• Krusbär

Vi som blöder/färgade flytningar nr 6

Förra tråden stängdes visst. Startar en ny tråd för alla oroliga själar som blöder eller har färgade flytningar under graviditeten. Det verkar vara väldigt vanligt men behöver inte betyda att något är fel. Men ändå blir man orolig såklart! Därför möts vi här!

Länk till förra tråden (nr 5): www.familjeliv.se/Forum-2-143/m24360084.html

• Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6
  • Puman1984
    Ghalen007 skrev 2007-12-30 20:33:54 följande:
    Syndigt kissnödig idag oxå! När jag varit o kissat och sätter mig ner igen, så känns blåsan full igen!Min "mensmigrän" kom flera dagar försent (den kommer annars samma dag som mensen)Ja ja jag vet att jag fiskar efter något positivt *skrattar*!!!!Antagligen bara skenis innan jag ens haft ÄL :P
    Hoppas verkligen på det bästa för din del.
    Varför ska man drabbas av sånt skit, varför kan inte allt bara gå bra för alla så slipper man det jobbiga sorgarbetet...

Lycka till nu!! Massa kramar!
  • Sunflower Girl

Skönt att hitta denna tråd. I början av min graviditet hade jag dagligen mindre mörkbruna blödningar i fyra veckor. Gjorde mitt första vul 21/11 och man kunde se fostersäcken, men inget foster. På Ackis trodde de att det var för tidigt och jag fick komma tillbaka en vecka senare 28/11. Denna gång fanns ett foster och man räknade med att jag var i v. 6+6.
    Blödningarna fortsatte hela tiden, varje dag.
    6/12 vaknade jag till av att jag kände något och när jag gick upp från sängen forsade det ut blod och koagelklumpar, mycket mer än mens det rann verkligen längs benen. Direkt på morgonen åkte vi in till akuten och ett nytt vul gjordes. Fostret fanns kvar! Man bedömde att jag var i v. 8+1. Fick ingen förklaring till den otroligt rikliga blödningen. Det kan vara så.....sa man.
    10/12 (dvs fyra dagar senare) hände samma sak igen. Ligger i sängen och ska sova och blodet börjar rinna. Massor, som förra gången. In till Ackis på morgonen 11/12 och fostret mådde bra, blev framflyttad lite och bedömdes nu vara i v. 9+2. Man kunde se rester av blödningen och återigen ingen direkt förklaring annat än att: "Det kommer nog att vara så här för dig - det behöver inte betyda att det kommer att gå dåligt".
    Man är ju livrädd.
    Ny blödning 22/12, ringde till Ackis, men de sa att jag har ju gjort 4 vul nu och allt har ju varit bra varje gång så jag behöver bara åka in om jag får ont. Suck.....

Jag ska nu vara i v. 12+3 och ska ringa imorgon och beställa tid för privat ul. Måste se att allt är bra.

Detta är min andra graviditet. Har inte haft problem tidigare och inga mf. Blev ett låååångt inlägg...

• Ghalen007

Sunflower Girl:

Låter skitjobbigt det där :( Hoppas du får ett UL. Spelar väll ingen roll om du gjort 4 innan, man blir ju lika orolig varje gång!

• Curlie

Har haft blödningar från jag fick reda på att jag varit gravid, har skämtsamt sagt, gråtit blod över detta och gjort 4 ultraljud. Senaste var efter en långvarig och så att säga rent droppande blödning, då jag nästan trodde det var slut, men icke, bebis mådde toppen där inne och hade små vinkande armar =) Då var jag 9+5 och nu har det gått en vecka till, så vi får se hur det går. Men jag försöker att inte oroa mig, blödningarna kommer tydligen från slemhinnorna i livmodern och läkarna säger bara att det kan vara så.
    Mina blödningar kommer och går, det kan vara en vecka helt fritt och sedan kan det komma flera dagars små blödning osv.

