• Krusbär

Vi som blöder/färgade flytningar nr 6

Förra tråden stängdes visst. Startar en ny tråd för alla oroliga själar som blöder eller har färgade flytningar under graviditeten. Det verkar vara väldigt vanligt men behöver inte betyda att något är fel. Men ändå blir man orolig såklart! Därför möts vi här!

Länk till förra tråden (nr 5): www.familjeliv.se/Forum-2-143/m24360084.html

• Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6
  • vevik

har inte läst hela tråden...men vad tråkigt med mf...var själv så orolig i början av graviditeten och har nu fått blödningar i tredje trimestern...har blivit beordrad att vara hemma - inga långa promenader och inget sex. Åkte in till förlossningen mitt i natten i v.35 och fick stanna på observation men det verkar inte vara någon fara - bebisen mår bra i alla fall! Nu är det bara 2 veckor kvar så jag håller tummarna att allt går vägen.

Någon mer som blött sent i graviditeten?

• hemmafrun

Ja här skriver man en tråd om blödningar;)
    Och så hittar man en tråd med hur många bra inlägg som hällst!!!
    :Vivek:>jag fick min son v.33 när då hade jag kraftiga blödningar men ingen direkt fara för honom.
    Nu så sent i grav. är det ingen fara alls att han kommer för tidigt ju.
    Lycka till och klappa magen!!!!

• vevik
    hemmafrun skrev 2008-02-20 22:08:09 följande:
    Ja här skriver man en tråd om blödningar;)Och så hittar man en tråd med hur många bra inlägg som hällst!!!:Vivek:>jag fick min son v.33 när då hade jag kraftiga blödningar men ingen direkt fara för honom.Nu så sent i grav. är det ingen fara alls att han kommer för tidigt ju.Lycka till och klappa magen!!!!
    Tack!ja, nu är jag inte lika orolig längre men då låg lillknodden i säte också...
    Så allt gick bra med din son i v. 33? Vad var det som gjorde att du blödde?
  • lia76
    Maria Seg: Jag måste tyvär säga så här, enligt min erfarenhet...
    Om du känt på tappen och den känns mjuk och öppen så är du inte gravid.
    Den stängs och blir hård när man är gravid.
    Den skall kännas som en nästipp, typ.
    Sen vid förlossning så mjuknar den upp och den känns som en läpp.
    Men den är stängd ända tills man börjar öppna sej inför förlossning.
    Så jag tror inte du är gravid, då skulle som sagt, tappen vara stängd.
    Jag tror du hade din mens på din bim dag.
    Om du hade haft MF så tror jag graviditetstickorna skulle visat plus för lite hormon finns fortfarande kvar i kroppen efter ett mf.

Och även om du inte haft dessa symtom vid dina tidigare mensperioder så betyder ju inte det att det måste kännas så även denna mens.
    Det kan kännas olika lite då och då, inte samma symtom hela tiden.

Så tycärr tror jag faktiskt du hade din mens och att du inte är gravid eller att du haft MF
    Men det är bara mina funderingar
    Trollet BF 4/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Maria Seg
    lia76 skrev 2008-02-20 22:20:53 följande:
    Maria Seg: Jag måste tyvär säga så här, enligt min erfarenhet...Om du känt på tappen och den känns mjuk och öppen så är du inte gravid.Den stängs och blir hård när man är gravid.Den skall kännas som en nästipp, typ.Sen vid förlossning så mjuknar den upp och den känns som en läpp.Men den är stängd ända tills man börjar öppna sej inför förlossning.Så jag tror inte du är gravid, då skulle som sagt, tappen vara stängd.Jag tror du hade din mens på din bim dag.Om du hade haft MF så tror jag graviditetstickorna skulle visat plus för lite hormon finns fortfarande kvar i kroppen efter ett mf.Och även om du inte haft dessa symtom vid dina tidigare mensperioder så betyder ju inte det att det måste kännas så även denna mens.Det kan kännas olika lite då och då, inte samma symtom hela tiden.Så tycärr tror jag faktiskt du hade din mens och att du inte är gravid eller att du haft MF Men det är bara mina funderingar
    Ok, jag börjar tro det jag med, hatar dock att kroppen är så dum med symptom? Men bra om det var mens för då har jag ju ÄL snart igen! Varför har jag så oerhört lite mens då? Det känns inte som om det är bra faktiskt!?
  • ckey

Jag väntar mitt fjärde barn och går nu nästan och väntar på blödningar. I min andra graviditet blödde jag i 7 veckor, ibland så kraftigt att det bara rann ur mig. Jag trodde självklart att jag hade fått missfall. Man kunde se flera områder med blod/blödningar på ultraljud men ingen visste varför jag blödde. I min tredje graviditet blödde jag i ca 3 veckor, men inte lika kraftigt. Visst är det oroande att blöda men man ska inte ge upp. Och kom ihåg att om man är orolig så ska man självklart söka hjälp. Den enda skillnaden som jag kan komma på, då det gäller mina graviditeter och min kropp, är att efter min första graviditet, och även andra förresten, så hade jag en hormonspiral. Jag har arbetat som sjuksyrra på gynavdelning och har nu insett att dessa spiraler kan orsaka förändringar in kroppen. Har någon annan liknande erfarenheter?

