Sandraw76 skrev 2008-01-17 08:08:47 följande:
Just nu är jag i v 13+2 utan några som helst blödningar tills igår. Gick upp för att åka till jobbet o gick på toa och det bara rinner blod ur mig på toaletten. Rött färskt blod. Blir sängliggande resten av tiden , ringer kk o får en tid. Doktorn sa där att det är en kant av moderkakan som fäster mot slemhinnan som blöder. Dock hjälpte sängliggandet för det kommer inget nytt blod utan bara det gamla bruna o då bara på papper. Bebisens hjärta slog o den var än så länge opåverkad av blödningen. Blev ordonerad vila o inga lyft under graviditeten alls nu. Så när ni får en blödning så lägg er o vila o rusa inte runt. Den kan stanna själv. Ville bara tala om detta o blev så glad när jag hittade denna tråden. Kramar Sandra
Blev så glad nu när jag fann den här tråden och när jag läste detta inlägg. Mitt senaste dygn har sett ut som följer...
Igår var jag på en babyshower, hade haft mensvärk sen tidig morgon men trodde det berodde på växtvärk. När vi var på babyshowern så gick jag på toaletten där jag började blöda färskt blod och det ville inte sluta. Vi var i närheten av Sahlgrenska sjukhuset så vi åkte upp till gynakuten, när vi väl kom dit kände jag att dom kan ju inget göra ändå. Fick kraftig ihållande smärta och började blöda en massa igen.
Dom skrev in mig och tog prover och sen fick jag träffa läkarn som gjorde ett VUL, det var lite obehagligt att göra det samtidigt som jag blödde rejält. Men vi fick se ett hjärta slå, är i v.5+5, och läkarn hon trodde att ett missfall skulle ske inom 12 timmar la in mig och ordinerade sängliggande. Fick smärtstillande på spruta.
Efter jag träffade läkarn så avtog blödningen snabbt och senast vid lunchtid idag så hade jag som lite rödbrunt på toapappret men sen har det vart bra.
Ska på VUL på torsdag hos min IVF läkare, talade med honom förut och han sa att det kan bero på slemhinnan eller nåt, det var en dålig linje så jag hörde honom inte riktigt.
Men som sagt är jag glad att jag fann den här tråden, ska spåna lite här senare...kram Camilla