• Krusbär

Vi som blöder/färgade flytningar nr 6

Förra tråden stängdes visst. Startar en ny tråd för alla oroliga själar som blöder eller har färgade flytningar under graviditeten. Det verkar vara väldigt vanligt men behöver inte betyda att något är fel. Men ändå blir man orolig såklart! Därför möts vi här!

Länk till förra tråden (nr 5): www.familjeliv.se/Forum-2-143/m24360084.html

• Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6
  • siren
    Linis2007 skrev 2007-12-03 09:10:55 följande:
    smultron: Jag tror att risken för mf minskar till några procent bara om man har sett hjärtat!
    Min läkare på gyn sa att har man sett ett hjärta slå efter V7+ så minskar risken för missfall till 3 %.
    ♥ ◦◦◦ Erik 07-02-19 ◦◦◦ ♥
  • Mittypop

JAg har haft bruna flytningar till o från under hela min graviditet, är i v 16 nu. KAn ge ett tips till alla oroliga, skaffa en Angelsound, där kan ni lyssna på bebis hjärtslag, då kan ni pusta ut så ni hör att det lever där inne. För mig har det varit kalas, då jag gick o oroade mig hela tiden att bebis skulle dött.
    Man kan tyvärr dock inte säkert höra nåt före 12v ålder, men vissa hör tidigare...

• 3stjärnor

hej jag brukar få mensen runt den 30-2 vilket vilket resultreades med bruna flytingar i ca 3 dagar och ilördags hade jag och min sambo sex och efter det så kom det blod färskt blog rätt mycke med så jag ringde joursyster men hon tyckte inte jag behövde åka in imed att jag inte hade ont...
    idag så ringde jag till mvc för jag vill ju att någon ska kolla så allt står rätt till men då fick jag tillsvars att dom inte kunde göra det där att jag va tvungen att ha en läkartid för att kolla upp det.....*förbannad*
    fick tid efter många om och men om 1 vecka!!! ska jag gå i en vecka nu å undra om det är något som är fel eller ej???!!! fan jag blir så arg på svenska sjukvården att jag vill spy!!!

• 3stjärnor

hmm kanske ska tillägga att jag är nu i vecka 10 och väntar mitt 2a barn har inte haft problem med missfall innan...

• mamarazzi

Någon med råd? Plussade i torsdags (på BIM) och idag fick jag en brunaktig flytning. Inte blod men ändå som i början av mensen. Sen dess har inget kommit.

Vet ni hur dax man kan göra VUL? Jag är mest orolig för att detta ska dra ut på tiden så jag går med något i magen som inte är något!

• passionsfrukten

Hej alla! Hoppar in här! Har oxå haft bruna flytningar sen förra onsdagen. Är idag i v 6+4. Och flytningarna har avtagit. Är oxå orolig att något är galet. Så idag var jag till kvinnokliniken och fick tid imorgon för vul. Jag undrar oxå som mamarazzi om när man tidigast kan göra vul?
    Symtomen är oxå borta...Inga ömma bröst,ingen molvärk...

• mamarazzi

passionsfrukten: Men om du fick tid imorgon för vul så kan man ju iallafall göra det i den veckan du är.

• Krusbär

Det är nog lite olika när man kan göra vul, men de flesta gör inte innan v 7 eftersom det är så osäkert vad man kan se. I v 7 ska man kunna se något där, men det är inte säkert.

Hur har det gått?

• regret

Hoppas in i den här tråden! Skönt att se att det finns ett ställe där man kan samlas och stötta varandra. Jag har precis som många andra haft bruna-ljusrosa flytningar. Åkte in och gjorde ett VUL efter att jag fått en klar blödning. Man såg hinnsäcken och beräknade att jag är i v.5 (svårt att veta innan eftersom jag fick mf i oktober och inte hann få tillbaka mensen emellan). Ska tillbaka nästa onsdag för att göra ett nytt VUL. Jag hade inte fått mf i söndags när jag gjorde VUL:et, har inte blödit mer (bara lite gammalt blod vilket var normalt efter en blödning), livmodertappen var stängd och jag har inte sett några klumpar. Så om det inte står rätt till med pyret så gissar jag på ma. Men jag får se nästa onsdag.

Visst är väntan (som känns oändlig) hemsk!!!?

Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6