• Krusbär

Vi som blöder/färgade flytningar nr 6

Förra tråden stängdes visst. Startar en ny tråd för alla oroliga själar som blöder eller har färgade flytningar under graviditeten. Det verkar vara väldigt vanligt men behöver inte betyda att något är fel. Men ändå blir man orolig såklart! Därför möts vi här!

Länk till förra tråden (nr 5): www.familjeliv.se/Forum-2-143/m24360084.html

• Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6
  • mamarazzi

Skulle gå in och skriva att jag fått mf (eftersom jag blöder) och så läser jag vad Curlieskrivit! Jag som har bestämt mig för at det är mf och tänkte festa loss på fredag!

Hur länge blödde du? 1 dag? Vilken vecka är du i nu? (jag är i vecka 5)

• Curlie

mamarazzi: Jag blödde i över en vecka, läkarna var så gott som säkra på missfall då man inte såg något på VUL:en jag gjorde... Men sen kröp den lilla fram =)

Min senaste doktor sa att så länge jag inte får väldigt ont eller störtblöder som mens eller mer så är det ingen fara.

• tindra1

Jag vet inte om jag är gravid, jag har BIM i morgon.
    Nu är det så att jag har haft små stickningar i magen i 2-3 dagar.
    Först trode jag att det var för att jag var hungrig sen trode jag det var för att jag åt för mycket o sen för att jag kanske har ätit fel mm mm.Men det spelade ingen roll hur det var med maten jag kännde det lite då o då.
    Men så iförrgår när jag o min sambo hade haft sex så var spermian som kom ut lite missfärgad av blod.
    Det kom ingen mer blod sen o inte dessa två dagarna efter.
    Jag bara antar att det var min kropp som missfärgade hans spermier.
    Vad tror ni?
    Jag har i övrigt inga gravid känningar...hoppas men vågar inte tro.

• mamarazzi

Curlie: OJ! Jag borde kanske ringa BM... Har inte ont och störtblöder inte.

• Krusbär

Stor kram till Acantha och passionsfrukten! Och lika stort grattis till Curlie!

Själv fick jag min dom idag. Såg fortfarande bara en tom fostersäck på vul och jag skulle vara i 8+3 så det blir garanterat mf. Känns för j-igt men samtidigt har jag varit beredd på detta i flera veckor.

Lycka till ni andra som fortfarande väntar!

• Needy

Åhh tråkigt. =(

Why be pretty, when you can be gorgeous?
  • Curlie

Linis2007: Tråkigt =( Har följt din väntan, och beklagar.

Men snart kommer du nog med ett nytt pluss tror jag =)

Ta hand om dig.

• passionsfrukten

Linis2007: Nej va tråkigt!!! Vad händer nu? Gör dom något åt den tomma fostersäcken eller ska det komma ut av sej själv?
    /Kram.

• Krusbär
    passionsfrukten skrev 2007-12-05 14:55:57 följande:
    Linis2007: Nej va tråkigt!!! Vad händer nu? Gör dom något åt den tomma fostersäcken eller ska det komma ut av sej själv?/Kram.
    Vi ska vänta och hoppas att det sköter sig självt. Har en ny tid 20 dec. Om det inte är ute då får jag tid någon vecka senare för skrapning.

På ett sätt vill jag att det ska komma igång så fort så möjligt och att jag slipper skrapning. Samtidigt ska jag på solsemester på fredag och vill inte blöda och ha ont då... Jag menar, om jag ändå ska få ett mf kan jag väl få ha en skön semester som tröst...?
  • mamarazzi

Linis: Var bor du? Jag bor i Lund och där fick jag tabletter som gjorde att blödningen satte igång och att det kom ut. Kan det vara ett alternatvid för dig?

Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6