• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Pingulina

Tänk så rik du kommer bli Sara

Jag har inte shoppat nåt alls, dels för att jag inte har några pengar och inte vet hur det blir med a-kassa och så, och dels för att jag förhoppningsvis ska få shoppa lite i Thailand.

Nu ska jag nog lägga mig och lyssna lite på sista Stieg Larsson-boken. Go natt!

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • litetknyte

Sussie - nä inte det jobbet, det är ett jobb som coach i ett samverkansprojekt. Ansökningstiden gick ut 4/1 har jag för mig.

Förstår att du vill ha mer trygghet i arbetet.. var ju därför jag valde att söka tillsvidare tjänst där jag jobbar nu, trots att jag inte vill jobba där egentligen… *kram*

Lekmamma… d e inte jag heller bra på. Men Vinga liksom Moa roar sig rätt bra själv och jag trivs verkligen med att vara hemma med henne. Oftast iaf. Med det inte sagt att jag inte tror att det är bra för henne med dagis, för det är jag övertygad om. Har märkt att Vinga är ganska rädd för barn som är vildare än hon (typ alla mao ) så det är jätte bra att hon får bli van med fler ungar ju! Hon behöver det verkligen.

Mysia – men herregud… att köpa en bok till en kurs är väl inte onyttigt?? Det är väl kanonbra att du tar tag i din ”karriär”, det gynnar ju honom också i slutänden! Stå på dig vännen, för din och Tindras skull!! *peppkram*

Sofia – har glömt att säga det, men GUD så glad jag är att du trivs med jobbet ditt.

Älskar min lilla Vinge-ling
  • LadyInRed

Hej tjejer! Hur är läget med alla?? Här knallar det på som vanligt.

Är det ingen som skulle vilja träffas nåt idag? Nån som vill komma hit eller nåt? Vore kul!

Världens vackraste Grace 060406 & Sötaste lillprinsen Sean 070920
  • Tuttie

Hej Linda..

Vad kul att höra ifrån dej...Allt bra?

Hade gärna träffats men vi är hemma o sjuka så tyvärr.

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Liloot

Hej Linda! Va kul att du tittar in! Jag jobbar idag, så jag hinner tyvärr inte, men gärna på tisdag eller torsdag nästa vecka!

Idag har jag lite sovmorgon, börjar inte förän kvart över tolv. Riktigt skönt. Men så jobbar jag "ända" till fem. Brukar ju alltid försöka sluta vid tre på fredagar, men det va en kund som ville komma idag som inte kunda komma före tre. Så då får man väl ställa upp

Ska fara och lämna Thea till farmor nu, hon var ledig idag så hon ville ha Thea.

Ikväll blir det ännu ett kalas, min minsta lillasyster fyller 17 Shit va tiden går fort, tycker det va nyss hon va 10! Så det blir middag och fika hemma hos mamma ikväll, blir mysigt

Ha en underbar dag alla mina vänner! Ni är guldvärda allihopa!

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • LadyInRed

Sussie: Tråkigt att ni är sjuka... Hoppas det går över snart!

Anna: Nästa vecka blir bra. Hämtar ju Grace kl 14 så efter det kanske!? Kommer förbi idag och bokar klipptid. Du har väl inget ledigt idag eller??

Världens vackraste Grace 060406 & Sötaste lillprinsen Sean 070920
  • mysia

Hej

Bara så ni vet. p har sagt så här. Att självklart får jag plugga, bara det stämmer med arbetstiderna mina. När vi pratade om att jag eventuellt skulle plugga, så sa vi att jag skulle kolla ifall det stämde med mitt jobb, men det visade sig att det skulle bli för stressigt, att jag nätt och jämt skulle hinna till jobbet. Det gjorde P upprörd att jag ändå tänkte läsa trots att jobbet skulle drabbas. Och eftersom jag vill ha ett heltidsjobb så blir ekonomin lidande just nu. Tiderna passar inte så det blir nog att strunta i det, tyvärr. Men går det att fixa så att det stämmer med mina arbetstider, så kommer jag läsa kursen. Och p förstår att det är för vår framtid. Självklart får jag läsa bara vi klarar oss ekonominskt och att det passar med mitt jobb. upprepade mig kanske nu, men jag hoppas ni förstår.

Snart blir det lunch, sen promenad till affärn.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • mysia

Linda: Glömde, P är ledig idag så det blir en familjedag.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Alice i Umeå

God morgon tjejer!! Kom i säng kl 6 i morse men är fortfarande trött. Men man kan ju inte sova hur länge som hellst heller, ska ju kunna sova i kväll också. Nu är det bara 6 veckor kvar att jobba, tiden segar sig fram. 100 dagar till bf. Mina föräldrar brukar alltid ta 2 veckors semester på våren och nu slumpade det sig så att de har semester 1 vecka före och en vecka efter bf. Hoppas att tjejen kommer hyfsat i tid, det är perfekt att de är lediga och kan ta Alice. Peters föräldrar bor ju i övik så det är inte lika lätt att få barnvakt där.

Linda: Hämtar inte Alice förrän 14:30 idag så det blir nog lite sent att komma förbi. Annars är det ju alltid trevligt!!

Annica: Tack för sällskapet igår, hoppas att det löser sig med arbetstider och kursen.

Anna: Jag ska också boka en tid snart, hör av mig.

Angående gamla vänner  så blir det ju oftast så att vissa försvinner och man får vissa nya beroende på var i livet man är. Det är ju bara att se på oss, vi hade väl inte lärt känna varann om det inte vore för våra små guld klimpar.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Emeraldy

Kikar bara in en snabbis. Blev bara lite nyfiken, Anna, fyller din syster år idag? Tänkte på att du och Magnus fyller år på samma dag och idag fyller min mamma år

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
Svar på tråden Mina goa vänner!