• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • mysia

Nu har vi kommit hem från kalaset. Tindra somnade såklart i bilen och nu försöker p att få henne att somna. Hon hade då väldigt roligt. Hon och Thea låtsades sova på massa finkuddar och så försökte dom leka med deras katt, men han var inte så intresserad.

Anna: har kollat betygen från gymnasiet och nej, jag har inte läst Nk A.

Camilla: Oj, vilken tillställning för ett jobb. Ett stort lycka till iallafall.

Sofia: Vad roligt att du trivs på jobbet.

Sara: Roligt att Moa trivs på förskolan.

Imorgon ska jag fara och kolla upp det där med Nk kursen. Höra hur tiderna skulle funka med mitt jobb och så. Visst borde det gå att avbryta studierna ifall jag får ett jobb? Att man inte får nån straffavgift eller nåt menar jag.

Nån som vill hitta på nåt imorgon em?

Älskar mitt lillgull Tindra
  • mysia

Nu har Tindra äntligen somnat. Det gick inte att sova med pappa. Hon ropade bara på mamma. Så jag fick gå dit, och tillsist så somnade hon.
    Ska själv lägga mig snart. är rätt trött.

• Liloot

Mmm, va gott det va med gofika på kalaset Måset ta tag i det här snart, efter helgen börjar mitt nya liv

Annica: Skumt att du inte läst NkA, men då är det ju jättebra att du läser in den. Den är väl ett krav för typ alla universtietsutbildningar?

Sofia: Va roligt för dig att jobbet känns kul!! Skönt att slippa alla nätter!

*fnissar också lite åt alla roliga ord* Thea har inte kommit med nåt sånt där "roligt" ännu, men det kommer väl

Ikväll har jag filat till mina naglar och målat dom porr-röda så nu ska jag och johan gå och sova. God natt på er!

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • Tuttie

Godmorgon Tjejer!

Är fortfarande hemma med C då hon snorar nått så fruktansvärt. O kan inte sova på natten för hon är tät i näsan. Börjar nästan ångra mig att jag skicka iväg A över helgen .. Men men det går nog bra det med.

Vi har börjat inse att det är dags att byta säng.. (Nähe ) O vill ha en 180 ..Den kommer kännas gigantisk..då vi bara har 140 nu *skratt*  Men vi får se hur det går... Vi försöker sälja den vi har nu på blocket. Såg att Jysk hade billiga madrasser nu 2st 90cm + bäddmadrass i 180 för 4000 kr.. Hur är madrasserna på jysk. är dom bra eller dåliga?

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • litetknyte
    mysia - haha, ja jag reagerade också så, men jag pratade med mina päron och både mamma och pappa sa att det blir vanligare och vanligare med sådana delar i rekryteringsprocessen, åtminstonde i akademikervärlden... se vad man lär sig.
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • Pingulina

Jag har varit och tränat på iksu efter jag lämnade Nellie, känns bra med viktnedgången men jag vet inte om jag har gått ner nåt mer eftersom vi inte har någon våg. Ska väga mig lördag när jag skjutsar ut Nellie till svärisarna och sen ska jag frossa på bion och när vi går ut och käkar

Camilla, när jag sökte jobb på barnhab här i stan efter utbildningen så hade vi dels en "privat" intervju och sedan var det en gruppuppgift tillsammans, typ seminarium. Jag har också svårt att sticka fram hakan och visa i såna situationer men kan ju inte annat än försöka sitt bästa. Man behöver säga sin åsikt men samtidigt inte bossa för mycket. Och den här typen av uppgifter ger ju en första bild (dock kanske inte sann?) av hur man fungerar som människa, det svåra är att veta vad dom är ute efter

Sussie, ingen aning om Jysk har bra eller dåliga madrasser. Jag resonerar dock lite som så att man får vad man betalar för...

Sofia, vad roligt att det känns bra på jobbet!!

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • mysia

Hej tjejer

Nu har jag anmält på Nk A kursen. Surt att ingen sålde en begagnad Nk bok, så jag blev tvungen att köpa en egen för 300 spänn. suck. Börjar redan imorgon bitti. Hjälp.
    Tindra somnade i bilen på väg hem, så nu sover hon, utan lunch. Dagen lär bli upp och ner, men men, vad kan man göra åt saken.
    Nu ska vi gå en promenad, måste ända dagistiden till på måndag.

Vi hörs sen

• Liloot

Surt Annica med boken. Du hann ju inte beställa från Adlibris nu, men där är dom  billigare. Så vet du det till nästa gång

Annika: Du kan få komma hit och låna min våg *asg* Den är hel paj, jag väger 175 kg på den. DEN är rolig att ställa sig på Skan önska mig en ny i födelsedagspresent senare i år.

Sussie: Har aldrig haft nån säng på Jysk, men har hört att det bara är skit. Men det kan ju ha ändrat sig? Vi köpte en säng på Sängjätten (heter det så? Den på västerslätt). Där betalde vi 2500 för en 90's. Iofs ingen bäddmadrass med då, det hade vi redan. Men far op jysk och provligg och känn efter!

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • litetknyte
    Pingu - ja, det är ju skitsvårt verkligen! Jag är ganska mkt kontrollfreak så jag vill väldigt gärna veta nästan precis vad jag ska kunna och vad som ska hända, så såna här situationer är jobbiga för mig... men nyttiga! Det är nog ingen risk att jag bossar för mkt, snarare tvärtom, men det beror ju supermkt på vilka andra mskr man ska samarbeta och samspela med... Får som du säger satsa på att göra mitt bästa - och försöka se hela grejjen som att jag lär mig nåt av det. Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter, berätta gärna mer.
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • Alice i Umeå

God morgon!!

Har faktiskt ingen aning om hur madrasserna på Jysk är men är beredd att hålla med Annika, man får vad man betalar för. Har köpt vissa möbler där som inte hållit så jättebra. Men jag vet andra som är hel nöjd med möbler. Ellenor och Tobias har just köpt en hel del där, matbord +8 stolar, skänk, vitrinskåp och tv bänk i vitt, riktigt snyggt faktiskt. Och inte farligt dyrt.

Nu ska jag snart åka och handla lite inför helgen och sen kl 14 ska jag hämta Alice. Oerhört skönt att få fara och handla själv. Hade med henne på OBS häromdagen, inte alltid så lätt. Hon ska ju inte åka kundvagn, det vägrar hon. Hon ska ju styra en sån här liten kundvagn och i den rymmer man inte så mycket.

Annars är det ganska lugn här, en kväll kvar sen är det helg. Jobbar 19-05 i kväll. Peter jobbar dock lördag och sen börjar jag om på söndag morgon. Tycker inte om dessa korthelger. Men nästa helg blir lite bättre än om Peter vart tvungen att jobba på lördagen då också. Han ska tydligen stå på Nolia på bröllopsmässan. Expert ska ha en monter där. Funderar på att fara dit och se om man kan få lite inspiration, nån gång ska vi ju gifta oss. För något år sedan så sa vi att inom 5 år ska vi gifta oss, vi får väl se hur det blir med det. Det handlar ju om en ekonomisk fråga också, vill inte ha något stort men vill heller inte snåla, ska vi gifta oss får det kosta vad det vill.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
Svar på tråden Mina goa vänner!