• Krusbär

Vi som blöder/färgade flytningar nr 6

Förra tråden stängdes visst. Startar en ny tråd för alla oroliga själar som blöder eller har färgade flytningar under graviditeten. Det verkar vara väldigt vanligt men behöver inte betyda att något är fel. Men ändå blir man orolig såklart! Därför möts vi här!

Länk till förra tråden (nr 5): www.familjeliv.se/Forum-2-143/m24360084.html

• Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6
  • regret

Hur går det för alla? Jag ska försöka ta en lugn helg.. snart är det ju ändå onsdag (vul) men sonen blev magsjuk ikväll stackarn :( hoppas att det går över fort och att jag slipper bli sjuk..

• Needy

Har känt buffar nu..så jag antar att en bäbis ligger därinne. Magen har växt med..men jag inbillar mej att jag har fantomensparkar o att jag ätit för mycket..
    ..att jag inte kan njuta fullt ut, jobbigt.

Blöder inte nu för tillfället, det är jag glad för..men det kommer väl snart igen..

Önskar er alla stor lycka ännu en gång. Om 6 dagar ....*nervös* är det ultraljud!!

Why be pretty, when you can be gorgeous?
  • regret

Fick en blödning imorse faktiskt :( Igen. Verkar som att när jag blöder så är det på morgonen.. Hoppas att det är bra med magen ändå.

• dorsia

Hejsan.
    Jag har inte läst igenom hela tråden här så frågan kanske redan finns. men jag testar iaf.. är gravid i v 7+1 idag och såg den lilla igår på ultraljud, då slog hjärtat så fint. har till och från haft vita flytningar med strimmor av rosa i, som i dagarna har ändrat lite färg till lite rödare. och idag har jag haft lite mer mörkvita/gula flytningar med rosa i.

har redan haft 2 mf det senaste halvåret och är hur orolig som helst för ett nytt! men då hade jag inte sånna här flytningar, utan då hade jag bruna flytningar som senare gick över till blod efter några veckor.

mina flytningar kommer bara i samband med toabesök och helst om jag gör nr 2 (ursäkta hehe) sköra slemhinnor kanske??
    någon som känner igen sig?

• alexci

hej! jag e nu i vecka 5 tror jag=) med mitt förta .Förlossning beräknad till den 8 e aug 2007..
    Jag har hört att ma kan ha ont som mensverk i början, har så frukansvärt ont i ryggen o käner av livmodern och har molande värkar hel tiden men jag kan hantera värkarana. Men i går så hade jag o min pojkvän sex, och då när jag gick på toalete efter det så kom det flyningar med lysande röda trådar i det...
    usssh man blir så orolig, o man strassar upp sig själv så mycket, nån som känner samma symptom?

• Annaloo

Hej tråden!

Så var man här igen då Hängde här ett tag i somras, och då gick det inget vidare. Denna gång så ser det i alla fall bättre ut - än så länge.
    Är idag i v6+3 och har de senaste dagarna haft lite bruna spottings och en droppe blod vid ett tillfälle (kom på pappret när jag torkade mig). Dessutom så har molvärken börjat bli allt kraftigare, så jag kastas mellan hopp och förtvivlan.
    Dagen efter min första spotting (v5+5) var jag på vul, och då såg allt bra ut. En hinnsäck av rätt form och storlek satt på rätt ställe och det syntes något mörkt inne i den.
    Nytt vul den 20:e och nu är jag rädd att inte komma så långt
    Hittills inga spottings idag, men jag hade 2-3 stycken igår

Är det någon annan som har både kraftig värk och spottings, där lill*en ändå mår bra?

Tredje gången gillt! *v7*
  • Mimou

Hej alla i tråden!

Jag hängde också här i somras, fick ett Ma i juli Jag var i v. 10 men fostret hade dött i v.6. Då hade jag ljusrosa flytningar i 2-3 dgr, knapt några gravsymtom på hela tiden.

Blev gravid nu igen på 3:e försöket efter skrapningen, men igår i v. 6+2 fick jag en klarröd blödning som idag har övergått till lite vattnigt brunt. Ska åka till gynakuten i eftermiddag för att få ett vul, har dock inget som helst hopp den här gången. Känns bara så j-la orättvist, varför ska det hända igen!!!

Orkar inte gå igenom detta en gång till, vill verkligen inte skrapas, men heller inte blöda ut det hemma...

• Annaloo

Mimou: Håller tummarna för att det är falskt alarm! Vet PRECIS hur du känner dig!

Tredje gången gillt! *v7*
  • Floodan

Hej alla. Har precis läst tråden och vill dela med mig av vad som hänt mig. MF i september började med rosa flytning, lite brunt sedan mycket blod och klumpar. Är gravid i gen i v. 10+5 och har i ca 2 veckor haft brun/gula flytningar samt en känsla av att allt inte står rätt till, har även ont. Är så orolig nu att det ska vara MA. Någon som har några råd? Håller på att bli galen av oro. Ska på läkarbesök om en vecka då barnmorska ska försöka höra hjärta.

• Mimou

Uppdatering: Har varit på gynakuten, fick göra ett vul.

Blödningen tilltog litegrann under tiden jag satt och väntade, men när läkaren undersökte mig sa hon att livmodern var stängd, blödningen kom inte därifrån.

Läkaren kunde inte avgöra vart blödningen kom ifrån, men hon sa att det kunde vara blodkärl eller nåt annat. Jag är i v 7 (6+3) och det syntes en liten filur i mgen och en vit liten prick som läkaren tyckte kunde vara hjärtat som pulserade. Storleken på fostret stämde överens med hur långt gången jag är i alla fall. Hon ville inte döma ut denna graviditet ännu, så nu får jag ett nytt vul om ca 14 dgr.

Jag vet varken ut eller in, har visserligen mer symtom än förra gången jag var gravid, men det behöver ju inte betyda ngt. Hon sa att vissa blöder under graviditeten, andra inte. Blödningar kan vara helt ofarliga, men visst blir man orolig och ledsen.

Nu kommer ju 14 dgr gå helt otroligt sakta...

Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6