• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!

Självklart! Tar med den på lördag om jag hittar den men jag är ganska säker på att jag har kvar den!

Älskade unge!

Vad var det förs kurs du skulle läsa?

Älskade unge!

Haha Nummer 1000

Älskade unge!
  • Pingulina

Haha

Kursen heter "Språkstörning ur ett specialpedagogiskt perspektiv I".

Snällt, du kan ju kolla om du har den och om du inte hittar den kanske Sara har den.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • mysia

Sitter och ser på ugly betty, men det är reklam nu så jag tittar in här tvärt.

Funderar på förskoleyrket, men följande krävs. Grundläggande behörighet samt Sv B/Sv2 B, En A, Ma A, Sh A, Nk A. 
    Någon som fattar vad sv2 B innebär? och Sh A och nk A, är det något man ska ha läst på gymnasiet, eller räcker det med Nk och Sh som man läste på högstadiet?

Nu har UB börjat.. vi hörs

Älskar mitt lillgull Tindra

Vet inte vad Sv2 betyder men Sh står för Samhällskunskap och Nk för Naturkunskap. Du måste alltså ha läst de kurserna på gymnasiet eller läsa dom på Komvux.

Älskade unge!
  • Pingulina

Svenska B/Svenska 2 borde det vara, på gymnasiet förmodligen. Vet inte så mycket om det svenska systemet

Jo svenska är det såklart men vad står 2:an för? Så vitt jag vet läste vi bara SV A B C. Kan det ha något med invandrarsvenska att göra?

Älskade unge!
  • Pingulina

Eftersom det är ett /-streck mellan så borde de ju motsvara varandra, kanske bytt namn bara?

Ja man behöver väl antingen eller så det spelar ju inte så stor roll vad det betyder.

Älskade unge!
Svar på tråden Mina goa vänner!