• Krusbär

Vi som blöder/färgade flytningar nr 6

Förra tråden stängdes visst. Startar en ny tråd för alla oroliga själar som blöder eller har färgade flytningar under graviditeten. Det verkar vara väldigt vanligt men behöver inte betyda att något är fel. Men ändå blir man orolig såklart! Därför möts vi här!

Länk till förra tråden (nr 5): www.familjeliv.se/Forum-2-143/m24360084.html

• Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6
  • Krusbär
    mamarazzi skrev 2007-12-05 16:45:12 följande:
    Linis: Var bor du? Jag bor i Lund och där fick jag tabletter som gjorde att blödningen satte igång och att det kom ut. Kan det vara ett alternatvid för dig?
    Ja, det är ju ett alternativ till skrapning. Men vi väntar nog tills efter semestern i vilket fall.
  • Krusbär

Lillamamma05 skrev 2007-12-05 18:26:51 följande:

Började era graviditeter med blödningar?
    Båda mina graviditeter (2 mf) började med en liten nidis (spotting) i v 3. Sen inget tills den första rosa flytningen i v 5.
  • lillasysteryster

Det blev inngen bebis den här gången

Fick annu en ont attack på tisdagskvällen och även sammandragningar. Sov några timmar men blödde stora koagelklumpar! Det kändes inte bra så kl.06 lämnade vi in Lukas hos kusinerna och åkta till KS. Där kunde inte läkarna hitta någon hjärtverksamhet hos fostret. De trodde även att det var något knas med bebisens urinblåsa. 13.15 fick jag cytotectabletterna och 16 var allt över. Födde ut en liten liten kille. Doktorn trodde att moderkakan kommit ut som den skulle så jag behövde aldrig den skrapning som de trodde att jag skulle behövt. Kl.19 åkte vi hem igen. De skickar bebis och moderkaka på analys men svaret kan ta upp till 6månader.

Vi mår faktiskt ganska okej!

• mamarazzi

lillasysteryster: Nej men gud!! Jag är sååå ledsen för er skull. Vilken vecka var du i?

Tänkte själv bara gå in här och skriva att jag nu testar negativt så nu känns det skönt att det är över. Känns nästan fånigt att skriva nu då jag bara var i vecka 5...

• regret

lillasysteryster: Beklagar verkligen!! Men visst är de underbara på gynakuten på KS. Tycker jag blev jättefint bemött när jag var där.

• Krusbär

lillasysteryster: Stor kram, beklagar verkligen!

• Curlie

lillasysteryster: Så ledsen för din skull =( Måste vara jätte jobbigt när man kommit en sån lång bit på vägen.

*kram*

• regret

Mina bruna flytningar (har hållt på en vecka nu, fick en blödning i söndags) hade precis börjat avta. Var på toaletten nu och när jag torkade mig var det mörkrött blod på pappret. ingenting i toan och inte heller klumpar. Usch.. blir så nervös. Har ju tid för VUL på onsdag men det är ju nästan en vecka kvar!

Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6