• Krusbär

Vi som blöder/färgade flytningar nr 6

Förra tråden stängdes visst. Startar en ny tråd för alla oroliga själar som blöder eller har färgade flytningar under graviditeten. Det verkar vara väldigt vanligt men behöver inte betyda att något är fel. Men ändå blir man orolig såklart! Därför möts vi här!

Länk till förra tråden (nr 5): www.familjeliv.se/Forum-2-143/m24360084.html

• Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6
  • skrållan1978

hejhej=) Vill bara ge er alla lite hopp  oxå  härinne,. jag har haft bruna blödningar nu i 3 dar i sträck o lite mensvärk til det, jag va SÄKER på att bebis var död, men ett VUL i dag visade en fullt frisk liten bebis med pickade hjärta och sprattlande ben o armar. Blev dessutom framflyttad en vecka=). Det BEHÖVER inte vara kört för alla bara för man blöder, men fyyy så orolig man blir, man kan inte tänka på annat, inte koncentrera soig på nåt annat alls,sååå jobbigt, grät glädjetårar heela vägen hem!!!Stor varm kram till alla er som går igenom detta vidriga med blödningar!!!! Sköt om er!

Nummer 5 i magen=)
  • Mme K

Hej, vad räknas som en brun flytning? Jag har oftast vitgula flytningar men vid två tillfällen (först i v. 5+6) och sedan idag (10+2) har flytningarna varit svagt svagt kaffefärgade, ljusbeiga liksom. Det ser inte alls ut att vara blod och luktar inte blod heller. Har ofta växtvärk. Jag har tänkt att flytningar ju kan variera lite, men blev orolig när jag hittade denna tråd...

• vill bli mamma i år

Hej!

Jag trodde inte att jag skulle behöva läsa och skriva mer i sådana här trådar. Efter tre veckor med bruna, rosa flytningar och en och annan liten liten blödning slutade det för två veckor sedan, på ett ungefär. Och nu är det tillbaka igen. I vecka 11. Och med lite ont i magen, eller i alla fall med en annan känsla än för ett par dagar sedan. Blir så trött! Orkar inte mer oro. Än så länge är det bara svagt rosafärgade flytningar i alla fall.

Var på inskrivning hos bm idag, men det kändes overkligt. Där satt jag med mina flytningar och min oro och pratade om föräldrakurser och sånt..

• lille08

Här är en till som råkat ut för blödningar. Är inte långt gången, bara v 4+3. Redan förra måndagen, ca en vecka efter ägglossningen, fick jag en liten brun blödning. Den försvann, men på fredagen fick jag ytterligare en sån blödning. På söndagen kom ljusrött blod.

Sen har det varit lugnt några dagar, men så igår kom det lite blod igen. Det kom inte jättemycket under dagen, men ungefär så det färgade pappret lite vid toabesök. Idag har det också kommit lite, men mindre och ljusare än igår. Mer som en rosa flytning.

Jag har haft lite "mensvärk" till och från. Idag har det ilat lite ner mot ena ljumsken lite då och då.

Är rädd att jag ska få missfall eller att det kanske kan vara ett utomkvedshavandeskap. Hur tidigt märker man om det är ett utomkveds? Och kan man ha så här mycket blödningar och att allt ändå är normalt? Känns som jag gett upp hoppet faktiskt....

Ska ringa och be om en kontroll om det inte blir bättre snart.

• Mme K

Utomkvedes kan du inte märka så tidigt. Jag var rädd för det i vecka 5+6 och de sa då att det är för tidigt för att man ska kunna känna av ett sådant.

• lille08

Mme K skrev 2007-12-15 09:25:45 följande:

Utomkvedes kan du inte märka så tidigt. Jag var rädd för det i vecka 5+6 och de sa då att det är för tidigt för att man ska kunna känna av ett sådant.
    Får se vad det kan vara.... avvaktar lite. Idag blöder jag iallafall inte, men får fortfarande ilningar ner mot ljumsken/låret emellanåt. Likaså i ryggen och ner mot skinkan. Gör mest ont när jag sitter ner. Kanske kan vara nån nerv i kläm?
  • Smurfen76

Hej på er!

Sitter här med blödningar efter tre positiva tester tors och fred. Har på fyra år gjort fyra IVF´er och nu har vi satt tillbaka en fryst liten rackare. Efter andra positiva testet i torsdags så började blödningarna och har hållit på sedan dess. Innan det hade jag bruna flytningar i en vecka. Man hör att man kan ha blödningar men hur mycket kan man ha? Jag var på blodprov igår och på tisdag ska jag på ett till och på onsdag får vi svar om hormonet ökar eller minskar. Åhh vilken berg och dalbana det är med hopp och förtvivlan. Jag är helt slut i psyket efter all oro. Hur ska man överleva till på onsdag? Jag har som mensvärk också till och från. Igår var brösten alldeles ömma men indag känns det inte alls lika mycket. Man tror ju att det är på väg att spolas ut och att det tar en stund för kroppen att återgå till normalt. Men jag viiiiil vara gravid!!

Kram på er alla oroliga!

• lille08

Smurfen76: Vet precis hur det är. Har också haft blödningar mer eller mindre hela tiden sedan jag blev gravid (fast mina började veckan innan jag testade positivt).

Igår var det lugnt, liiite brun flytning på morgonen, men sen inget mer. Men idag är det tillbaka igen. Rosa-aktigt och med nån röd strimma i. Känner mig inte särskilt hoppfull att det här ska gå vägen faktiskt. =(

• Smurfen76

Usch det här är så jobbigt. Jag tyckte det stannade av igår em/kväll men idag är det igång igen. Och här är det inte flytningar utan rött blod. Man kan ju ha blödningar men det ska väl vara lite mer sparsamt tror jag som i ditt fall. Jag tycker du ska hålla modet uppe. Jag hade ömma bröst i fredags kväll men det har gått över och det gör att jag tror ännu mer att jag förlorat det och att det är på väg ut :( Känns rätt hopplöst faktiskt. Längar sååå till onsdag då jag förhoppningsvis får ett klart svar hur det gått.

• lille08

Smurfen76: Fy vad jobbigt!! Håller tummarna ändå för att det inte är missfall på gång. Förstår att det känns länge kvar tills onsdag.

Här har blödningen stannat upp. Kom bara lite när jag vaknade i morse, sen har det varit lugnt. Däremot har jag rejält med flytningar, så jag springer på toa hela tiden för jag tror det är blod som forsar ut. Jobbigt! Har ont i ryggen idag också. Det har kommit till och från de senaste dagarna.

Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6