• Krusbär

Vi som blöder/färgade flytningar nr 6

Förra tråden stängdes visst. Startar en ny tråd för alla oroliga själar som blöder eller har färgade flytningar under graviditeten. Det verkar vara väldigt vanligt men behöver inte betyda att något är fel. Men ändå blir man orolig såklart! Därför möts vi här!

Länk till förra tråden (nr 5): www.familjeliv.se/Forum-2-143/m24360084.html

• Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6
  • MammatillSimon

Jojomensan de gjorde ett VUL och det fanns inget där inne det enda hon sa var att: Tyvärr finns det inget i livmodern, och högra äggledaren ser fin ut... men sen fick jag inte höra nåt om den vänstra

Ghalen007 skrev 2008-01-04 15:17:21 följande:
    Gjorde de inget VUL för att se om det fans något liv där inne? Och fick du inget svar på vad det "andra" kunde vara?Fortsätter att hålla tummen för dig!
  • Ghalen007

Usch,det lät inget kul!
    Där sjöknk hoppet för en annan också :( Kanske det va så att det va ett mf för mig trots allt :(

MammatillSimon skrev 2008-01-05 14:06:31 följande:
    Jojomensan de gjorde ett VUL och det fanns inget där inne det enda hon sa var att: Tyvärr finns det inget i livmodern, och högra äggledaren ser fin ut... men sen fick jag inte höra nåt om den vänstra
  • passionsfrukten

YoYoGirl: Precis så var det för mej oxå!!!! Fick bruna flytningar i vecka 5+5 och var på vul i v6+4 och då sa gyn att det inte fanns något där inne.....Sa hon till dej att gå hem och invänta en blödning? Det sa hon till mej men det kom aldrig någon blödning förrens nu när jag fick min mens som vanligt och jag hade äl oxå 26 dagar efter mf...

• MammatillSimon

Hej!!
    Till mej sa hon att jag skulle åka hem och invänta telefonsamtalet från henne när hon hade fått tillbaka testresultatet.
    Jag tror att jag har fått min mens nu, för nu (äntligen om jag får tycka det) så kommer det blod som en vanlig mens och har mensvärk till och från...
    Har fortfarande inte hört nåt ifrån henne, men om det hade varit nåt allvarligt hade hon redan hört av sig (hoppas jag på iaf)

passionsfrukten skrev 2008-01-08 17:21:37 följande:
    YoYoGirl: Precis så var det för mej oxå!!!! Fick bruna flytningar i vecka 5+5 och var på vul i v6+4 och då sa gyn att det inte fanns något där inne.....Sa hon till dej att gå hem och invänta en blödning? Det sa hon till mej men det kom aldrig någon blödning förrens nu när jag fick min mens som vanligt och jag hade äl oxå 26 dagar efter mf...
  • Sunflower Girl

Sunflower Girl skrev 2008-01-01 22:16:52 följande:

Skönt att hitta denna tråd. I början av min graviditet hade jag dagligen mindre mörkbruna blödningar i fyra veckor. Gjorde mitt första vul 21/11 och man kunde se fostersäcken, men inget foster. På Ackis trodde de att det var för tidigt och jag fick komma tillbaka en vecka senare 28/11. Denna gång fanns ett foster och man räknade med att jag var i v. 6+6. Blödningarna fortsatte hela tiden, varje dag.6/12 vaknade jag till av att jag kände något och när jag gick upp från sängen forsade det ut blod och koagelklumpar, mycket mer än mens det rann verkligen längs benen. Direkt på morgonen åkte vi in till akuten och ett nytt vul gjordes. Fostret fanns kvar! Man bedömde att jag var i v. 8+1. Fick ingen förklaring till den otroligt rikliga blödningen. Det kan vara så.....sa man.10/12 (dvs fyra dagar senare) hände samma sak igen. Ligger i sängen och ska sova och blodet börjar rinna. Massor, som förra gången. In till Ackis på morgonen 11/12 och fostret mådde bra, blev framflyttad lite och bedömdes nu vara i v. 9+2. Man kunde se rester av blödningen och återigen ingen direkt förklaring annat än att: "Det kommer nog att vara så här för dig - det behöver inte betyda att det kommer att gå dåligt".Man är ju livrädd.Ny blödning 22/12, ringde till Ackis, men de sa att jag har ju gjort 4 vul nu och allt har ju varit bra varje gång så jag behöver bara åka in om jag får ont. Suck.....Jag ska nu vara i v. 12+3 och ska ringa imorgon och beställa tid för privat ul. Måste se att allt är bra.Detta är min andra graviditet. Har inte haft problem tidigare och inga mf. Blev ett låååångt inlägg...
    Nu har jag varit på et nytt VUL efter att jag 28/12 haft en ny riklig blödning (den femte).
    Allt såg dock bra ut med fostret. Nu kunde man äntligen se vad problemet är/har varit hela tiden. Föreliggande moderkaka (Placenta Praevia).
    Troligtvis kommer jag att blöda igen sa man.
    Nu är det bara att vänta fyra veckor till det riktiga UL och se om moderkakan lyckats flytta sig till dess.

