• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Pingulina

Sara och Camilla: det ÄR inte lätt att få pusslet att gå ihop, eller det går ju ihop men det blir inte på det sätt man vill. Nu har vi iofs haft tur eftersom jag jobbade 75% och kunde fördela min tid så att Nellie fick gå 07.45-14.30 tre dagar i veckan och 07.45-15.30 de dagar A hämtade men om båda jobbar så går det nästan inte att ha mindre timmar än så. Och vardagspusslet är skittråkigt enligt mig (och säkert de flesta andra), det blir bara lämna, jobba, hämta, laga middag hela tiden och man orkar inte ta hand om hem och hushåll, men till slut kommer man in i det och man bara gör det på nåt vis och det funkar bra, Man får se till att ha små ljusglimtar att se fram emot och göra saker på helgerna, eller när man nu har ledig tid hela familjen.

Camilla, lät spännande med jobbet, men lite svårt att veta vad det handlar om, coach är ju ett ganska brett begrepp i dessa dagar Håller tummarna iaf!

Agneta, vad bra att du fick iväg orbitrekken.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Emeraldy
    Annika: Jag jobbar ju också bara 75% och det lät så bra från början, men jag inser att jag inte kommer kunna hämta så tidigt i alla fall Nu kommer ju Moa och jag vara lediga en dag iofs, det får jag ju komma ihåg, och glädjas åt... Du har väl rätt i att man kommer in i det, men jag är verkligen rädd för hur det ska bli. Jag trivs inte när livet bara är ett enda stort stressmoln

Nu har jag suttit och gjort klart Moas collage till dagis. Det var inte det lättaste att få plats med personer från 4 olika familjer + Magnus och mig Jag vill ju inte utesluta nån heller! Nåja, det får duga.
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • litetknyte
    Pingu - haha, jo det har du rätt i. Vad jag förstått ska man fånga upp de personer som gått långtidsarbetslösa av anledningar som tex missbruk eller psykisk problematik. Har ganska perfekt bakgrund när det gäller att se sådant iom mitt nuvarande jobb.

Det är ju det som blir extra jobbigt för oss när jag börjar jobba... N OCH jag jobbar ju helger, så vi kommer nästan aldrig vara lediga tillsammans... blir var 3:e helg om han inte måste jobba extra då...
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • Liloot

Camilla: Ska hålla alla tummar för dig!

Sara: Jaa... det är nog rätt svårt att få allt att gå ihop. För oss har det gått bra, har inte upplevt det som stressigt, men så jobbar jag ju bara 50% också... så det gör ju lite skillnad. Dom dagar jag jobbar så hämtar johan på dagis 16.30. Så hon har ju ganska långa dagar dom dagar hon är där, men jag mår inte särskilt dåligt över det, hon verkar trivas så himla bra! Det kommer gå bra ska du se!

Annica: Det är finns inte jätte jätte många tider framöver, men ring på salongen så ordnar vi det!

Måste bara berätta om Thea igår, sååå gulligt! Vi var ute och åkte bob igår kväll efter middagen, så när vi skulle gå in och se bompa och göra välling så blev hon jääätteledsen. Sen sitter hon i soffan säkert en halvtimme och halvsnyftas "boooobben, booooobben" Mitt hjärta. Det första hon säger imorse när vi börjar klä på oss är "booooobben, booooobben" Så det var bara att dra henne i bobben till dagis som gällde.

Sen blev det ju lite knas. Hade hennes vagn i bilen så jag hade tänkt att lämna den på dagis innan jag for på jobbet. Men kvart i tre kom jag på "faaaaaaaan, jag glömde lämna vagnen på dagis!!!" Dom hade provat lägga henne inne istället, det hade gått jättebra. Som tur var. Så ikväll har vi köpt en vagn på blocket att som sovvagn på dagis. Det känns bra.

Mattelektionen gick bra, idag var det bara repetition från A-kursen. Men man har glömt mycket alltså Men det kommer väl tillbaka, får jag hoppas

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Sitter på jobbet, färdig för kvällen men har tid till 01:45.

Anna: Alice älskar också sin bob, vi drar den ganska ofta till och från dagis. Praktiskt. Och vi köpte ju också en sittvagn med fullt liggläge på blocket för 600 kr. Funkar hur bra som hellst. Det är skönt att slippa dra vagnen fram och tillbaka.

Ja, det är inte alltid lätt att få ihop vardagslivet men det får gå. Jag jobbar ju 100 % och Peter mer än det så här blir det långa dagar. När jag jobbar kvälls vecka är hon på dagis 8-14 varje dag. När jag har dagvecka är hon på dagis 10-18:30 måndag - torsdag, ledig fredag. Men då jobbar jag ju varje söndag och Peter varannan lördag så det är inte mycket tid tillsammans. Men det får gå.

