Annika:
Skönt att du finns ibland

T ex är det ju en lättnad för mig att höra att det inte behöver finnas nåt direkt samband med hur de utvecklas nu och hur det ska gå för dem i skolan sen. Jag har ju alltid haft det väldigt lätt för mig medan Magnus haft det lite tyngre (fast det handlade nog mest om ointresse) och det är ju självklart så att man hoppas att hon just i det fallet brås på mig
Sofia:
Självklart kan man ju tycka att man som vikarie borde anstränga sig lite extra. Sen det där med föräldrar och presentera sig, så är det kanske inte alltid så självklart... Igår t ex satt jag i klassrummet och jobbade och så skulle jag gå ut i korridoren och hämta en grej, Då var det massa föräldrar och barn där och jag hade ju ingen aning om vilka föräldrar som hörde till vilka barn och således hörde till min klass. Så jag nickade bara mot de jag såg men jag gick inte fram och hälsade på någon. Där tänkte jag lite tvärtom gentemot dig; att föräldrarna såg ju vilket klassrum jag kom ut ifrån och hörde de till mina elever kunde DE ha gått fram och hälsat