Känns bra iallafall att allt fick en förklaring.

//Sunflower Girl
  • Krusbär

Sunflower Girl skrev 2008-01-10 21:00:08 följande:

Sunflower Girl skrev 2008-01-01 22:16:52 följande:
    Nu har jag varit på et nytt VUL efter att jag 28/12 haft en ny riklig blödning (den femte).Allt såg dock bra ut med fostret. Nu kunde man äntligen se vad problemet är/har varit hela tiden. Föreliggande moderkaka (Placenta Praevia). Troligtvis kommer jag att blöda igen sa man.Nu är det bara att vänta fyra veckor till det riktiga UL och se om moderkakan lyckats flytta sig till dess.Känns bra iallafall att allt fick en förklaring.//Sunflower Girl
    Skönt! Det går nog bra ska du se!
  • Mimou

Usch, då måste jag tyvärr skriva i denna tråd igen... Är i v 12 (11+4). Har tidigare haft 1 Ma i juli-07.

Under denna graviditet har jag tyvärr haft 2 blödningar, fick en tredje idag. Var på vul i v 8, då fanns foster med pickande hjärta, allt såg bra ut. De kunde inte säga vad blödningen beror på. Men nu känns allt nattsvart, är så orolig och mår jättedåligt!

Varför ska detta hända igen! *ledsen*

• Krusbär

Mimou: Det behöver inte vara kört! Många blöder lite utan att det är någon fara. Om du har sett foster och hjärta minskar ju risken jättemycket! Har du någon ny tid för vul snart?

• lille08
    Mimou skrev 2008-01-16 16:02:40 följande:
    Usch, då måste jag tyvärr skriva i denna tråd igen... Är i v 12 (11+4). Har tidigare haft 1 Ma i juli-07. Under denna graviditet har jag tyvärr haft 2 blödningar, fick en tredje idag. Var på vul i v 8, då fanns foster med pickande hjärta, allt såg bra ut. De kunde inte säga vad blödningen beror på. Men nu känns allt nattsvart, är så orolig och mår jättedåligt!Varför ska detta hända igen! *ledsen*
    Är i ungefär samma sits. Har också redan haft ett par blödningar denna graviditeten, men då ganska tidigt (v 4-5). Var på vul i v 7 och såg ett pickande hjärta. Men idag började jag blöda igen! Ringde men fick inte komma in utan skulle avvakta eftersom jag inte har ont och det slutade blöda ganska snabbt. Men visst blir man så himla orolig. Jag har ställt in mig på det värsta.
  • cornelia74

Hej.
    Jag har tidigare skrivit i denna tråd då jag haft blödningar till o från under hela denna graviditet. Som en lindrig mens i början, sedan mindre o mer sällan. Men det återkom hela tiden. Aldrig några mängder, och aldrig under längre tid. Blödde minimalt på annandagens morgon o nu senast för drygt en vecka sedan. Jag är nu i v.23 och känner min bebis sparka hela dagarna så jag är inte lika orolig längre men jag vet precis hur det känns. Man väntar sig det värsta, och faktum kvarstår ju att det värsta kan hända. Men det är trots allt så himla vanligt med blödningar under graviditeten. För de allra flesta går det bra. Min BM sa till mig i början att så länge blödningarna inte är rikliga, och det samtidigt gör riktigt ont i magen är det förmodligen ingen fara.

Lycka till alla oroliga, och kom ihåg ( som det stått tidigare i denna tråd ) att det är barn ni väntar...INTE missfall

Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6