• Krusbär

Vi som blöder/färgade flytningar nr 6

Förra tråden stängdes visst. Startar en ny tråd för alla oroliga själar som blöder eller har färgade flytningar under graviditeten. Det verkar vara väldigt vanligt men behöver inte betyda att något är fel. Men ändå blir man orolig såklart! Därför möts vi här!

Länk till förra tråden (nr 5): www.familjeliv.se/Forum-2-143/m24360084.html

• Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6
  • Needy

regret: hoppas allt blir bra. Tänker på dej..

Själv har mina precis slutat..men de kommer väl tillbaka snart..längtar så efter UL så jag får se om den lever..*önskar innerligt* Jobbigt med väntan o ovisshet!

Må Gott allesammans

Why be pretty, when you can be gorgeous?
  • regret

Needy: Tack så mycket!! Det är lätt att känna sig ensam ibland.. svårt att prata detaljerat med omgivningen, inte de närmsta dock.

Vilken vecka är du i? Skönt att dina har slutat! (flytningar?) Håller alla tummar och tår för att det går bra för dig :)

• Krusbär

Usch. jag är så sjukt nervös inför vul i morgon... Såg bara en tom fostersäck på förra vul, men än har inget kommit ut. Väntar mig det värsta - inget foster i morgon heller...

• regret

Linis2007: Önskar dig lycka till och förstår din oro! Vilken v. är du i? Mig kunde inte se nått foster på men sa att det var för att jag såg ut att vara i v.5 bara.

• Krusbär

regret: Jag är nu i v 8+2. Gjorde vul vid 6+5 och då såg man bara en tom fostersäck, som högst kunde vara i v 5+5 och det stämmer inte! Har småblödit lite sen v 5 så allt talar tyvärr för mf. Själv tror jag på ofostrigt ägg, s k blighted ovum, där fostersäcken är tom. Vi får se i morgon!

• Acantha

Hej Alla!

Vill tacka för det stöd jag fått i denna tråd och önska er andra lycka till.
    För oss gick det inte vägen denna gång. Var på VUL igår och den lilla hade inte orkat vidare. Skrapdes i går em och mår riktigt dåligt idag...

Men, det är bara att slicka sin sår och gå vidare...

• passionsfrukten

Hej alla! Var på vul idag, efter att ha haft bruna flytningar förra veckan blev jag ju orolig att något var fel...
    Och mycket riktigt så var det något fel...Hon kunde inte se något på vul och jag fick göra grav.test som visade negativt!!! Men hon kallade det inte för mf!??? Hon pratade om att det var något som inte hade blivit något men att grav testen är så känsliga att de hann känna av att det skulle ha blivit något...
    Är så ledsen...
    Lycka till alla ni andra som ska till vul!!!!
    //Kram.

• Curlie

Bra att det kom en ny tråd =)

Uppdatering av mitt läge: Jag började ha bruna flytningar i vecka 5 som sedan blev blod vid toalettbesök, ganska mycket blod kom det.. Åkte till gyn som trodde på missfall, väntade och åkte på nytt till akuten sedan jag börjat blöda ännu mer, de trodde också på missfall men att jag skulle ta hcg blodprov och vänta en vecka till och se..
    Och så igår på nya VUL:et fanns det ett välmående foster som överlevt blödningarna =) Och hcg:et hade stigit precis som det skulle, doktorn trodde sig se ett slående hjärta men var inte hundra. Det känns väldigt bra =) Blödandet slutade också nån dag efter akutbesöket på gyn och nu har jag varit blödningsfri i några dagar... Såklart har man åkt på en förmodad urinvägsinfektion nu också så nu har man lite nytt att oroa sig för... Men summan är då iallafall att fostret kan klara blödningar (än så länge) och att doktorerna ofta tror på missfall när man blöder, men att det kan gå bra endå. =)

• Needy

Jag är nånstans mellan 13-15, ska på UL 14/12...längtar men samtidigt bävar..
    ja just för tillfället är det inga mörka flytningar, men det kommer o går. Men som sagt. Kan vara normalt- det är ju oftast det.

Why be pretty, when you can be gorgeous?
Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6