• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Emeraldy

Ni med barn på dagis: Ungefär hur lång tid tar det för er att lämna på morgonen? Från det att ni kommer dit tills ni går?

Hej förresten

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Pingulina

Sussie, hade hon alltså tagit av sig bajsblöjan? Kan ju bli bajs överallt Men jo, det är skönt när de säger till. Tyvärr är Nellie så hård i magen så hon säger oftast att det gör ont

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Tuttie

Hej Sara!

För oss tar det ca 10 min.... Cornelia fullkomligt älskar dagis.

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Tuttie
    Pingulina skrev 2008-01-16 09:28:27 följande:
    Sussie, hade hon alltså tagit av sig bajsblöjan? Kan ju bli bajs överallt Men jo, det är skönt när de säger till. Tyvärr är Nellie så hård i magen så hon säger oftast att det gör ont
    Ja visst det är en risk man får ta *skratt*
  • Tuttie

Cornelias nya favorit är Asse... (Bamse) O kan titta på det hur länge som helst.....
    O hur ofta som helst... O vi har det bara på datan..Men men..Asse är ju kul!

• mysia
    Emeraldy skrev 2008-01-16 09:27:18 följande:
    Ni med barn på dagis: Ungefär hur lång tid tar det för er att lämna på morgonen? Från det att ni kommer dit tills ni går?Hej förresten
    Hej på dig.
    Det är olika. Man ska ju klä av och ta på mockasiner(det gör vi iallafall) men imorse sprang hon iväg så fröken fick ta på henne dom. Och sen kram och hej då, så det tar ett tag. men 5 minuter kanske, ibland längre.
    Älskar mitt lillgull Tindra
  • Pingulina

Sara, för oss tar det typ 5 min, 10 min om jag dröjer mig kvar ett tag och pratar med personalen. Men det är nog upp till mig hur länge det tar, Nellie är redo att säga hej då direkt.

Sussie, förut när Nellie skulle säga Bamse så sa hon "bajsa" så det var lite svårt att förstå första gångerna vad hon menade Men nu säger hon typ "Basse" med sitt läspande s

• Pingulina

Jag blir sjuuukt partysugen av denna låt

">

• Tuttie

Annika: Cornelia har oxå läspande S...

Är det vanligt?

Jag har förresten anmält mig till en kurs..

Ditt barns språk 3hp Ingen undervisning,
       Distans, 10%, Fristående kurs,
       Umeå universitet, OSPEC

Kurser och program läsåret 2007/2008
    Ditt barns språk,  3.0 hp
     Umeå universitets hemsida
    UMEÅ UNIVERSITET: Utbildningar : Kurser : Lingvistik : Ditt barns språk Vårt språk är inte bara vårt främsta kommunikationsmedel utan också ett tankeverktyg och en identitetsskapare. Det är inte konstigt att ett barns först ord ses som en så viktig milstolpe; med språket kliver barnet in i en rikare kognitiv, social och kulturell värld. Det är inte heller konstigt att tecken på försenad eller avvikande språk- och talutveckling oroar föräldrar, och att idéer om hur man kan stimulera sitt barns språk får stort genomslag. Men vad säger vetenskapen? Hur ser en ”normal” språk- och talutveckling ut? Vad är det barnet tillägnar sig när det tillägnar sig språket? Kursen tar upp främst den tidiga språk- och talutvecklingen och innehåller både vad aktuell forskning kommit fram till, och möjlighet till egna observationer. All undervisning sker över internet.

Tror jag kan tycka det är lite skoj. Och då kan man ju jobba samtidigt....

• mysia

Annika: Håller med dig om att det är lite upp till en själv hur lång tid det tar. Tindra sticker iväg på en gång jag klätt av henne. men ibland behöver man ju prata med personalen.
    Håller med, bra låt.

Älskar mitt lillgull Tindra
Svar på tråden Mina goa vänner!