Idag när jag hämtade kl 14 så ville hon inte gå hem. Jag fick klä på en skrikande unge som inte ville gå hem. Nu har hon inte varit så mycket på dagis här efter jul så hon tyckte det var skitroligt att vara där.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • mysia

Hej tjejer

Imorse blev det sovmorgon här. Vi hade ställt klockan på 7:45, men jag tänkte att så länge sover ju aldrig Tindra, men jo, klockan hann ringa och P klev upp. Inte förrän 8:15 klev jag och Tindra upp. Då gjorde P välling åt Tindra och så hade han gjort kaffe, lyx att få en kopp kaffe direkt man vaknar.

Nu är Tindra på dagis. Angående tider på dagis och stress, så måste jag säga att det är väldigt skönt att jobba 50 %. Tindra får korta dagar. Är jag ledig så får hon oftast vara där mellan 9-13:30 eller 9:30- 14:30. Och har jag en jobbardag så lämnar jag henne efter lunch och så hämtar farmor och farfar kring 17, ibland tidigare. Men får jag dagtidjobb så blir det ju mer tid såklart.
    Söker för fullt, men det finns inte mycket jobb. Antingen får jag söka ett jobb på nåt matställe eller så börjar jag plugga. Ska söka ett jobb på subway idag + nåt som behandlingsassistent. tror dock inte jag kan få ett sånt jobb. Vad tror ni? Det finns många bättre kvalificerade människor
    http://platsbanken.ams.se/direkt/51/080108,150010,020911,11,1234551.shtml
    Är bara så ruskigt förvirrad gällande allt. känner mig som en 15 åring som ska välja till gymnasiet. jag vill skriva, men det tjänar man inga pengar på. Får väl skriva och skicka in nåt och hoppas att nån nappar.

Idag ska jag på käkgymnastiken. Suck,inge kul, har nästan alltid ont efteråt.

Vi hörs sen.

Älskar mitt lillgull Tindra

Hej hej!

Camilla: Då fattar jag! Jag trodde att du och N låg bakis i soffan och Vinga lekte för sig själv hela dagen = DET hade varit otroligt Kul med jobbet! Hoppas du får det!

Jag har ju hittills bara jobbat 65% och det har ju såklart gått bra men jag upplever att det inte kommer bli så stressigt nu heller när jag kommer jobba 90%. Jobbar jag dag så är Viktor på dagis från 06.30 eller 07.30-14.30 jobbar jag kväll 10.00-16.15 och aldrig mer än 4 dagar i veckan. Tycker inte det är sååå farligt långa dagar med tanke på att han sover 2 timmar där också. Anledningen till att det blir så pass lite är ju att en del av min arbetstid ligger på helger. Klart det gör ju att vi inte kan umgås hela familjen varje helg men å andra sidan får ju Peter och Viktor ovärdelig pappa-barn-tid. Hur som helst så går det ju och man får göra det bästa av situationen för man måste ju jobba.

Har säkert glömt 1000 saker jag skulle svara på men....

Annica: Vi ska försöka hämta cykeln i helgen! Har helt enkelt inte haft tid än!

Älskade unge!

Annica igen: Är det helt okej för ert dagis att Tindra är där fast du är ledig?

Älskade unge!
  • mysia

Sofia: ok. Kan ni hämta den på söndag? för jag jobbar från 9-20:30 på lördag.
    Bra iallafall att Viktor får lite pappa tid. Tyvärr får Tindra varken mamma eller pappa tid på helgen. Ok på söndagar är P ledig. Men visst är det tråkigt att aldrig träffas hela faniljen nån gång?!
    Jag försöker verkligen hitta en jobb som innebär dagtid oxå för med tanke på att P alltid är hemma 18:45 så behövs alltid barnvakt dom dagarna jag jobbar. Ok det finns dagis, men varken P eller hans föräldrar vill att hon ska vara där så länge när det finns människor som kan vara barnvakt.
    Åhh vad allt känns jobbigt. jag vill göra nåt helt annat nu, svårt att säga vad men nånting. Känner att nåt fattas men jag kan inte sätta fingret på vad det är. Jag känner bara i mitt hjärta att nåt saknas, att jag har mer att ge. Förstår ni vad jag menar?

• mysia
    mamma till Viktor skrev 2008-01-15 11:23:39 följande:
    Annica igen: Är det helt okej för ert dagis att Tindra är där fast du är ledig?
    Ja,det är ok. Jag är ju halvtidsarbetslös och arbetslösa har ju barnen där fast dom är hemma.Dom känner ju till vår situation, och idag ska jag ju dessutom iväg på sjukhuset.
Svar på tråden Mina goa vänner!