• Curlie

Sunflower Girl: Förstår att du oroar dig massa, men liksom, även om du gör nya ultraljud så får du ju inget annat svar än att fostret mår bra just då, det är ingen garanti för nästa dag, nästa vecka eller för resten av graviditeten. Så tänker jag, och man har sagt samma sak till mig, jag har gjort 4 ultraljud med mina blödningar och varje gång (iallafall dom två sista där dom såg något på, i början trodde de ju att jag fått missfall då det igentligen bara var så att det var så tidigt i min graviditet) har det sett bra ut, då borde det se bra ut nu också liksom.
    Försök slappna av lite och tänka som dom säger, det kan se ut såhär för vissa, och det kan gå bra ändå. Du har ju kommit en lång bit på vägen redan.
    Lycka till!

• MammatillSimon

Jag fick en blödning (som jag då trodde var min mens) på julafton, men nu i helgen som var när mensen eg. skulle varit slut så fortsatte den, fast i mer mörkbrun form.
    Testade mig idag och enligt gravtestet så är jag gravid, men blöder fortfarande.

Är detta då utomkveds eller ett mf på G?
    Har inte ont i magen eller nånannanstans (förutom brösten) och det känns inte som ett mf (har haft ett tidigare).

• Ghalen007

Låter lite som mitt dilemma! Läs inlägg 121, lite högre upppå sidan.
    Har inte heller haft direkt ont någonstans, men häromdagen så började mina bröstvårtor att värka något syndigt :/ Och vårtorna ser svullna o större ut!?

MammatillSimon skrev 2008-01-02 23:21:07 följande:
    Jag fick en blödning (som jag då trodde var min mens) på julafton, men nu i helgen som var när mensen eg. skulle varit slut så fortsatte den, fast i mer mörkbrun form.Testade mig idag och enligt gravtestet så är jag gravid, men blöder fortfarande.Är detta då utomkveds eller ett mf på G? Har inte ont i magen eller nånannanstans (förutom brösten) och det känns inte som ett mf (har haft ett tidigare).
  • MammatillSimon

Ja, ont i brösten har jag nåt så fruktansvärt.
    Har ringt till KK och de skulle ringa upp mig senare under dagen, så jag hoppas att det inte är nån fara med den lill* där inne, men som det känns nu så är det bara att börja om med bäbisverkstaden

Ghalen007 skrev 2008-01-03 08:47:46 följande:
    Låter lite som mitt dilemma! Läs inlägg 121, lite högre upppå sidan.Har inte heller haft direkt ont någonstans, men häromdagen så började mina bröstvårtor att värka något syndigt :/ Och vårtorna ser svullna o större ut!?
  • Sunflower Girl
    Curlie skrev 2008-01-02 23:15:58 följande:
    Sunflower Girl: Förstår att du oroar dig massa, men liksom, även om du gör nya ultraljud så får du ju inget annat svar än att fostret mår bra just då, det är ingen garanti för nästa dag, nästa vecka eller för resten av graviditeten... Försök slappna av lite och tänka som dom säger, det kan se ut såhär för vissa, och det kan gå bra ändå. Du har ju kommit en lång bit på vägen redan. Lycka till!
    Curlie:
    Javisst det stämmer som du säger. Det känns bara tungt att blöda VARJE DAG och behöva vänta sex veckor till ultraljudet i v. 18. Det är så fruktansvärt långt dit...
  • Ghalen007

Väntar med spänning vad KK säger till dig och håller självklart tummarna för dig!
    Jag tänker fortsätta leva i ovissheten (har inte testat) för om det skulle bli ett minus så blir jag bara ledsen :( Det va säkert bara konstig mens jag hade *surar*
    Har som sagt också haft mf och det va annorlunda (fast jag vet att det kan variera). Då störtblödde jag klart till ljust blod. Nu var det mer röd/brunt från början...

MammatillSimon skrev 2008-01-03 08:53:58 följande:
    Ja, ont i brösten har jag nåt så fruktansvärt.Har ringt till KK och de skulle ringa upp mig senare under dagen, så jag hoppas att det inte är nån fara med den lill* där inne, men som det känns nu så är det bara att börja om med bäbisverkstaden
Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6