• Krusbär

Vi som blöder/färgade flytningar nr 6

Förra tråden stängdes visst. Startar en ny tråd för alla oroliga själar som blöder eller har färgade flytningar under graviditeten. Det verkar vara väldigt vanligt men behöver inte betyda att något är fel. Men ändå blir man orolig såklart! Därför möts vi här!

Länk till förra tråden (nr 5): www.familjeliv.se/Forum-2-143/m24360084.html

• Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6
  • MammatillSimon

Nu har de ringt upp iaf och jag skulle få komma dit imorrn bitti.
    De trodde inte det var ett mf på väg eftersom det inte kommer några klumpar och ingen smärta har jag, men ville ändå kika för OM det är nåt + att jag är orolig.
    Jag håller tummarna för att det är ett + för dej iaf, så att du slipper sura

Ghalen007 skrev 2008-01-03 10:04:55 följande:
    Väntar med spänning vad KK säger till dig och håller självklart tummarna för dig!Jag tänker fortsätta leva i ovissheten (har inte testat) för om det skulle bli ett minus så blir jag bara ledsen :( Det va säkert bara konstig mens jag hade *surar*Har som sagt också haft mf och det va annorlunda (fast jag vet att det kan variera). Då störtblödde jag klart till ljust blod. Nu var det mer röd/brunt från början...
  • Ghalen007

Håller tummarna för dig imorn då ;) Uppdatera gärna när du varit där.
    Hoppas också att det är positivt för mig med. Men jag tänker iaf invänta nästa BM och se vad som händer då. BM ca 16/1.

MammatillSimon skrev 2008-01-03 10:19:18 följande:
    Nu har de ringt upp iaf och jag skulle få komma dit imorrn bitti.De trodde inte det var ett mf på väg eftersom det inte kommer några klumpar och ingen smärta har jag, men ville ändå kika för OM det är nåt + att jag är orolig.Jag håller tummarna för att det är ett + för dej iaf, så att du slipper sura
  • Curlie

Sunflower Girl: Jo, förstår det. Jag ska göra KUB test om två veckor och då görs ju ett ultraljud till, men utöver det kommer jag försöka att inte oroa mig och göra nått mer.
    Det har ju sett bra ut dom andra gångerna som sagt.
    Och sedan är man långt gången och får göra stort ultraljud =)

• Ghalen007

*skrattar* Nu kommer jag tillbaka och fiskar lite ;) (ursäkta att jag är lite OT i tråden)

Kom bara på en grej!!! Förra gången jag blev gravid, så testade jag pluss i v.5 straxt efter så började mina bröstvårtor ömma som attans!
    Vid ungefär samma tidpunkt nu så började ju mina bröstvårtor ömma igen!? Fast som sagt...jag har ju haft mens :(
    Men som jag sa, jag är ute o fiskar lite bara :D

• Ghalen007

YoYoGirl:

Hur gick det för dig idag *nyfiken*

Håller tummen för dig!!!!!!

• Helia

Åh, jag är så ledssen!

Visade positivt på grav test den 29 dec. Åkte upp till fjällen överlycklig över att vara gravid.
    Vaknade den 1 Januari med lätt molande värk i magen. Detta övergick till väldiga smärtor, kunde inte ligga still, ocks började jag blöda
    Jag blödde och hade ont hela dagen. Blödningen avtog lite under den 2 december till att bara vara brunt. I går kom vi hem och insåg att detta kanske inte gick vägen = MF Men efter att ha läst här öppnades förhoppning ändå. Ringde gyn, för jag ville komma in och kolla om det var något knytte kvar. Jösses, jag har aldrigblivit så runt skickad, ingen ville ta hand om mig. Ringde till sist Ekens mödravård, och där sa de att det var missfall, mina bröst ömmar inte längre, också gör det fortfarande lite ont nu. Jag är så ledssen, jag vi ju fortfarande vara gravid. Det känns ändå fortfarande som om jag inte vet om jag är det eller ej. Kan man göra gravtest igen för att vara säker??
    Så tacksam för vilken svar som helst, suck.

kram på er alla!

• Curlie

Helia: Det verkar fruktansvärt nonschalant av dom att inte ta imot dig någonstans och få göra en riktig undersökning, utan ett ultraljud kan de inte veta säkert, dessutom behöver man veta så att allt kommit ut vid ett missfall.
    Åk till ett sjukhus och akuten och kräv ett ultraljud.
    Om du visste hur många som sagt att jag fått missfall till mig via telefon, när det bevisligen funnits en levande krabat där inne. Jäklig dålig stil att ställa diagnos sådär utan att följa upp dig.

• regret

Helia: Stackare! Känner igen mig så väl i det du skriver. Många behandlar en nonchalant och man blir rundskickad när man vill ha vård för att man är orolig för mf. Mitt råd är att stå på dig! Men jag vet hur svårt det är.. grät tillochmed efter att jag hade pratat med massa otrevlig personal på olika ställen i telefon och dessutom blottat mina problem. Boka in ett privat vul/ul eller åk till gynakuten! Lycka till! Håller alla tummar och tår för att det ska gå bra för dig.

• MammatillSimon

Hej på dej/alla.
    Ja idag så gick det som jag förväntat mig, men det var inget utomkveds utan nåt annat som gjort att det blivit så här.
    Har tagit blodprov för att kolla hormonet i kroppen och ska avvakta till nästa vecka.
    Fördelen med det hela är att nu äntligen så kanske jag får hjälp med mina oregelbundna menstrationer..

Ghalen007 skrev 2008-01-04 10:42:46 följande:
    YoYoGirl:Hur gick det för dig idag *nyfiken*Håller tummen för dig!!!!!!
  • Ghalen007

Gjorde de inget VUL för att se om det fans något liv där inne? Och fick du inget svar på vad det "andra" kunde vara?
    Fortsätter att hålla tummen för dig!

MammatillSimon skrev 2008-01-04 12:39:38 följande:
    Hej på dej/alla.Ja idag så gick det som jag förväntat mig, men det var inget utomkveds utan nåt annat som gjort att det blivit så här. Har tagit blodprov för att kolla hormonet i kroppen och ska avvakta till nästa vecka.Fördelen med det hela är att nu äntligen så kanske jag får hjälp med mina oregelbundna menstrationer..
Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6