• Krusbär

Vi som blöder/färgade flytningar nr 6

Förra tråden stängdes visst. Startar en ny tråd för alla oroliga själar som blöder eller har färgade flytningar under graviditeten. Det verkar vara väldigt vanligt men behöver inte betyda att något är fel. Men ändå blir man orolig såklart! Därför möts vi här!

Länk till förra tråden (nr 5): www.familjeliv.se/Forum-2-143/m24360084.html

• Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6
  • lillamilla75
    Lincas skrev 2008-02-19 10:37:53 följande:
    Hej på er!!Tänkte bara bidra med en positiv erfarenhet!!Jag har haft problem med blödningar under denna grav (har även ett mf & ma sen tidigare). Har blödit KRAFTIGT, så jag trodde naturligtvis att det var kört denna gång med.Är nu i vecka 22 & bebisen mår jätte bra!! Inte blödit på dryga 10 veckor nu!!! Vet hur jobbigt ni har det & vill bara skicka en tanke & stärkande kram till er! Ge inte upp!Kram
    Tack, känner att jag behöver läsa om fler som haft kraftiga blödningar.
  • lillamilla75
    Lincas, har du blött kraftigt flera ggr eller var det bara vid ett tillfälle??
  • Lincas
    lillamilla75 skrev 2008-02-19 11:43:28 följande:
    Lincas, har du blött kraftigt flera ggr eller var det bara vid ett tillfälle??
    Jag har blödit kraftigt vid två tillfällen, samt haft färgade flytningar där emellan. Men, vid blödningarna var det som att vrida på en kran & blödde dessutom under ca 1 dygn - KRAFTIGT!
  • aldre

Hej,

Har skrivit i en annan tråd, men denna verkar så aktiv så provar få svar här. Jag hade först lite bruna stänk då och då i vecka 10-15 och sedan vecka 15 har jag haft konstanta blödningar (varje dag, klarröda och med koagulerat blod ibland). Är nu i vecka 20. Har gjort många ultraljud, så jag vet att jag har en lågt liggande moderkaka, med en bäbis som har fötterna neråt (dvs. sparkar mot den svaga delen), samt på senaste ultraljudet även blödningar under moderkakan.

Är beordrad ingen sex, inga lyft, samt vila, men det verkar variera hur mycket vila de säger (sitta/ligga, jobba eller ej - har kontorsjobb).

Någon som varit med om liknande? Vad var er erfarenhet? Hade ni total sängvila eller bara begränsade aktiviteter?

• Tuttan72

Hej alla oroliga

Här har ni en till som blöder. Började i gårkväll. Enligt mina beräkningar i vecka 6+4. Hade haft lite annorlunda värk under dagen. Från den "vanliga" Mol växtvärken till en lite stickande smärta som gick ner i underlivet. Blev så klart orolig när det började blöda åxå. En blödning med ljusrött färskt blod slemblandat. Fick komma in på gyn akuten. Det visade en liten prick som hade ett litet hjärta som slog. gick inte att mäta för det var för litet men vi såg att hjärtat slog. Blöder fortfarande idag. Hur länge har ni som blöder fått stå ut med detta innan det slutade???

Förstår er oro. Har själv fött sex barn innan och aldrig haft blödningar. Haft ett MA i v 12 och då blödde jag så jag trodde det var kört.

Håller tummarna för alla här och för mig själv

• Theresh

Jaha mitt visade att det var ett tidigt MF, tråkigt nog så blöder jag ff. 6 veckor nu!
    Ska tillbaka till läkaren på fredag ska ska be om nått så det slutar blöda.
    Lycka till ni andra med era graviditeter iaf!

