• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • mysia

Agneta: Ni vill inte komma hit och fika? Då kan ju barnen leka och vi kan surra lite

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Pingulina

AGneta, känner som du ang. att roa barnen och jag är ju inte gravidtrött och så... Ikväll ska A dessutom sova över i Övik så blir ensamma hela kvällen och det är lite jobbigt faktiskt. Det första Nellie gör när vi kommer hem från dagis är att springa till tv:n och vill se mora träsk eller boblins, sen ser hon inte nån lång stund innan hon vill göra nåt annat men hon kan liksom inte lka själv, jag måste hela tiden vara med henne och det är skitjobbigt för vad ska vi göra liksom? Man kan ju lägga pussel och bygga torn ett tag, läsa nån bok men sen tryter orken och fantasin. Jag är världens sämsta lekmamma!

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Liloot

Jag känner igen mig i era bekymmer angående att roa barnen Dom dagar jag är hemma så kommer ju inte johan hem förän halv sju, och det är segt på eftermiddagen alltså! Förmiddan tycker jag går bra, men em är jobbig.

Jag var på TeamSportia, men självklart fanns inte färgen jag ville ha i min storlek *hmpf* Var på InterSport också, fanns bara vita där. Vill ha svarta. Ska åka på stadium och se, annars skiter jag i det.

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • Pingulina

Vad är det för skor Anna? Jag är i stort behov av sneakers men jag ska köpa i Thailand så jag får stå ut ett tag till.

På tal om fula ord så kom jag på två till som Nellie kan, hon säger "pattar" om tappar och "kåt" om tåg

Vi for en sväng på BOOM och barnens hus efter dagis och jag kom hem med en till Boblins-film Generad och lite djungeldjur och färgpennor. Så vi överlever väl eftermiddan trots allt Och ikväll ska vi åka och hälsa på Jenny och Max, dom flyttar tyvärr tilbaka till FInland på söndag så då har jag inga av mina kompisar kvar här Tur ni finns!

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • litetknyte

Hehe, vi har också bara en 140 säng.. vill ha en minst 160 men har inte råd just nu...

Pingu - trist att alla drar från stan. Alla mina vänner drog direkt efter gymnasiet typ, så jag vet hur d känns. Har bara ett fåtal kvar här nu.

Älskar min lilla Vinge-ling
  • Tuttie

Vänner..Jag har ju flyttat ifrån alla mina vänner så jag är oxå ensam.. Så det är tur ni finns!

Annika: Kåt! *skratt*  Åh gillar Nellie oxå Boblings..Cornelia oxå, hur många har ni.. vilka av dom? Vi har den med rött omslag... *vet inte vad den heter*

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Tuttie

Åh jag vill ha nytt jobb, dels så kommer dom dra ner på min tid och sen har jag fått en pojke på mitt bord oxå och han är helt vild när det kommer till kritan och Jätte stark.
    Jag klarar inte av honom och jag tycker inte det är skoj då.

Sen vet jag ju att jag inte kommer få fast här utan hanka mig fram 2 månader i taget 
    Och det är ingen trygghet om vi vill skaffa syskon....

Usch känns lite jobbigt allt nu.

+ att jag har mens.. Och Anders har slutat snusa 3 dje dagen idag.. = 2 monster här hemma.

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Emeraldy

Aaaaargh, vilken skitdag det har varit idag Skrikandes 15 stycken 8-åringar bortskänkes...

Agneta: Förstår att det börjar kännas tungt med det mesta nu. Men tiden går fort, snart har du din lilla bebbe som belöning

Jag är också en skitkass lekmamma, men som tur är brukar Moa kunna roa sig hyfsat bra själv. Tyvärr tycker jag dock att hon blir sämre och sämre på det, eller hon kräver mer och mer att vi ska leka med henne.

Annica: Spännande att sätta sig på skolbänken igen Jag känner ju fortfarande att jag vill bort från skolvärlden så till slut måste jag kanske börja plugga igen jag med...

Här bäddas sängen varje dag, med nåt enstaka undantag. Det är ju aldrig nån som ser vårt sovrum men jag trivs verkligen inte hemma om det är stökigt och för mig känns det stökigt om sängen är obäddad. Det är nåt jag kommer må dåligt över nu när vi ska jobba båda två; vårt hem kommer förfalla

Haha, Sofia, jag skulle också vilja ha en gigantisk säng Magnus ligger jag gärna nära så vore det bara vi skulle ju vår 180-säng räcka hur lugnt som helst. Men med fröken elvisp som sparkas och har sig skulle det vara skönt med en större säng.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • mysia

Jag får nog strunta i kursen. p fly förbanand för att jag slösar bort 300 spänn på en bok, och att jag slösar bort familjens pengar på nåt onyttigt.
    Så är det altid, jag kan inte göra når för min skull, för det förstör för familjen.

Älskar mitt lillgull Tindra
Svar på tråden Mina goa vänner!