• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Tuttie

Dags för lunch...

Vet dock inte vad jag ska göra..

Makaroner och tonfisk i vitlökscreme fraich kanske

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!

Måste bara snabbt svara.

Han är säkert i bra händer som du skriver Sussie men det är väl självklart att barnen känner sig otrygga om det helt plötsligt bara är vikarier man knappt träffat som jobbar. Det blir jag med när det är massa vikarier på mitt jobb. Det blir aldrig samma sak som när det är ordinarie personal. Sedan förstår jag ju att det är en perid nu när det är inskolningar och annat men varför kunde man inte göra så att det bara var samma vikarier hela tiden + alltid en ordinarie. Nu är det ju säkert 5-6 stycken som alternerar och ofta ingen ordinarie.

Sara: Hade inte situationen varit annorlunda om föräldrarna hade kommit in i ditt klassrum som man gör när man kommer på dagis. Fast jag hade nog ändå presenterat mig i den situationen också. Mitt motto är hellre en gång och för mycket än en gång för lite.

Älskade unge!
  • mysia
    Tuttie skrev 2008-01-16 10:57:36 följande:
    Dags för lunch... Vet dock inte vad jag ska göra.. Makaroner och tonfisk i vitlökscreme fraich kanske
    Lät gott.
    Tror säkert många är intresserade av party. Sätt ut en förfrågan på den andra tråden.

Jag ska oxå äta lunch nu, rester från gårdagens middag italienska köttbullar och pasta.
    Älskar mitt lillgull Tindra

Måste tillägga att jag vet ju inte om det är pga den röriga situationen som Viktor börjar protestera eller om det bara är en fas han går igenom nu men hur som helst gör det ju inte saken bättre.

*möte*

Älskade unge!
  • Tuttie
    mysia skrev 2008-01-16 11:01:53 följande:
    Lät gott.Tror säkert många är intresserade av party. Sätt ut en förfrågan på den andra tråden.Jag ska oxå äta lunch nu, rester från gårdagens middag italienska köttbullar och pasta.
    Måste prata med Anders först.
  • Pingulina

Nu har jag pratat med chefen och neligt henne ser det lovande ut med jobb, tydligen ännu flera som meddelat graviditet. Hon skulle också trycka på löneadministratören så att jag får mitt intyg. Sen förklarade jag min situation och att jag måste söka jobb nu och kanske måste binda upp mig hela våren om jag inte får nåt löfte från henne. Men hon kunde inte säga nåt än men vi bestämde att jag ska försöka söka andra jobb "lite långsamt" tills hon kan ge bättre svar. Och det är nån vecka bort med sista ansökningsdag till de jobb jag har tänkt söka, och sen är det ju en process innan man får jobbet också så då kanske chefen vet mer. Och till hösten kanske jag ska gå in som logoped i tal- och språkklasserna på Västeg, vilket jag skulle tycka var jätteroligt!! Så till sommaren kommer dte ju lösa sig med jobb men frågan är hur det blir fram till det...

Sara, tack Kyss Ibland är jag bra att ha

Ska ni äta lunch redan?? Klockan är ju bara 11.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • mysia

Annika: Vad roligt att det verkar lösa sig med jobb.
    Ja, vi äter nästan alltid lunch 11, ibland kring 11:30. På dagis äter dom oxå den här tiden. Tindra är alltid trött vid halv tolv tiden, så då blir det att äta denna tid och det är som om min mage är inställd att vara hungrig 11, oavsett om Tindra är hemma eller inte.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Tuttie
    mamma till Viktor skrev 2008-01-16 11:07:30 följande:
    Måste tillägga att jag vet ju inte om det är pga den röriga situationen som Viktor börjar protestera eller om det bara är en fas han går igenom nu men hur som helst gör det ju inte saken bättre.*möte*
    Hoppas verkligen ett möte med mamma Riitta kan få er att känna det lite bättre och att ni kan komma överrens om det bästa möjliga för Vicke.
  • Pingulina

Nu har jag målat väggarna i tvättrummet så nu ska jag äta lunch *magen kurrar*

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
Svar på tråden Mina goa vänner!