• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • mysia

Sussie: Låter som en intressant kurs

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Pingulina

Rolig kurs Sussie, den tycker jag absolut att du ska läsa.

Och ja, läspande s är jättevanligt när dom är så här små, dom flesta fixar inte riktigt den precisa motoriken som krävs för ett tydligt tal. Men så småningom så

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Tuttie

annika: ja det ska bli skoj. BOrde inte vara nått problem att komma in heller

Japp bra låt! Ja party.. Jag o A har ju lovat inflyttningsgest här efter julhelgerna så det är kanske  dags att planera in nått eller vad säger ni?

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Emeraldy
    Sussie:
    Lät som en jätteintressant kurs!

Har funderat mycket på det här med språket som ni vet... Annika: När börjar man tycka att ett barn är sen med att prata, så att man kollar upp det? Moa lär sig mer och mer för varje dag som går känns det som, men samtidigt är hon ju mil ifrån era små när det gäller att prata. Men igår sa hon faktiskt: "Titta här, bok" och det är första gången hon har sagt tre ord efter varann. Å andra sidan skulle nog ingen annan än jag och Magnus förstå just ordet "bok" för hon säger typ "boo" men hon höll upp en bok så då antog vi att det var det hon sa

Skönt att höra att lämningarna verkar gå rätt snabbt. Det kommer vara Magnus som lämnar i stort sett jämt eftersom han har flextid på morgonen och betydligt närmare till jobbet. Men han ska ju ut och flänga en massa till Stockholm och Sälen och då måste ju jag lämna. Känns så stressigt när man vet att man har en tid att passa. Men hon verkar ju tycka att dagis är det bästa som finns så det ska nog inte vara nåt bekymmer. Idag ska vi dit efter hon har sovit, för inskolningsläraren skulle på sjukhuset nu på fm. Så idag ska hon få äta mellis där.
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Pingulina

Tycker jag absolut Sussie! Party party

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Tuttie

Sara: Det är inte alla ord här som är helt begripliga för omvärlden. Men en del.

Cornelia har börjat säga Ussi med läspande S . .. Är så sött men jag vill att säger Mamma.

• Tuttie
    Pingulina skrev 2008-01-16 10:03:37 följande:
    Tycker jag absolut Sussie! Party party
    :)

I februari kanske...

Blääääääää

Det här vill du nog inte höra Sara men jag är inte alls nöjd med Vickes dagis nu! Det är så otroligt rörigt där med nya vikarier varje dag känns det som. Erik har ju som sagt bytt avdelning och de andra har ju massa inskolningar och allt vad det är så just nu är det pest och pina att lämna Viktor. Han blir sååååå ledsen så han tappar luften.

Bläää

Älskade unge!
  • mysia

Ja sussie, roligt med party. jag jobbar mycket helg, men jag hoppas det blir en helg jag är ledig. har typ en hel ledig helg på 7 veckor.

Älskar mitt lillgull Tindra

Förresten Sussie så kanske du minns att jag skrev ungefär samma sak om Viktor för ett tag sedan. Jag vet hur otroligt jobbigt det är! MEN det har faktiskt blivit (om än lite) bättre på sistone. Conne ger sig nog snart också ska du se.

Älskade unge!
Svar på tråden Mina goa vänner!