• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • mysia

Nu har jag varit en sväng på stan. 2 mockasiner och 2 par sockar blev det till Tindra och så hittade jag en födelsedagspresent oxå. Ja, Anna, det är på onsdag Ida fyller år. Har haft problem förut att minnas det datumet, men iochmed att Tindra oxå fyller den 16:e, så är det lätt nu att komma ihåg idas födelsedag. Att det är januari visste jag, men det var just datumet som det var bekymmer med.

Tindra är oxå känslig mot tomater, men hon äter rätt mycket grönsaker. hon älskar majs och broccoli, paprika gillar hon inte. Och hon äter nästan allt i fruktväg. Hon älskar apelsiner.

Sussie: vad duktig du var som gick så långt.

Annika: Bra jobbat, 2 kg, det är ju jättebra. Härligt med promenaden oxå. Jag har väldigt svårt att komma igång märker jag.

Anna: Får nog boka in en tid hos dig snart. Hur har du det med tider framöver?

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Pingulina

Sussie, tack, får hålla utkik efter aftonbladet, är plusmedlem på aftonbladet så det går säkert att läsa även på hemsidan.

Har precis sladdrat bort en timme på telefon med min fd. kursare och jobbarkompis Anna i Östersund. Hon fick barn för 7 veckor sedan och jag funderar att åka dit med Nellie och hälsa på medans jag är arbetslös.

Har suttit med en massa pappersarbete och nu ska jag hämta Nellie på dagis.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • mysia

Annika: Låter som en bra idé att hälsa på medans du är arbetslös. Åhh 7 veckor, inte stor då. Längtar efter en till bebis, tror dock inte att ekonomin tillåter det.
    Låter som du har fullt upp.

Ska snart oxå gå och hämta Tindra på dagis.

Är fortfarande aldeles förvirrad angående jobb och studier mm. Har ingen aning vad jag vill syssla med, vet bara att jobba endast kväll och helg det vill jag inte.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • litetknyte

IIIIIIH!!! När jag var på väg till massagen, satt i bilen å körde, så ringde de från jobbet jag sökte som jag berättade om förut. Det som kändes som skrivet för mig. De kallade mig till en heldag med information och intervju (antar jag...) den 28/1 så då får ni gärna hålla tummarna för mig. Vill ju såååå gärna byta jobb!! *nervös och glad*

Älskar min lilla Vinge-ling
  • Emeraldy

Åh, vad roligt för dig, Camilla - jag håller tummarna!

Och grattis, Annika och Anna till viktnedgången! Jag ska väga mig på onsdag för första gången på två veckor. Jag har inte kunnat äta så bra som jag velat, jag har inte orkat helt enkelt, men jag har ju rört på mig väldigt mycket mer. Och så har jag ju inte samma chans att svulla när jag är på jobbet som när man går hemma! Fast nyss vräkte jag i mig choklad och chilinötter, va fan, middagen var ju inte klar när jag kom hem - håller ju på att svälta ihjäl

Jag tycker faktiskt det känns riktigt jobbigt det här att både Magnus och jag ska jobba och Moa gå på dagis... Moa kommer få långa dagar på dagis (lämnas före 8 varje morgon och kommer nog inte kunna hämtas före 16 i alla fall). Hon kommer iofs vara hemma med mig varje onsdag så det får väl döva det dåliga samvetet lite. Men det känns tungt att få ihop pusslet tycker jag. Magnus ska till Stockholm två dagar nästa vecka och veckan därpå ska han med jobbet till Sälen 4 dagar. Jag vet att ni också har frånvarande män, men just nu tycker jag jättesynd om mig själv Jag har dessutom flera kvällsmöten inplanerade den närmaste tiden så när vi ska få nån slags lugn och ro det vet i sjutton...

Jag hatar att behöva stressa och laga mat direkt man kommer hem, är alltid svinhungrig då. Och så det här med Moas långa dagar... nä, det känns inte riktigt bra. Men förhoppningsvis kommer det funka för oss också, det funkar ju för alla er andra... Moa älskar ju att vara där också.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Pingulina

Camilla, va roligt, håller tummarna. Påminn mig, vad var det för jobb?

Återkommer med övriga kommentarer, Nellie rycker och sliter i mig och skriker "mamma sitta inte". Håller på med maten också.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Tuttie

Mamma sitta inte *skratt* Ja dom är för härliga.....

Milla: Vad kul! Håller tummarna.

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Har också varit lite duktig idag, jag var på Iksu och tränade en timme. Det var länge sen. Och sen på eftermiddagen sålde jag min orbitrek. Satte ut den igår kväll och nu är den borta, blocket är underbart.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • litetknyte

Tack snälla ni! Det är ett jobb som coach i ett samverkansprojekt mellan af, fk, socialtjänsten och psykiatrin.
    Jag har ingen aning om hur många det är som blivit kallade på den där heldagen, kanske varenda sökande till tjänsten om jag har otur, men jag hoppas att det är nåt positivt och att det går vägen den här gången! VILL verkligen iaf.

Sara - jag har oxå ångest för att Vinga kan få långa dagar på dagis... det lät så bra med N:s jobb förr, att han skulle kunna hämta tidigt/lämna sent och vara ledig ibland osv, men nu har de fått ÄNNU mer jobb å måste rycka in på lediga dagarna oftast. Hur ni som redan har barn på dagis får livet att öht gå ihop fattar jag inte faktiskt... stress stress å stress känns d som om d kommer å bli... Fundersam

Älskar min lilla Vinge-ling
  • Tuttie

Den här veckan går Cornelia på dagis

Måndag :7,30-16 (om hon gått idag)
    Tisdag: 8-16
    Onsdag 9-15
    Torsdag 7,30-13,30
    Fredag 7,30-16

Det är inte så mycket man kan göra...

Sen har vi Farmor som hämtar 12 varje tisdag dock inte denna vecka. Så hon har 2 tidiga dagar i veckan... O en då hon börjar lite senare... annars är det ju upp med tuppen.

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
Svar på tråden Mina goa vänner!