• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Pingulina

Nellie kan inte farmors/farfars osv namn heller för dom säger vi ju heller aldgri men hon kan våra syskons och sina kusiners namn, Robe (Robert), Saja (Sara), Eiis (Elise), Nika (Niklas), Camija (Camilla), Wima (Wilma), Sanna, mobbo Joa (sitter ihop i ett ord ) och Anes (Agnes), Jenne och Maks osv.

Och Tinna sa hon till Tindra när hon var här

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • mamma till Viktor och William

Nä jag tror han börjar i slutet av januari... Ja det är väl bara att gilla läget men just nu hoppas jag på en plats i Stöcke SNARAST! Det jag inte förstår är varför de allra flesta vikarier måste vara så inkompetenta och otrevliga?? Peter hade tex. vänt sig mot en vikare igår och frågat om allt hade gått bra idag men fick bara en axelryckning till svar. Jag tycker dessutom att är man vikarie så går man väl fram och hälsar och presenterar sig för föräldrar man inte träffat. Tycker inte det är upp till föräldrarna faktiskt även om det ofta blir så ändå.

Usch vad jag retar upp mig känner jag. Är endel annat som är blä nu också så jag är väl kanske inte helt rättvis är jag rädd. Men det KÄNNS så i alla fall! så det så!

Älskade unge!
  • mysia
    Pingulina skrev 2008-01-16 10:38:17 följande:
    Nellie kan inte farmors/farfars osv namn heller för dom säger vi ju heller aldgri men hon kan våra syskons och sina kusiners namn, Robe (Robert), Saja (Sara), Eiis (Elise), Nika (Niklas), Camija (Camilla), Wima (Wilma), Sanna, mobbo Joa (sitter ihop i ett ord ) och Anes (Agnes), Jenne och Maks osv. Och Tinna sa hon till Tindra när hon var här
    Jo, lät så gulligt när hon sa Tindras namn. Tinna sitta, och så klappade hon på trappan.
    Älskar mitt lillgull Tindra
  • Pingulina

Sara, man vill ju bara att det ska gå bra för ens barn i skolan just för att man vet hur grymma barn kan vara om någon är annorlunda. Och tyvärr så har ju ingen av oss någon garanti att det kommer gå bra i skolan, lära sig läsa osv. Min pappa, brorsa och A plus flera i hans familj har ju dyslexi och A hade jättesvårt i skolan medan allt gick lätt som en plätt för mig, så vi vet ju inte vilken typ Nellie är. Tidigt utveckling säger tyvärr inte så mycket om det, annat än i uppenbara fall med generell utvecklingsförsening och så.

• mysia

Sofia: Håller med om att vissa vikarier är dåliga. En dag när jag skulle hämta Tindra så hörde jag att någon skrek i vagnen. och jag hörde ganska fort att det var tindra. Jag såg att en vikarie satt vid fönstret som vette ut mot vagnarna. Hon tittade tom ut på vagnarna. Hur sjutton kan hon ha missat att tindra sparkade med benen och skrek? Ingen annan fröken var i närheten, så jag skyller inte på dom. men när en person håller koll på vagnarna så tycker man ju att hon borde märkt att nån vaknat.

• Pingulina

Sofia, det är ju det som är det negativa med ett sånt dagis som Matrisen, det är mycket inskolningar och personalen är för detmesta inte där så varaktigt heller. Nu går ju iofs Viktor på en "stadig" avdelning så det är ju bättre än en som är helt tillfällig. Håller med dig ang. vikarier också, tycker det är sällan som dom kommer fram och presenterar sig och man måste gissa sig till om det är en vikarie, en elev, praktikant eller fan och hans moster.

• Tuttie

Nu tycker jag ni är lite orättvisa ang Matrisen. skräm inte Sara nu

Nej jag förstår verkligen, men jag tror det kommer bli bättre , har ju öppnat nya avdelningar igen . Och Riitta jobbar just nu på kontoret men snart kommer hon ju tbx. Och idag så har ju varit på avdelningen på fm då Eivor är borta.

Så vicke picke är i bra händer

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Emeraldy
    Annika:
    Skönt att du finns ibland T ex är det ju en lättnad för mig att höra att det inte behöver finnas nåt direkt samband med hur de utvecklas nu och hur det ska gå för dem i skolan sen. Jag har ju alltid haft det väldigt lätt för mig medan Magnus haft det lite tyngre (fast det handlade nog mest om ointresse) och det är ju självklart så att man hoppas att hon just i det fallet brås på mig

Sofia:
    Självklart kan man ju tycka att man som vikarie borde anstränga sig lite extra. Sen det där med föräldrar och presentera sig, så är det kanske inte alltid så självklart... Igår t ex satt jag i klassrummet och jobbade och så skulle jag gå ut i korridoren och hämta en grej, Då var det massa föräldrar och barn där och jag hade ju ingen aning om vilka föräldrar som hörde till vilka barn och således hörde till min klass. Så jag nickade bara mot de jag såg men jag gick inte fram och hälsade på någon. Där tänkte jag lite tvärtom gentemot dig; att föräldrarna såg ju vilket klassrum jag kom ut ifrån och hörde de till mina elever kunde DE ha gått fram och hälsat
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • mysia

Sussie: Kollade en gång till på mitt schema och sista helgen i februari är jag oxå ledig. Så vecka 5 eller vecka 9 passar det för mig. Hoppas ni bestämmer er för någon av dom helgerna. Skulle vara så kul, det var längesen jag kunnat hitta på något med er alla.

• Tuttie

Annica :Får väl se vilka som är intresserade först... om några ä det överhuvudtaget...
    hur vi ska göra med eller utan killar..Även om jag skulle tycka det var skoj med dom.

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
Svar på tråden Mina goa vänner!