• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • Heloa

Hej!

Vilket bra initiativ!
    Kul
    Jag är också mammaledig hela vår/sommar. Känner inte heller
    så många härute (förutom min föälldrargrupp), så det är
    roligt att man kan få lite kontakter här på FL.
    /Helena

• lin83

Nämen hej!! Va kul!! Bor oxå i Buerås! Våran skrutt kommer i mars så kommer ju vara hemma ett år ungefär. Grannen ska få sitt tredje i april så i vår/sommar kommer hela Buerås lekplats flockas av mammor Vilken väg e de ni ska flytta till? Kram /K

• cattan

Bor oxå ute i Onsalaa arbetar som förskollärare på presse när jag inte är föräldraledig.

• Curlingmorsan

Åhh vad roligt att ni tyckte det var ett bra initiativ.

Vi ska flytta till Bueråsvägen. Det ska bli jättekul men samtidigt känns det tråkigt att lämna alla man lärt känna här. Så jag hoppas verkligen att vi kan bli ett trevligt gäng här på FL som kan träffas ibland (både med och utan barn).

• lin83

Ni kommer trivas gör bra här!! Vi brukar ha kräftskivor, midsommar fester ihop å på jul får alla barnen gå lämna önskelistan till tomten uppe i skogen Vi bor med på Bueråsv. nr 14, vilket nr e erat? Närmsta ridskola... hmm.. de står ju en skylt vid västra hagen om en ridskola annars så ligger ju en stor borta vid Lerkil. Nordhallands ridklubb heter den om jag inte blandat ihop den med någon annan...

• Curlingmorsan

Aha tack lin83! ska genast kolla upp den. Vi kommer flytta till nr 56. Ett vitt hus som håller på att byggas.

Nu ska vi till dagis där dottern ska ha luciafirande och sen bär det av på 14-års kalas.

• lin83

Oj ni har fullt upp!! Luciafirande.. va gulligt! Va ett tag sen jag tog min förslappade kropp på promenad så vet inte riktigt va de e för hus som byggs men de bit upp i området då iaf. Ha de bra så hörs vi!

• baronlinda

Hej
    Flikar in här jag med.Kul med en tråd för oss. Jag bor vid Rydet ungefär, nästan! Kommer också vara hemma till aug nästa år.
    Ebbabebba, det är Nordhallands som är närmsta ridklubb, jag red där när jag var yngre innan jag fick egen häst. Har tyvärr slutat men jag saknar det sååå mkt. Har faktiskt funderat på att börja ta lektioner igen. Annars är det Kungsbacka ridklubb(Alekärr).

Ha en bra kväll alla!
    -Linda

Elias 25/9-02 och Eric 17/2-07
  • Hugo med familj

Hello!
    Bra gjort!! "Ebbabebbasmamma", att starta en tråd.
    Hoppas att den kommer att bli flitit använd...

Hur ligger Ni förresten till med era julklappsinköp..?? Är Ni klara ännu?? Känner lite press eftersom jag inte har börjat ännu...ja ja man kanske inte skall ta det så blodigt.
    Har faktiskt ett bra tips på en julklapp till de små, nämligen
    "365 godnattsagor". Finns på Bokia för 99.-, det är en mysig bok med en godnattsaga för var dag, passar både tjejer som killar.

Har Ni några andra julklappstips??

//Monica

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda