• Krusbär

Vi som blöder/färgade flytningar nr 6

Förra tråden stängdes visst. Startar en ny tråd för alla oroliga själar som blöder eller har färgade flytningar under graviditeten. Det verkar vara väldigt vanligt men behöver inte betyda att något är fel. Men ändå blir man orolig såklart! Därför möts vi här!

Länk till förra tråden (nr 5): www.familjeliv.se/Forum-2-143/m24360084.html

• Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6
  • Krusbär

Nu är jag tillbaka från semestern - fortfarande inget mf! Så det blir väl skrapning ändå. Skulle ha varit i v 10 och fostret (om det alls fanns något) dog senast i v 5, så kroppen verkar inte alls fatta vad som har hänt. Vilken skitkropp man har!

• regret

Linis2007: Vad jobbigt! Men försök få tabletter som sätter igång det.. jag gick igenom det nu i onsdags och det var jobbigt men så mycket skönare än att gå omkring och vänta på att det skulle komma igång. Känns skönt på nått sätt att få det här avklarat innan jul iaf även om jag helst av allt hade velat att pyret levde i mig..

Varma kramar!

• Krusbär

regret: Har fått tid hos läkaren i morgon och hoppas att få ett slut på elendet snart. Mår fortfarande illa, har ömma bröst osv. Vet inte om jag vågar välja tebletterna - tänk om det inte funkar och jag måste skrapas ändå? Stor kram till dig också och beklagar verkligen att du inte fick behålla ditt pyre!

• levlivet73

Hej! Ny här med ett missfall bakom mig i Jan i år..nu gravid i v 8-9 förhoppningsviss men... kom brunt igår.. Så blöder jagnu då eller kraftiga flytningar som är rosa... har värk i ryggen/magen.. blir så ledsen..tror det är slut i magen... borde kanske åka till sjukhuset.. kan inte tänka..

• lille08
    Fruktsalladmedglass skrev 2007-12-25 08:03:34 följande:
    Hej! Ny här med ett missfall bakom mig i Jan i år..nu gravid i v 8-9 förhoppningsviss men... kom brunt igår.. Så blöder jagnu då eller kraftiga flytningar som är rosa... har värk i ryggen/magen.. blir så ledsen..tror det är slut i magen... borde kanske åka till sjukhuset.. kan inte tänka..
    Fy så jobbigt!! Håller tummarna för att det inte är ytterligare ett missfall.
  • lille08
    Linis2007 skrev 2007-12-21 08:44:16 följande:
    Hur går det för alla?
    Jag fick en rödrosa flytning igår igen efter att ha varit blödningsfri i exakt en vecka. Det var inte mer än att det kom på toapappret vid ett tillfälle, men usch blir så nervös ändå. Hade jätteont i ryggen igår också.

Idag är det borta och flytningarna är rikliga men genomskinliga. Det onda är borta. Men ja, jag vågar ändå inte riktigt tro på att den här graviditeten ska gå vägen.
  • levlivet73
    Har vart på akuten..antingen är fostret 3 v mindre än beräknat..eller så har det slutat växa i v6.. Gick inte att se ngt hjärta slå..vet mer på Torsdag.. De har tagit ett serum HCG.. skall ta ett nytt på Torsdag för att se om det stiger.
  • Krusbär

lille08 skrev 2007-12-25 10:18:56 följande:

Jag fick en rödrosa flytning igår igen efter att ha varit blödningsfri i exakt en vecka. Det var inte mer än att det kom på toapappret vid ett tillfälle, men usch blir så nervös ändå. Hade jätteont i ryggen igår också.Idag är det borta och flytningarna är rikliga men genomskinliga. Det onda är borta. Men ja, jag vågar ändå inte riktigt tro på att den här graviditeten ska gå vägen.
    Förstår hur det känns, man vågar liksom inte riktigt hoppas. Men jag håller tummarna för dig! Kram
  • Krusbär

Fruktsalladmedglass skrev 2007-12-25 11:38:42 följande:

Har vart på akuten..antingen är fostret 3 v mindre än beräknat..eller så har det slutat växa i v6.. Gick inte att se ngt hjärta slå..vet mer på Torsdag.. De har tagit ett serum HCG.. skall ta ett nytt på Torsdag för att se om det stiger.
    Väntan är det värsta... Kram!
Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6