• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Pingulina

Nu ska jag se på Gynning, hon är cool

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • mysia

hmm,ja jag blev väldigt förvirrad angående 2:an. men jag får nog maila universitetet och fråga. Har varken läst Sh eller Nk på gymnasiet. Måste läsa in det på komvux, suck.
    En till fråga, måste man ha gjort högskoleprovet för att ha en chans att komma in på ett program?

Älskar mitt lillgull Tindra
  • mamma till Viktor och William

Man måste inte men det är ofta en klar fördel!

Älskade unge!
  • Emeraldy

Hej allihop

Annika:
    Jag har inte den boken, tyvärr, så du får hoppas att Sofia kan rota fram den

Annica:
    Jag har aldrig gjort högskoleprovet och kom ju in ändå på Lärarutbildningen, så visst går det, men jag tror att det är bra att ha gjort det!

Svenska 2 för mig betyder Svenska som andra språk, alltså svenska för invandrare, men det kan knappast vara det som avses. Borde betyda Svenska B.

Ikväll lyxade vi lite och gick ut och käkade på Balder. Sen for vi till några kompisar och våldgästade. Vi har blivit så grymt asociala sista halvåret/året, så det känns som vi håller på att tappa kontakten med alla gamla kompisar

Känns lite trist att vi inte kan följa med på lördag, det hade varit skoj. Magnus och jag har inte varit på bio tillsammans sen Moa föddes Sist jag var på bio överhuvudtaget såg jag Ocean´s 13, och det var väl med er för evigheter sen?? På lördag ska jag först jobba på Sagolika och sen ska vi fira en 30-åring. Då kommer vi träffa en stor del av alla bortglömda kompisar så det kan ju vara bra

Imorgon är jag ledig så då ska jag följa med till Matrisen. Det ska bli skoj I fortsättningen kommer ju Moa vara hemma med mig på onsdagar, men eftersom vi fortfarande skolar in känns det dumt att vara hemma.

Jag har en kollega som håller på att skola in sin son just nu och som jag förstår det är hon inte alls nöjd av olika anledningar. Det måste ju vara jättejobbigt

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • mysia

Sara: Lät som en rolig kväll

Känns som om det är jättemycket att läsa in, suck. Det lär väl kosta en hel del. Har verkligen ingen lust att dra in på mer grejer, men jag är så less på allt just nu. Vill inte jobba där jag jobbar nu. Gillar inte alls att jobba när alla andra är ledig. Men ska jag börja plugga så blir det inte syskon förrän Tindra är typ 6 år. Känns för långt emellan. Man kanske nu ska läsa in de kurser som krävs för att komma in på lärarutbildningen, och sen i framtiden när jag känner att vi klarar det ekonomiskt, kan jag plugga till förskollärare, om jag fortfarande vill. För att studera på halvfart med mitt jobb borde väl funka kanonbra, eller vad tror ni?

• Pingulina

Annica, jag tycker det är svårt att ge råd ang det ena eller det andra. Men att jobba deltid som undersköterska eller personlig assistent eller nåt annat går ju bra att kombinera med att läsa på komvux. Och om du känner att du vill ha möjligheten att läsa på universitetet framöver så behöver du ju iaf läsa några kurser på komvux för att uppfylla behörighetskraven, så då kanske det är lika bra att göra det nu? Om ni får ihop det ekonomiskt då.

Å andra sidan tror jag att du säkert skulle kunna trivas bra med ett undersköterskejobb också om du får ett bra jobb med vettiga tider. Sen är det ju oftast lite kvällar och helger när man jobbar som undersköterska men inte BARA.

Sara, vi har också blivit associala sedan vi började jobba båda två, det finns inte ork helt enkelt. Vi har inte heller varit på bio tillsammans sen Nellie föddes, haha

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • mysia

Annika: Du skriver alltid så kloka saker.  Ja,ni andra oxå förståss.

Jo,det skulle vara skönt att göra bort det nu ifall det blir att läsa på uni någon gång i framtiden. jag får kolla upp det, hur det skulle funka ekonomiskt alltså. Får nog fara ut en sväng på mimer imorgon och kolla upp det, fattar inget av deras hemsida.

Jo,nog skulle jag trivas som undersköterska om jag fick bra tider. men man får ju räkna med att det blir lite kväll och helg, men inte hela tiden, som nu.

• Liloot

Annika: Läser inte alla Sh A och Nk A på gymnasiet? Det trodde jag ingick i alla program. Tycker att du ska börja läsa in dom om du inte har dom redan i betyget, så har du ju en lite bredare grund.

Ser också på Gynning Diggar henne!

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • mysia
    Liloot skrev 2008-01-15 21:42:14 följande:
    Annika: Läser inte alla Sh A och Nk A på gymnasiet? Det trodde jag ingick i alla program. Tycker att du ska börja läsa in dom om du inte har dom redan i betyget, så har du ju en lite bredare grund.Ser också på Gynning Diggar henne!
    Nä,jag läste inte dom ämnerna iallafall. Vad kostar det att läsa en kurs på komvux? Undrar om man kan söka en kurs nu, eller om alla börjat redan. Får kolla upp det imorgon.
  • litetknyte
    mysia - Svenska 2, betyder inte det svenska som andra språk? Tror då det... Alltså behöver du ha läst Svenska B (eller Svenska 2 B, men du e ju svensktalande).
    Konstigt att du inte fick med ShA och NkA på gymnasiet, är inte det kärnämnen?? *snurrig*
    Högskoleprovet behöver man inte, men får man ett bra resultat på det så är det ju jättebra. Men d krävs ofta ett par försök har jag hört.
    Komvux kostar väl inget, du får väl kanske tom studiebidrag?
    Älskar min lilla Vinge-ling
Svar på tråden Mina goa vänner!