• Krusbär

Vi som blöder/färgade flytningar nr 6

Förra tråden stängdes visst. Startar en ny tråd för alla oroliga själar som blöder eller har färgade flytningar under graviditeten. Det verkar vara väldigt vanligt men behöver inte betyda att något är fel. Men ändå blir man orolig såklart! Därför möts vi här!

Länk till förra tråden (nr 5): www.familjeliv.se/Forum-2-143/m24360084.html

• Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6
  • Ghalen007

Tänkte fråga er som vet lite om blödningar.

Fick min mens söndag 16 dec. (exakt på BIM). Den va ovanligt rinnig och gick över fortare än vanligt. den slutade typ den 20 (den brukar vara i 6-7 dagar).
    Sen tog det ett par dagar så kom det lite rosa. Sen va det lungt en dag till. Sen blev det åt det bruna hållet och endast när jag gick på toaletten. Nu har det kommit o gått rosa och brunt om vartannat!
    Det är nästan 2 veckor sedan mensen började. Nu i helgen borde jag ha ÄL igen.
    Har aldrig varit med om detta! Blir lite rädd att det ska vara något kroppsligt fel där nere :( Hoppas själklart på att det ska vara en graviditiet, men det e att hoppas för mycket tror jag...

Är det någon som haft liknande? Vad har det berott på?

Ska nämnas att jag fick MA i Augusti i år i v.11

PLZ

• Puman1984

Jag håller på att bli galen, är sjukt orolig.
    Har haft som mensvärk i 2 dagar nu och blöder ytterst lite när jag går på toan.
    Är det MF? Jag är i 9+0... Har tusen frågor men får inte ut dom ur huvudet...

• Krusbär

Ghalen: Kollade du med äl-tester sist? Det kan ju vara för att du inte hade någon äl som mensen är konstig. Det har hänt mig flera gånger. Om du nyligen har haft mf så är det vanligt att kroppen är lite i obalans och cykeln kan strula ett tag efteråt. Du kan ju också vara gravid, och det är därför som kroppen inte riktigt vet om den ska göra mens eller inte... Har du gjort grav-test?

• Krusbär

Puman: Det är tyvärr omöjligt att säga. Om du får jätteont och blöder massor ska du åka in. Annars är det bara att vänta och hoppas. Men det är inget vidare, jag vet... Lycka till!

• Ghalen007

Jag kollar inte med ÄL-tester, tyvärr. Men jag tror att jag har haft ÄL-fri mens förut, då jag blödit ytterst lite och ingen som helst mensvärk! Men visst det kanske är olika från gång till gång som allt annat som händer i kvinnokroppen :(
    Har inte grav.testat mig heller.
    Men jag börjar tro att kroppen börjar bete sig igen

Linis2007 skrev 2007-12-29 15:24:10 följande:
    Ghalen: Kollade du med äl-tester sist? Det kan ju vara för att du inte hade någon äl som mensen är konstig. Det har hänt mig flera gånger. Om du nyligen har haft mf så är det vanligt att kroppen är lite i obalans och cykeln kan strula ett tag efteråt. Du kan ju också vara gravid, och det är därför som kroppen inte riktigt vet om den ska göra mens eller inte... Har du gjort grav-test?
  • Puman1984
    Linis2007 skrev 2007-12-29 15:25:58 följande:
    Puman: Det är tyvärr omöjligt att säga. Om du får jätteont och blöder massor ska du åka in. Annars är det bara att vänta och hoppas. Men det är inget vidare, jag vet... Lycka till!
    Nu har jag vart inne på gynakuten!
    Dom gjorde ett VUL och dom kunde tyvärr inte hitta några livstecken så nu är det bara vänta ut det.
    Är skitjobbigt både för mig och killen nu.
  • lille08

Puman1984 skrev 2007-12-30 18:24:09 följande:

Nu har jag vart inne på gynakuten!Dom gjorde ett VUL och dom kunde tyvärr inte hitta några livstecken så nu är det bara vänta ut det.Är skitjobbigt både för mig och killen nu.
    Fy så jobbigt!! Är ledsen för er skull... *kram*
  • Puman1984
    lille08 skrev 2007-12-30 19:29:36 följande:
    Puman1984 skrev 2007-12-30 18:24:09 följande:
    Fy så jobbigt!! Är ledsen för er skull... *kram*
    Tackar!
    Jo, det är bland det värsta jag har vart med om känns det som just nu... Men finns inte mkt att göra!
    Får samla krafterna och sedan får man försöka igen, men det kommer nog ta sin tid...
  • Ghalen007

Jag beklagar sååå mycket "Puman1984" :(

Själv börjar jag undra här igen??? Trodde definitivt att det va ÄL på G nu. Men nu på kvällen känns det mer som sammandragningar och molande värk!? Så har då aldrig min ÄL känts, snarare som mensvärk då...

• Ghalen007

Syndigt kissnödig idag oxå! När jag varit o kissat och sätter mig ner igen, så känns blåsan full igen!
    Min "mensmigrän" kom flera dagar försent (den kommer annars samma dag som mensen)

Ja ja jag vet att jag fiskar efter något positivt *skrattar*!!!!
    Antagligen bara skenis innan jag ens haft ÄL :P

Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6