• sacras

hej

jag fick enorm mensvärk igår & idag började det blöda. Ungf som "vanlig" mens. Är hyperorolig! Fick tid ikväll på Gyn för koll.
    Är det vanligt att det blöder (har ej läst tråden så noga än)? Är i v.13 & första barnet.

• Theresh

tack!
    Men egentligen, så han jag inte ens veta att det var MF innan jag visste att jag var gravid. SÅ jag hann bli mest chockad över att jag var gravid!!!
    Men egenligen hade det kommit någpn månad tidgare än vad vi tänkte.
    Fast det är klart när man väl vant sig vid att det var en bebis så fick man veta att det var MF, då han man ju bli lite ledsen!

Men nu kämpar vi vidare i april!

lillamilla75 skrev 2008-02-20 15:32:53 följande:
    *kramar om*
    (¯`°?.¸ ♥ Familjen Horn ♥ ¸.?°´¯)
  • lillamilla75
    sacras skrev 2008-02-21 15:52:27 följande:
    hejjag fick enorm mensvärk igår & idag började det blöda. Ungf som "vanlig" mens. Är hyperorolig! Fick tid ikväll på Gyn för koll.Är det vanligt att det blöder (har ej läst tråden så noga än)? Är i v.13 & första barnet.
    Hur gick det hos Gyn??

Själv var jag på VUL idag och hjärtat slog Sååå underbart att se efter den kraftiga blödningen och smärtan jag hade i söndags Bönan var 3-4 mm som den ska vara i den här veckan, är i v. 6+1 idag
    Det var klart mycket skönare att se bönan idag än i söndags för då var jag ju i en annan värld, idag var jag ju mer närvarande. Fick tid för ytterligare ett VUL om 3 veckor.
  • sacras
    lillamilla75 skrev 2008-02-21 20:07:43 följande:
    Hur gick det hos Gyn??Själv var jag på VUL idag och hjärtat slog Sååå underbart att se efter den kraftiga blödningen och smärtan jag hade i söndags Bönan var 3-4 mm som den ska vara i den här veckan, är i v. 6+1 idag Det var klart mycket skönare att se bönan idag än i söndags för då var jag ju i en annan värld, idag var jag ju mer närvarande. Fick tid för ytterligare ett VUL om 3 veckor.
    nä det gick inge vidare =( de konstaterade missfall & så fick vi åka hem, varit jobbiga dagar. Märkligt att de på gyn inte sa ngt mer liksom, man har ju tusen frågor om allt nu. hur länge ska man blöda, vad det beror på osv.
    Å min BM är på semester så inga svar där heller.
    Känns skit att när man redan mår dåligt måste man ringa och BE om en tid för att få svar. dåligt att de inte ens kunde förklara /berätta eller vad som helst är vi var där inne *klagar av mig*
  • lia76

Mina blödningar har upphört.
    Min BM bekräftade det jag trodde att det var "mens" då jag var inne i den perioden.
    Magen växer så det verkar som om allt är bra där inne iallafall
    Tack för alla uppmuntrande ord!

• lillamilla75
    sacras skrev 2008-02-27 13:47:30 följande:
    nä det gick inge vidare =( de konstaterade missfall & så fick vi åka hem, varit jobbiga dagar. Märkligt att de på gyn inte sa ngt mer liksom, man har ju tusen frågor om allt nu. hur länge ska man blöda, vad det beror på osv.Å min BM är på semester så inga svar där heller. Känns skit att när man redan mår dåligt måste man ringa och BE om en tid för att få svar. dåligt att de inte ens kunde förklara /berätta eller vad som helst är vi var där inne *klagar av mig*
    *kramar om* Kan inte föreställa mig hur du känner men det måste vara fruktansvärt, massa styrkekramar till er båda
  • waitingforyou2011

Ja fick mörk rosa flytningar för ca en vecka sen som höll i sej i 3 dagar, minskade i färg för varje dag,  en vecka efter första dagen har ja fått de igen.. börjar bli orolig nu.. ska på UL den 4 okt men funderar på om man kanske kan få ett VUL redan denna vecka så man slipper oroa sej så.. Är bara i v12 ju, går in i v13 imorgon....

• Moonsister

Ni som kanske hängt med i alla dessa trådar... kanske vet..
    Är det vanligt att man får rosa flytningar kring de dagar man "skulle" ha haft mens långt in i graviditeten?

Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6