• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Pingulina

Vi har varit och hälsat på Max och Jenny, flyttkaos var det där Men vi fick lite tid av oss iaf. Jo, det är verkligen skittråkigt att alla mina kompisar har flyttat bort, man har ju inte så stort nätverk som helt ny i en annan stad

Annica, hade ni inte diskuterat detta innan då att du kanske skulle börja plugga? Förstår inte Patrik att du gör detta för att det så småningom ska kunna bli bättre ekonomiskt för er?

Sara, har dom sagt att dom kan göra nåt åt foten då om det inte blev bra? För is å fall tycker jag att du ska ta kontakt med ortopeden direkt, eller det tycker jag du ska göra hur som helst och förklara att det fortfarande gör ont. Dom kanske har nåt bra råd eller svar att komma med?

Barnbidrag imorgon, ja tack! Har just nu 38 kr på mitt konto. Och ingen a-kassa denna månad...

Sussie, jag köpte den med blått omslag, vi har den gula och den röda redan

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Emeraldy

Annika:
    Njae, på läkaren lät det ju som att nu skulle allt vara bra... Ska ringa till dem när jag orkar.

Det där med kompisar kan jag också känna igen. Nu har vi iofs ett enormt umgänge, men från början är det ju Magnus kompisar allihop. Förutom er har jag bara två kompisar här i Umeå som är "mina" från början, och båda har jag lärt känna genom jobbet.

Av barndomskompisarna i Uppsala är det faktiskt bara en jag fortfarande umgås med (umgås = träffas nån gång per år ).

Nä, nu ska jag pallra mig in i duschen.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Hihi, jag har jättemycket pengar kvar på kontot Det är det positiva med att ha börjat jobba igen, jag har ju noll tid att shoppa på

• Pingulina

Av mina barndomskompisar (från låg, mellan och högstadiet och gymnasiet) umgås jag fortfarande med alla utom ett par stycken. Vi var ett gäng på 14 personer som hade julfesten nu när jag var hemma sist. Skitroligt faktiskt. Men jag skulle vilja att alla flyttade hit istället för jag vill inte flytta hem.

Sara, ja, ring dom och hör vad dom tror problemet är! Trevligt för dig att du har pengar  

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Emeraldy

Annika:
    Roligt att ni har lyckats hålla kontakten så länge De första åren jag bodde här var vi rätt flitiga, jag och mina kompisar också, men sen blev det mer och mer sällan mellan telefonsamtalen och mailen, och nu är det som sagt bara en jag fortfarande träffar. Några har jag fortfarande (ytterst sporadiskt iofs) mailkontakt med, men vi har inte träffats på evigheters evigheter eftersom de inte heller bor kvar i Uppsala.

Ååååh, jag orkar inte gå och duscha Ge mig en spark i baken!

Kan inte annat än ansluta mig till förlorade vänskapklubben Fast här är det tvärtom, de flesta har flyttat ifrån mig Har några barndomskamrater kvar här i stan men man har ju lite olika liv nuförtiden eftersom de andra inte har några barn så det blir bara att man träffas några gånger per år över en lunch eller så.... Trist men jag har ju hellre få goda vänner som er än många ytliga. Vi umgås faktiskt oftast med familjen eller singelkillar av någon anledning

Gud så trist Sara att du inte märker något resultat Tycker absolut du ska prova med ortopeden först. Dom kan ju inte annat än att hänvisa till VC.

Älskade unge!
  • Emeraldy

Haha, Sofia, det märks en åldersskillnad här Vi känner EN person som är singel (oavsett kön alltså). Alla andra är stadgade med barn och hela baletten

Kärring
    Älskade unge!
  • Liloot

haha, mina kompisar har ju inte heller barn (nähäää ) Men vi umgås rätt mycket ändå, mycket tack vare att jag nu jobbar med två av mina "bästisar" från gymnasiet. Men vi är fortfarande ett gäng på 5 stycken som träffas rätt ofta! Från grundskolan har jag bara kontakt med en tjej, väldigt lite kontakt dock.

Jag har då hunnit shoppa mycket en här månaden Idag var jag ner på stan och shoppade på rean, nu har dom ju halva reapriset på nästan alla ställen. Hittade mycket fint på åhlens, dom tycker jag har bra rea! Inte bara en massa skit! Köpte en tröja där, sen köpte jag en tunika och en kjol på MQ på halva priset! Känner mig nöjd!

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • Emeraldy

Jag funderar på att gå ner på stan imorgon efter jobbet, men på fredagseftermiddagar är det ju alltid knökfullt på stan. Det är väl nästa kärringtecken; att man inte orkar trängas bland folk

Svar på tråden Mina goa vänner!