• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • mysia

Jag försöker reservera biobiljetter, men man måste ha Adobe Flash Player 8 (eller senare) för att kunna boka biljetter, men när jag försöker skaffa det, så funkar det inte. Så irriterande. Men jag får hoppas att det finns biljetter på lördag. Vi måste ju ha längst ut längst upp och det brukar väl inte vara så populärt att sitta långt ut va?

Älskar mitt lillgull Tindra
  • mysia
    Pingulina skrev 2008-01-16 12:03:41 följande:
    Nu har jag målat väggarna i tvättrummet så nu ska jag äta lunch *magen kurrar*
    Bra jobbat. Vilken färg blev det?
  • Pingulina

Annica, det blev helvita väggar och sen ska väggen längst in få gråa och svarta ränder på sig, horisontella ränder.

Annica igen, ingen aning om platserna är populära, kanske bäst att boka iaf.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • mysia
    Pingulina skrev 2008-01-16 12:15:05 följande:
    Annica, det blev helvita väggar och sen ska väggen längst in få gråa och svarta ränder på sig, horisontella ränder.Annica igen, ingen aning om platserna är populära, kanske bäst att boka iaf.
    Låter fint. men det går ju inte att boka på internet. Får kanske gå dit, för ringa vägrar jag göra. jag är för tragiskt, jag vet, men jag pallar det bara inte. Det är klockan 13:30 bion är så jag får för mig att inte så många går på bio då, men man vet aldrig.
  • litetknyte

Hej hej!

lindansare - tack för infon, jag var ganska övertygad om att jag hade rätt angående studierna osv, men är inte så bra på att hävda min ståndpunkt. Iaf inte om jag inte är 1000% säker.

Sussie och Pingu – Vinga är också trotsig naaaanting. Mycket drygt kan jag hålla med om…

N har pajjat ryggen igår, så han är hemma och bara tar det lugnt idag – kors i tak. Han är ledig från jobb men hade massa planer som vanligt, som sprack nu… Hur som helst så ska han och Vinga vara hemma i em medan jag får vara VUXEN en stund och åka och fika med mamma och min faster. Lyx.

Förresten, är det nån som har några bra tips inför en arbetsintervju?? Har allri varit på nån förutom den för det jobb jag har nu, som knappt var en intervju för de frågade i stort sett bara ”kan du börja på måndag” så jag är omöjligt nervös inför denna.

Sofia – håller med dig angående att det bör vara vikariens sak att komma fram och hälsa. Och sån nonchalans när det gäller att engagera sig i barnen är ju helt sjukt! Dags att byta yrke kan man tycka… Huvva! De har ju ändå hand om det viktigast vi har, f*n om de inte sköter sig tycker jag!! *morr*

Nä, nu måste jag dra!

Ha en bra dag alla!

Älskar min lilla Vinge-ling
  • Tuttie

Annika: Det låter snyggt.

Annica: Lider med dej som har så svårt för att prata i telefonen..Jobbigt.

Milla: Njut av din vuxen tid.

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • mysia

Tack Sussie. ja,det är inte kul. varje gång jag ska ringa nånstanns måste jag springa på toaletten flera gånger. Alltså när jag ringer till folk jag inte känner.

camilla: Skönt med egentid. Tips inför intervjun: Förbered dig på frågor som kan tänkas komma, tex,"varför ska vi anställa dig?" Klä dig i kläder som du känner dig bekväm i. Sitt avslappnat. Hmm,kommer inte på någon mer just nu. Lycka till.

har precis duschat, så skönt att ha det gjort. Det går ju inte precis lika bra när Tindra är hemma, och jag vill ju vara duschad till ikväll då vi ska på födelsedagskalas.

• Pingulina

Camilla, fundera på några bra och dåliga sidor hos dig själv, och gärna några dåliga som kan vändas till nåt bra vad gäller jobbet Förbered några frågor som du kan fråga dom, om jobbet, arbetssätt, personal eller nåt sånt så visar du ditt intresse för dom också, och så får du reda på sånt du kanske funderar på

Annica, jobbigt att vara SÅ nervör. Jagblir också nervös ibland men jag har tvingats ringa så mycket inom jobbet så jag har vant mig, så det enda rådet jag kan ge dig är att ta chansen till alla "ofarliga" samtal som du kan, t.ex. just bion, eller bara ring en affär och fråga när dom stänger idag. Lite egen kognitiv beteendeterapi sådär, utsätt dig för det du tycker är jobbigt i små doser!

• Alice i Umeå

Hej hej!! Gud vad ni skriver!! Jag hinner nästan inte med. Idag känner jag mig otroligt trött och orkeslös. Än fast vi inte har så mycket rent fysiskt jobb på kvällsveckorna blir jag så trött av att jobba kväll. Idag låg jag till 10:40. Och jag har inte gjort många knop sen dess. Ska försöka ta tag i att ta ner julgardinerna. Ska hämta Alice kl 14, är inte alls inspererad att gå ut i detta väder men inte så mycket att göra något åt.

Alice kan inte säga s överhuvudtaget, hon hoppar över den bokstaven. Låter lite roligt när hon säger Min mössa, för det blir Min mutta!!  Eller när jag skulle sätta henne i bilen och hon skriker över parkeringen: Jag fitta!!! Hon verkar bara kunna snuskiga ord.

Men hon kan sjunga hela blinka lilla stjärna!! Mamma stolt!!

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Pingulina

Haha, Agneta det är ju klockrent att byta ut s mot t, det blir så roliga ord. För övrigt är det helt normal språkutveckling att göra så ända fram till 3-3½ år iaf Tror du man har svårt att hålla sig för skratt när man sitter och träna med ungar på jobbet och det blir så, och föräldrarna blir såå generade.

Ett barn bytte ut alla k mot t och mamman bad henne ta fram sina vantar när dom skulle gå hem. Dom letade och letade efter vantarna och till slut sa tjejen, "mamma, nu kom jag på, jag la ju dom i fittan"

Svar på tråden Mina goa vänner!