• Krusbär

Vi som blöder/färgade flytningar nr 6

Förra tråden stängdes visst. Startar en ny tråd för alla oroliga själar som blöder eller har färgade flytningar under graviditeten. Det verkar vara väldigt vanligt men behöver inte betyda att något är fel. Men ändå blir man orolig såklart! Därför möts vi här!

Länk till förra tråden (nr 5): www.familjeliv.se/Forum-2-143/m24360084.html

• Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6
  • Berit M

Hade hoppats på att jag skulle slippa titta i dessa trådar mer...

är inne på min tredje graviditet MA i mars, 16v/fostret dött sedan v.8 och MF i september v.7.

Är nu i vecka 7 (6+2) och fick i dag bruna flytningar(de tidigare 2 gångerna har det börjat så...)Har varit på gynakuten och läkarna såg ett litet hjärta slå men såg också en "blodansamling" mellan hinnsäcken och livmoderväggen. Tyckte inte att läkarna kunde förklara så bra vad detta innebär, någon som varit med om det samma?

Just nu sitter jag bara och väntar på nytt missfall och jag orkar inte ens tänka på att genomlida alla de känslor som kommer med det.

Skönt att få skriva av sig lite...

• oxle bo

jag är så trött på desa blödningar.
    jag har blödit nu sen börja av november.
    igår så höl jag i en liten pojke på 10 månader,
    skulle jag inte ha gjort.en liten stund senare så forsade blodet,
    igenom kläder, på golvet.sen var det som jag kisade blod när jag satt på toa,det kom två klumpar också.. :(

trode att det skulle vara mysigt o vara gravid.

• oxle bo
    lillasysteryster skrev 2007-12-11 12:20:29 följande:
    nyköpingbo: nytt besök på akuten !
    nä jag åkte aldrig in,det är ändå sama visa varje gång. hem o villa.

hur är det med dig? beklagar värkligen..
  • lillasysteryster

Det får gå helt enkelt.

Men nu har du gått längre ändå så nu skulle de nog lägga in dig. Jag skulle vilja råda dig att åka in vid nästa stört flöde!
    Men jag vet ju precis hur du tänker. Men nu sist ville de lägga in mig (men det blev ju aldrig av eftersom den inte levde längre)

• oxle bo

jo.kanske ska åka in vid nästa störtblödning..
    men dom säger att man inte kan göra något så här tidigt.inte förens v23.

• regret

Hade skrivit ett svar till mimou och Berit M och så funkade det inte att posta :(

Känner iaf med alla i tråden, så j*kla jobbigt att blöda. Jag har inte så stora förhoppningar kvar. Gjorde ju vul (på gynakuten i söndags efter min första blödning i den här graviditeten) och ska göra ett nytt imorgon. Den dryga veckan som har gått så har flytningarna/blödningarna varit rejält blandade. *Varning för äckel* Ibland bara gammalt blod vilket läkaren sa skulle komma några dagar. Ibland bara ljusa flytningar och inget annat (som mest en hel dag). Ibland bruna flytningar med blodstrimmor i. Idag en blödning som är klarröd men inga klumpar och som slutar tvärt. Blir så trött på det här! Är så rädd och oroad inför imorgon att jag knappt vill åka dit. Tror inte det finns någonting kvar i mig och förhoppningarna är inte stora längre men jag vill inte få det svart på vitt :( Har dessutom några små symptom kvar och är väldigt yr emellanåt. Gissar på ma om det nu inte skulle vara bra med magen.

• gt98mbj

Jag har haft blödningar sedan 23/11, i tisdags 4/12 var det inskrivning det var även min första blödningsfria dag. Allt såg bra ut. är nu i v 9+5.

• LeK

Hejsan!

Här är jag Lena. Jag och min make hade samlag. efteråt gick jag på toa och då fick jag se att det kom blod. blev jätte rädd. Min första tanke var att jag hade fått missfall. Är fortfarande rädd för det kommer fortfarande blod. Vi ska iväg på torsdag och göra VUL. Så tänk om dom säger att jag har fått missfall då dör jag för det här barnet är efterlängtad och planerad i 4 år

Linis2007 skrev 2007-12-01 19:41:26 följande:
    Förra tråden stängdes visst. Startar en ny tråd för alla oroliga själar som blöder eller har färgade flytningar under graviditeten. Det verkar vara väldigt vanligt men behöver inte betyda att något är fel. Men ändå blir man orolig såklart! Därför möts vi här!Länk till förra tråden (nr 5): www.familjeliv.se/Forum-2-143/m24360084.html
  • Mimou
    gt98mbj skrev 2007-12-11 13:43:56 följande:
    Jag har haft blödningar sedan 23/11, i tisdags 4/12 var det inskrivning det var även min första blödningsfria dag. Allt såg bra ut. är nu i v 9+5.
    gt98mbj: Vet du vad dina blödningar beror på? Blöder du lika mkt hela dygnet eller är det bara små blödningar/flytningar då och då? Vad sa din läkare och barnmorska om blödningarna?

Jag är såå orolig och fattar inte hur jag ska stå ut med att vänta 2 veckor till ett nytt vul!!!
Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6