• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!

Ja det är INTE kul att längta efter ett jobb man inte har och dessutom inte veta vilket man vill ha.... Du hittar säkert något snart!

Klart jag skulle tycka att det var trist om vi aldrig hade familjetid men 2/3 av alla helger så hinner vi ju träffas + de flesta vardagkvällarna också så jag klagar inte. Förstår dock att det är jobbigt för er som knappt hinner ses.

Jag har väl egentligen inte med det att göra men Annica vänd inte de där känslorna mot att det är ett till barn ni vill ha. Inte för att vara moraltant men vore det inte roligare att skaffa syskon till Tindra när du har ett jobb du trivs med och framförallt att det är bra mellan dig och Patrick?

Älskade unge!
    mysia skrev 2008-01-15 11:30:44 följande:
    Ja,det är ok. Jag är ju halvtidsarbetslös och arbetslösa har ju barnen där fast dom är hemma.Dom känner ju till vår situation, och idag ska jag ju dessutom iväg på sjukhuset.
    Vad skönt! Har hört att det är väldigt olika.
    Älskade unge!
  • mysia

Sofia: tack,det hoppas jag med. och du har rätt angående syskon till Tindra. Självklart är det roligare och enklare att få ett till barn när allt funkar ekonomiskt och privat. Jag vet inte, men det är kanske ett sätt för mig att blockera och förskjuta jobbproblemen. Typ att det är ett lätt sätt att slippa tänka hela tiden på att man måste få ett jobb. För är man mammaledig så är jag inte arbetslös, därmed flyttar jag jobbbekymren till framtiden, och det är ju inge bra. Förstår du vad jag menar?

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Pingulina

Hej!

Jag har nyss varit på iksu och tränat, skönt att vara arbetslös ibland Förutom att ovissheten gnager i mig och jag, liksom du Annica, funderar fram och tillbaka, och vrider och vänder på vad man ska hitta på.

Och inte får jag nåt svar från min chef heller ang. vad hon tänker för mig i framtiden, hon svarar inte ens på mina mail Och hon på administartion som ska skicka mitt tjänstgöringsintyg svarar inte heller på mina mail och utan det intyget kan jag inte ansöka om a-kassa, så denna månad får jag då inga pengar.

Annica, tror ärligt inte att du kommer få jobbet som beh.assistent eftersom du skanar den utbildning/erfarenhet som behövs, bättre att lägga energi på att söka nåt annat. Skulle du kunna tänka dig att jobba som barnskötare då? Det har ju jag lagt som en av mina "sökyrken" trots att jag inte har någon utbildning. Jag funderar på att söka ett vik som barnskötare på ett föräldrakooperativ i Yttersjö. Vet ju dock inte om jag har nån chans att få det.

Sofia, Nellies dagis har ingen 15-timmars regel så hon går ju på dagis nu varje dag 9-14 trots att jag är hemma.

Agneta, hur kommer det sig att ni blir färdiga så fort på jobbet? Vad är det ni gör? Drygt att behöva sitta av tiden, fast om man kan sitta på internet går det ju bra

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.

Jag förstår absolut vad du menar. Jag är också rädd att skaffa barn av fel anledning. Typ att man inte trivs på jobbet eller tror att ett förhållande ska bli bättre men jag är övertygad om att allt blir fel om man gör så.

Älskade unge!
  • mysia
    mamma till Viktor skrev 2008-01-15 11:35:48 följande:
    Vad skönt! Har hört att det är väldigt olika.
    Ja, vissa är nog väldigt noga. men ibland är hon jag jobbar hos på korttidsboende och då jobbar jag bara fredag kväll och helg, så isåfall skulle Tindra få vara där typ 4 timmar och det känns lite konstigt. hon har ju ändå ett behov av att umgås med kompisar och göra annat än att umgås med mamma hela dagarna. jag söker ju dessutom jobb och far på sjukhuset ibland när hon är där så det räknas väl som behov att ha sitt barn på dagis?

Måste nog göra iordniong mig nu, bussen går 8 över 12.
  • mysia
    mamma till Viktor skrev 2008-01-15 11:43:07 följande:
    Jag förstår absolut vad du menar. Jag är också rädd att skaffa barn av fel anledning. Typ att man inte trivs på jobbet eller tror att ett förhållande ska bli bättre men jag är övertygad om att allt blir fel om man gör så.
    Ja,det har du nog rätt i. Hjärnan kan spela en spratt ibland.

Annika: vad duktig du är som tränar. Tråkigt att dom inte svarar på dina mail. Du får väl ringa istället? Nä,jag tror inte heller jag får det, trots att undersköterskor får söka, men det finns tusen andra med mer erfarenhet och kunskaper.
    Hmm, barnskötare, jo,det vore nåt. har praktiserat på ett dagis under en 3 månaders tid och har bra referenser därifrån.

Annika: Fy vad less jag skulle bli! Duktig du är som tränar.

Jag har inte aaaalls kommit igång än. Har lagt all energi på jobbet senaste veckorna men jag hoppas det löser sig nu när jag är inskolad och klar och känner att jag får kläm på det här. Så där är det alltid för mig. När det är något nytt på gång så är det mina sunda vanor som ryker först! Konstigt...

Älskade unge!
  • litetknyte

Tänkte på en grej förresten, mysia. Du är väl undersköterska? Kanske du skulle söka mitt jobb OM jag får det nya??
    Jag har också sökt jobbet som behandlingsassistent, fast det är lite väl likt det jobb jag redan har så jag är inte jätte sugen på det... Fundersam Så svårt d där.

Anna - klurar på om vi skulle komma till dig och frisera lilla damen framöver igen... Om du har tid vill säga.
    Gulle Thea. Bob kan visst va kul.

Sofia - hehe, det skulle ju säkert funka det också med Vinga, men det skulle kännas mindre bra.

Pingu - det där med alla intyg och allt skit till akassan känner jag igen. Man får vänta och får krav från af och det är så mkt byråkrati så man blir helt snurrig! Men mitt tips är RING, maila inte, ligg på som f*n så att du får de papper du ska ha. Dubbelkolla gärna med af och akassan innan du skickar in så att du får med allt, rätt ifyllt, på en gång. Jag fick begära nya intyg 3 ggr och skicka in olika grejjer 5 ggr tror jag, innan det blev rätt, så jag var utan inkomst hela tiden när jag var arbetslös (fick jobb innan jag fick min första utbetalning från akassan...) Skrikandes

Älskar min lilla Vinge-ling
  • litetknyte

Haha, vilken härlig inledning på mitt förra inläggg...

HEJ PÅ ER!

Älskar min lilla Vinge-ling
Svar på tråden Mina goa vänner!