• Krusbär

Vi som blöder/färgade flytningar nr 6

Förra tråden stängdes visst. Startar en ny tråd för alla oroliga själar som blöder eller har färgade flytningar under graviditeten. Det verkar vara väldigt vanligt men behöver inte betyda att något är fel. Men ändå blir man orolig såklart! Därför möts vi här!

Länk till förra tråden (nr 5): www.familjeliv.se/Forum-2-143/m24360084.html

• Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6
  • gt98mbj

Det kom föst som en störtblödning en morgon sedan övergick det till rosabruna flytningar sedan minskade dom till enbart på morgonen och nu som sagt har det varit vanliga flytningar sedan en vecka tillbaka. jag har aldrig haft någon värk.
    På det extra VUL dom gjorde på MVC så såg hon att det varit en blödning i livmodern men utanför fosterhinnan. hon kunde inte säga vad det berodde på men den lilla var 13mm (v7+4) och hjärtat pickade för fullt. hon sa att vi inte behövde oroa oss när vi kommit så långt ocg så länge jag inte hade ont.

Mimou skrev 2007-12-11 14:48:56 följande:
    gt98mbj: Vet du vad dina blödningar beror på? Blöder du lika mkt hela dygnet eller är det bara små blödningar/flytningar då och då? Vad sa din läkare och barnmorska om blödningarna?Jag är såå orolig och fattar inte hur jag ska stå ut med att vänta 2 veckor till ett nytt vul!!!
  • Berit M

Det är verkligen ett litet helvete man går igenom, känner SÅ med er alla.

Jag har inga konstiga flytningar eller blödningar i dag, pratade med min läkare i morse och fick en ny vul tid nästa vecka. Så nu börjar en svettig 1,5 vecka med väntan... Hoppas att jag slipper fler flytningar så länge...

Regret; jag tänker på dig i morgon!

• Annaloo

V6+4 idag, de senaste två dagarna har det inte varit några bruna flytningar alls (peppar, peppar) och jag har inte haft lika ont som tidigare.
    9 dagar kvar till vul, men vem räknar...

Tredje gången gillt! *v7*
  • Berit M

Ja, jobbigt när man börjar räkna timmar....jag är dessutom sjukskriven så det känns som om varje timme är ett dygn lång...

Jag är 6+3 ( tredje försöket) och har 8 dagar till vul...

• anders 1974

Nu sitter man här och är nervös igen.

Sambon är i 7:e veckan och i söndags kom det ca 2 droppar
    blod plus att hon hade rejäla smärtor i ena äggstocken.
    Under måndagen så gick smärtan över och det kom inget mera
    blod.

Idag så dök det upp blod igen fast nu mer levrat blod. Hon har
    dock inga smärtor längre.

Någon som känner igen sympomen? Alltid när det kommer blod så
    blir man jättenervös att något dåligt har hänt. Vi har inte
    tid hos BM förrän Jan 9 nästa år och att sitta och vänta och
    inte veta vad som hänt är det värsta...

• regret

Idag fick vi konstaterat av en barnmorska att jag fått missfall. Ma. Fostret var 3 mm och skulle egentligen vara 1 cm. Har fått tabletter nu för att stöta ut det eftersom det fanns kvar och jag blött och haft flytningar i ca 10 dagar nu.

Så det var mitt andra mf sen oktober. Nu ska vi vänta ett tag med att försöka igen och sen hoppas på att allt ska gå bra. Vi har ju en son sen tidigare som jag glädjs enormt mycket över och julen ska bli så mysig, ser verkligen fram emot den.

Önskar alla lycka till! Kommer fortsätta titta in i tråden.. vet ju hur många känner sig.

• Acantha

anders 1974 skrev 2007-12-12 13:52:47 följande:

Nu sitter man här och är nervös igen. Sambon är i 7:e veckan och i söndags kom det ca 2 dropparblod plus att hon hade rejäla smärtor i ena äggstocken. Under måndagen så gick smärtan över och det kom inget merablod. Idag så dök det upp blod igen fast nu mer levrat blod. Hon hardock inga smärtor längre.Någon som känner igen sympomen? Alltid när det kommer blod såblir man jättenervös att något dåligt har hänt. Vi har inte tid hos BM förrän Jan 9 nästa år och att sitta och vänta och inte veta vad som hänt är det värsta...
    Kan vara helt normalt och inget farligt alls. Men förstår din oro. Akuten finns alltid om ni inte orkar vänta.
    Jag hade inte mycket mer är än två droppar när jag åkte in.

Håller tummen för att allt är ok!
  • Bäbis 2008

Fick min första blödning runt vecka 5. Missfall sa dr. Så en vecka senare på återbesöket såg han ett foster! Ytterligare 10 dagar senare såg de ett hjärta slå. Så rullade det på med blödningar och åter blödningar, in på gynakuten otaliga gånger. Så slutade blödningarna och det blev lugnt. Så, i vecka 22+ sammandragningar och självklart blödning. Inlagd på sjukhus, dagen efter störtblödning och vattenavgång, panik! Flyttad till större sjukhus vecka 23+2. Så vecka 26+3 föddes min son! Nu imorgon blir han 5 veckor (31+3) och allt ser fint ut såhär långt. Vill inte skrämma upp nån, men för mig så blev det ändå ett lyckligt slut, eftersom jag så många gånger trodde att jag hade/skulle förlora mitt barn. Men nu kan jag hålla honom i min famn iallafall, trots att inget blev "som planerat".

• erikaw

fick just bruna flytningar. är i v 11+2, Vad kan de betyda? *orolig*

Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6