(¯`°?.¸ ♥ Familjen Horn ♥ ¸.?°´¯)
  • lillamilla75
    Theresh skrev 2008-02-20 15:27:05 följande:
    Jaha mitt visade att det var ett tidigt MF, tråkigt nog så blöder jag ff. 6 veckor nu!Ska tillbaka till läkaren på fredag ska ska be om nått så det slutar blöda.Lycka till ni andra med era graviditeter iaf!
    *kramar om*
  • lia76
    Theresh skrev 2008-02-20 15:27:05 följande:
    Jaha mitt visade att det var ett tidigt MF, tråkigt nog så blöder jag ff. 6 veckor nu!Ska tillbaka till läkaren på fredag ska ska be om nått så det slutar blöda.Lycka till ni andra med era graviditeter iaf!
    Åh nej vad tråkigt
    *krama om*
    Hoppas det går bättre nästa gång!!!

Min kropp slutade i måndags med bruna flytningar.
    Så kanske det var rätt beräknat att jag skulle fått min mens om jag inte varit gravid.
    För jag har inte haft detta bruna i två dagar nu.
    Imorgon ska jag på inskrivning så jag ska prata lite om min oro
    Kanske hon kan ordna en undersökning eller kanske lyssna efter hjärtat
    (Tydligen lyssnar vissa på hjärtljud vid inskrivning, antar att det beror på var man bor)

Men känner mej mindre orolig nu iallafall.
    Är ju vanligt att man blöder/har bruna flytningar i början av graviditeten, men man blir ju orolig ändå när det händer en själv.
    Trollet BF 4/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Doudou

Här har ni ännu en tjej som inte vet vad hon ska tro och oroar sig. Testade positivt för snart tre veckor sedan. Blödde dagen efter. Rikligt och klarrött blod utan klumpar. Ringde in på KK och de trodde att det var ett missfall och sa att jag nog skulle blöda rejält i nån vecka.

Blödningen stannade dock av och jag har inte blött något sedan dess. Det svaga plusset på stickan har gradvis blivit starkare och starkare och är fortfarande ett superplus. Jag har blivit svagare och tröttare och har tunga, ömma bröst.

Vad tror ni, kan jag fortfarande vara gravid???

Jag hoppas ju det, men samtidigt kan det ju ha varit ett tidigt missfall. Om inte, så är jag i vecka sju eller åtta. Nu bör man väl se något på VUL? Jag ska på VUL nästa eller näst-nästa vecka.

• Maria Seg

Här är en till som inget förstår...hade värsta gravsymptomen innan BIM, ömma bröst bla och lätt illamående, ingen matlust helt olikt mig totalt! Detta har fortsatt men i samband med förkylning, men jag blir inte sådan av förkylningar annars. På Bim dagen började jag blöda men väääldigt lite dock klarrött, det luktade endast som blod det ko EN liten kougalerad klump ungefär max  5 mm * 5 mm och den var ljus röd, det började som flytning i str. Nästa dag kom det mer blod sammanlagt en halv binda och lite kramp i underlivet som vid mens som pågick i 20 min kanske. Nästa dag krampen igen-detta har jag dock aldrig annars vid mens i 2 dagar. Efter dessa 2 dagar med rött blod övergick det till bruna flytningar, oerhört små sådana och nu är flytningarna gula men mitt sekret om jag torkar mig är annars helt genomskinlig och så har jag inte annars mellan mens utan bara vid graviditet och ÄL! Det skumma är oxå tappen som alltid är hård efter mens, den är supermjuk på utsidan och öppen men det är den alltid på mig mellan mens och ÄL. Jag får inga positiva utslag på stickorna alls! Så jag antar jag måste ha haft ett tidigt mf eller??? För Börsten ömmar mindre nu men det spänner fortfarande i livmoderns och spec som en brännade känsla i ljumskarna vilket jag tycker är skumt och så mättnadskänslan, kan inte äta mycket. Om det skulle vara så lite hormon nu så det inte ger utslag på stickorna så borde jag väl inte heller må som gravid?? Kan jag ha haft en riktigt sen nidblödning 2 v efter ÄL?? Och att jag inte har tilräckligt med hormon att plussa ännu?? Man blir ju tokig!! Jag kan ta ett mf, vill bara veta ju!

Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6