• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Liloot

Hej på er!

Ja, tack för igår! Det va supertrevligt! Är också lite halvseg idag Men inte så farligt alls faktiskt.

Sara: Thea är aldrig hemma för snor, då skulle dom ju inte vara på dagis alls om dom skulle vara hemma när dom är lite snoriga. Sen kan dom ju vara rent förkylda och bli påverkade och hängiga, då är det ju en annan sak. Känner du att Moa orkar så tycker jag absolut hon ska på dagis!

Här slappar vi bara idag, har just lagt Thea inne, hoppas hon somnar. Sen ska vi nog spela lite Mario Kart!

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • Emeraldy
    Sussie:
    Imorgon blir en lite kortare dag, typ 8:30 tills efter hon har sovit, men inskolningen är klar. Eivor och vi tycker att det funkar så bra. På tisdag ska Magnus till Stockholm och jag kan inte hämta förrän 16, så då blir det en riktigt lång dag - första prövningen

Skönt att höra att ni resonerar som jag tänker kring sjuka barn

Skoj att ni hade skoj igår Blev det sent för er? Vart gick ni och käkade? Var filmen bra? Är lite avis att vi inte kunde följa med, även om vi hade trevligt vi också.

En till fråga från osäkra jag Annika tex, du jobbade väl bara 75% eller minns jag fel? Tog du ut föräldrapenning den dag du var ledig då? Jag tänkte på det här med SGI. Det har ju varit så viktigt sen de fyllde 1 år att man skulle ta ut 5 dagar i veckan, men nu kommer ju jag bara jobba 4 dagar? Rent ekonomiskt behöver vi inte ta ut föräldradag när jag är ledig på onsdagarna, men jag kanske borde göra det i alla fall om det påverkar SGIn? Vet ni hur det funkar?

Här är det hurtigt värre idag (ingen bakis ) På förmiddagen var vi och handlade på MAXI och nu är det storstädning när Moa sover (det är därför jag hamnar här ) och sen i eftermiddag ska vi tillbaka på Strömpilen och shoppa lite. Såg ett par jättefina fodrade regnbyxor på Lindex som vi ska köpa till Moa, hoppas bara de finns på Strömpilen.
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Liloot

Sara: Jag tror man kan ta ut en lägsta-nivå-dag om man vill behålla samma SGI som innan. Annars får du ju SGI på den lön du har nu om du inte vill ta ut nån föräldradag.

Filmen var faktiskt riktigt riktigt bra! Kanon! 2 timmar och 20 minuter bara flög iväg! Rekommenderas varmt!

Vi käkade på Lottas, min mat var så där...  sen gick vi vidare till Harrys. Vi och Dunders blev kvar till halv ett ungefär, dansade och hade trevligt

Sussie: Vars försvann du igår på stan?

• mamma till Viktor och William

Hallå! Å TACK för igår det var verkligen superkul! Var såååå besviken att vi var tvugna att åka hem men jag hade faktiskt inte räknat med att det skulle bli så sent så jag hade ju lovat barnvakten att vi skulle vara hemma vid tio. Fast så här i efterhand och med tanke på hur det snurrade när jag kom hem så var det nog lika bra för jag jobbar ju idag!

Sara: Filmen var verkligen en överraskning! Skitbra tyckte i alla fall jag, även om jag inte hade fattat att det kommer 2 till. Vi gick på Lottas och åt och sedan vidare på Harrys och drack och drack och drack. Jag och Peter var hemma halv tolv och jag tror de andra var hemma vid ett.

Har alltid Viktor hemma i samband med feber men är han bara snorig får man ju se till allmäntillståndet. Är han hängig och trött så får han vara hemma men är han pigg som vanligt är det dagis som gäller.

Åter till arbetet...

Annika: Jag ser ingen pyjamaslista

Älskade unge!
  • litetknyte
    Sara - jag är ganska säker på att du måste ta ut fp upp till heltid för att få behålla din sgi. Jag gör det nu när jag jobbar/har personalmöten ibland. Men det spelar ingen roll om du tar en sjukpenningdag eller en lägstanivådag.

N jobbar natt i helgen så jag har just kört upp honom och nu är han och Vinga på väg ut en sväng så jag får duscha och ha lite tid ifred innan han drar tillbaka till jobbet igen efter 17. Suck.
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • Emeraldy
    Camilla:
    Ja, jag antar att det borde vara så.

Här blev det tyvärr ingen shoppingtur idag för vi fick besök. Trevligt det med

Det var min pappa med fru som kom förbi och då hade pappa med sig två foton på min farmor och farfar. Jättefina kort, och jag har nästan inga kort alls på dem (de är döda sen flera år) så det var jätteroligt att få
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Tuttie

Anna: Min syster kom så ja joinade henne istället

Soff: Visste inte heller att det skulle komma fler. Så du är inte ensam

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • mysia

God morgon tjejer

Har precis ätit frukost, en liten pluttmacka, men jag har verkligen ingen matlust, vet inte vad det är, jag som alltid vill ha mat.

Var ledig igår, skönt med tanke på att jag jobbade dubelpass i lördags. På em före söndagsmiddagen så var vi ute och letade en mössa år Tindra, som hon kan ha under hjälmen, men vi hittade ingen, Vi har bara mössor med tofs, och det går som inte att sätta på hjälmen då. Vi har en bra mössa, men den är aldeles för varm när det är så milt som det är ute nu. ja ja,det är bara att leta vidare.

Det låter som ni andra haft en trevlig helg.
    Skulle va kul att ses snart. Missar ju alla roliga grejer.

Vi hörs

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Liloot

Kikar in lite snabbt innan jag ska på jobbet!

Grattis på namnsdagen Agneta!

Ikväll är det mattelektion direkt efter jobbet, blir en lång dag idag.

Ha en bra dag alla!

• mysia

Idag har jag och Tindra varit på öf, trevligt som vanligt.
    Har nu varit och lämnat Tindra på dagis. Hon sov när vi gick dit så det blev tyvärr ingen hej då kram. Jobbar ikväll så nu ska jag söka lite jobb och äta innan jag ska iväg.

Grattis på namnsdagen Agneta.

Ha en bra dag allihopa.

Älskar mitt lillgull Tindra
Svar på tråden Mina goa vänner!