• Krusbär

Vi som blöder/färgade flytningar nr 6

Förra tråden stängdes visst. Startar en ny tråd för alla oroliga själar som blöder eller har färgade flytningar under graviditeten. Det verkar vara väldigt vanligt men behöver inte betyda att något är fel. Men ändå blir man orolig såklart! Därför möts vi här!

Länk till förra tråden (nr 5): www.familjeliv.se/Forum-2-143/m24360084.html

• Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6
  • Krusbär

regret: Jag vet, det är hemskt att vänta. Håller tummarna för att det inte kommer nåt mer!

• regret

Linis2007: Ja.. vill att det antingen ska komma igång rejält så man vet eller inte blöda alls. Mitt förra mf kom igång iom första blödningen. Som jag har skrivit förut så såg de gulesäcken på VUL:et i söndags men inget foster. Beräknade att jag skulle vara i v.5.. vilket kändes lite lite.. åh, denna ständiga oro.

• Curlie

regret: Det är fruktansvärt att vänta och inte veta =(
    Men VUL i vecka 5 behöver inte visa foster, det gjorde det inte för mig.. Och blödningar behöver inte vara slutet.. Ja, allt det där vet du, och det är ju just det som är jobbigast =( Att ingen kan veta.

• Krusbär

regret: Förra gången hade jag rosa flytningar i 1,5 vecka innan mf kom igång. Den här gången har det fortfarande inte kommit igång efter mer än 3 veckor. Men nu VET jag iallafall att det inte finns någon bebis. Det jobbigaste är nästan att inte veta.

Det är nog bra om du väntar till onsdag med VUL, för om du bara var i v 5 i söndags är risken stor att det inte finns så mycket att se än.

• regret

Curlie: Precis.. det är ju oron som är det jobbigaste. Vi är inställda på att det kanske inte blir ett syskon den här gången heller.. men att gå omkring och hoppas och känna oro är så oerhört jobbigt. En skräck varje gång man går på toaletten.

Linis2007: Ja, ovissheten är inte kul. Hur klarade du av att vänta den här gången?

Ska försöka vänta tills på onsdag iaf för precis som du säger så kan man nog inte se så mycket mer nu eller imorgon. Men läkaren sa att från v.5 till v.6 ska man kunna se skillnad. Och har inget hänt i magen på onsdag så vet man ju åtminstone.

• Krusbär

regret: Ja, hur klarar man av att vänta? Bra fråga! Man har väl inget val, antar jag. Men den här gången anade jag ju direkt att det skulle gå åt pipan, eftersom jag kände ingen mönstret. Men det är ju inte så att man mår toppen under tiden, direkt...

Lycka till på onsdag!

• Impreza

Det blir tvillingar!!!
    Blödningen var ingenting, pust.
    Så nu kan jag andas ut.

Linis2007: Usch, vad tråkigt att det inte blev nån bebis nu.
    Vi gjorde ett uppehåll på nästan 2 år innan vi vågade
    prova igen. Kram

• Acantha

Linis2007, är allt ute eller du väntar på det? varför skrapar de inte dig i så fall?
    BLir så fundersam när jag hör hur de skickar hem bekräftade MA att vänta tills kroppen själv stöter ut det. Att skrapas tar så kort tid och så får man gå vidare direkt.

Skrapades i måndags och är redan idag blödningsfri. Nu kan jag hoppas att avsluta året med mens så vi kan börja 2008 med ÄL...

• Krusbär

Acantha: Skönt att du redan har slutat blöda! Jag har inte ens börjat blöda än. Vet faktiskt inte varför de vill vänta, kanske för att de hoppas att det ska komma ut av sig självt? Men nu ska jag åka på semester i morgon så jag hade ändå inte velat skrapas idag. Det är bara att hoppas att det inte kommer under semstern, eller att det går över snabbt. Annars ska jag till gyn 20/12, då får jag remiss för skrapning (kanske) och efter det tar det väl minst en vecka att få tid... Orkar nog ändå inte försöka göra ny bebis på ett bra tag, pust!

• Curlie

Lite, lite blod idag igen. Har varit fri en vecka nu, men läkaren sa att jag inte skulle oroa mig så länge det inte blev som mens eller gjorde ont, en del blöder sa hon bara, så jag kommer ta det med ro.

Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6