• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Tuttie

S*k

*skratt* Nu kan ju Cornelia säga sitta..Men inna sa hon oxå fitta..

Anders lillebror skulle säga kusar i näsan men det vart kukar... *skratt*

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • mysia

Sitter här och skrattar. tänk så fel det kan bli, fast dom försöker. Tindra har börjat med nåt konstigt. Annika, du kanske kan förstå vad det beror på. Vissa ord hon säger som slutar på t, upprepar hon, alltså hon upprepar bokstaven t, tex ost tttt eller katt tttt. Förstår ni vad jag menar? Låter gulligt, men jag skulle vilja veta varför hon gör det.

Vi har just ätit mellis. har varit lite orolig för Tindras aptit, hon har ätit dåligt dom senaste dagarna. Hon åt tydligen bara majs till lunch, så det känns bra att hon åt nu iallafall.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • mysia

Jag skickade ett mail till viva vägledning, och det finns platser kvar till NK A, så om jag bara kom in med betyg så kunde dom anta mig till kursen. Så nu måste jag leta fram mina betyg, antar att det är betygen från gymnasiet. Känns spännande, men samtidigt blir jag nervös.

• Alice i Umeå

Alice har ätit som en kyrkråtta i typ en vecka, ingenting i princip. Men igår började hon faktiskt att äta igen. Hon har tydligen inte haft någon aptit men nu verkar den ha kommit tillbaka. Jag är ju exsagt lika dan. Som det är nu känner jag mig proppmätt hela tiden än om jag bara ätit jättelite. Antar att det är bebisen som trycker mot magsäcken. Med Alice kunde jag nästan inte äta mer än 2 tuggor åt gången sista månaden. Men då åt jag kanske varannan timme i stället. Det gick helt enkelt inte ner mer. Känns värdelöst att gå ut och äta dyr middag, orkar ju inte ens hälften.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • mysia

Agneta. tråkigt att inte kunna äta så mycket. Vad skönt att Alice börjat äta igen.

Nu ska jag börja med middagen, sen far vi till farmor och farfar och sen vidare till Tindras farbror och faster för kalas.

• Alice i Umeå

Kul med kalas, jag ska iväg och jobba så fort Peter kommer hem. Inte lika kul när jag är så trött men det får gå. Håller på att försöka få upp lite gardiner nu. Går väl hyfsat frammåt i alla fall.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Liloot

Men Annica, är du SÄKER på att du inte läst NkA? Leta reda på gymnasiebetygen och kolla. För det ska alla läsa, även dom som går Media.
    För övrigt så ses vi nog ikväll, ska också till Ida och fika ikväll!

hmmm... ska laga mat nu, sen bär det av på kalaset som sagt Hej svej!

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • Emeraldy

Hihi, vad roligt det kan bli med alla tokiga ord

I eftermiddag har vi varit på Matrisen. Moa fick vara själv utan oss hela tiden för vi hade fullt upp med att sy klart den där förbaskade dockan Imorgon ska Magnus bara lämna henne och sen fara därifrån, men det blir fortfarande bara på förmiddagen. Först på måndag ska hon äta och sova där. Vi tror nog att hon hade klarat det nästan på en gång, men vi litar ju på förskolepersonalen De gör så mycket fint där tycker jag. Idag satt massa foton på Moa uppe på väggarna och jag fick bläddra lite i pärmarna som de har till varje barn där de sätter in foton och teckningar och liknande. Jag har förstått att det är Riitta som är drivkraften bakom, jättefint och roligt för oss som föräldrar

Det märks verkligen hur otroligt roligt Moa tycker det är på förskolan! Hon har fullt upp med att leka med allting och det lyser verkligen i ögonen på henne. Idag sprang hon och Viktor och en till liten tjej omkring i korridoren och skratten bara ekade. Så härligt att se Som vanligt blev hon skitförbannad när vi skulle hem, men det gick över rätt snabbt som tur är.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • mamma till Viktor och William

Tack Sara, jag behövde faktiskt höra det där (om en glad Viktor på dagis). Samma sak idag vid hämtning.... Peter frågade hur dagen varit och det satt 3 vikarier vid ett bord och inte en enda lyfte på arschlet och kom fram och berättade. Ska absolut prata med någon av de ordinarie. Det här går ju inte. Missförstå mig inte om Matrisen, jag har ju avgudat avdelningen det är bara nu efter jul det varit kaos.

Annars känns det SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ sjukt bra på jobbet nu!

Älskade unge!
  • litetknyte

Tack för alla tips!

Fick den skriftliga kallelsen idag, och det handlar inte om vanliga intervjuer, bara... utan är en heldag med rekryteringsseminarier. "Under dagen kommer du att jobba med några uppgifter enskilt och tillsammans med de andra. Uppgifterna kan vara både muntliga och skriftliga." *gulp* Guuuuud vad nervös jag är! Men samtidigt känns det kul, VILL ju ha detta jobb, verkligen! Försöker tänka att jag kan lära mig nåt av den där dan oavsett hur det sen går med jobbet, men jag är så sabla självkritisk och känner inte att jag har nåt att komma med, är inte bra på att sticka ut hakan och det måste jag ju en sån här gång, visa att jag KAN och VILL. *shit* Fortsätt gärna med tumhållningen tjejer.

Agneta - hehe, fitta kan Vinga också säga. Fast här betyder det ficka. Senast idag sa hon "mamma fitta". Hehe...

Älskar min lilla Vinge-ling
Svar på tråden Mina goa vänner!