad gör jag?
Vi sover i dagsläget minimalt och nu i kväll har han spytt massor, om det är gröt eller inte vet jag inte då han även spydde lite på dan (spybarn i övrigt, men har varit mycket bättre det senaste)
Han behöver ju mer än min bröstmjölk för att sova en längre stund, men han äter ju inte gröten nu.
Innan gillade han Nestles havregröt från 4 mån, men den pallade inte magen (tror vi) och Nestlés majsvälling på tetra är den enda som han har accepterat i form av välling, ersättning.
Har ni något bra råd på något gott till honom utan mjölk i??? (ägg tål han heller inte.)
Alla tips mottages tacksamt för det här är ett rent h-e...