• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Alice i Umeå

Anna: En fika vore trevligt! Jag är på! Men jag måste ta med mig Alice eftersom Peter jobbar. Tänkte du lämna Thea hemma eller tar du med henne och hon sover i vagnen?

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Alice i Umeå

Jag kommer att åka ner nu, ska skjussa Peter. Slå en signal när du kommer ner så får vi se om jag fortfarande är kvar på stan. 070 37 37 237

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Tuttie

Kanske tittar ner oxå ..Vi får se. Kändes inte som nått roligt väder att gå på stan i.

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Liloot

Hej!

Agneta; Jag tar med mig Thea! Ringer när jag är nere på stan så ser jag om du är kvar!

Hör av dig du med Sussie om du kommer ner!

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • Tuttie

Vi tar bussen nu 11,01 så¨jag ringer Anna o Agneta

• Emeraldy

Tjolahopp

Det gick bra att jobba idag, det var rätt lugnt. Jag tror det var sista dagen, det lutar åt det. Jag har ju sagt att jag ställer upp så länge de inte hittat nån annan, men det lär ju inte vara så svårt. Jag har ju okcså sagt att de ska ringa om det krisar nån gång, såna kontakter måste man ju ha kvar

När jag hade slutat gick jag en sväng på stan och köpte 3 tröjor till mig och 1 till Moa. Hon fick jättemycket kläder i julklapp så egentligen behöver hon inte, men det var en så söt döskalletröja för bara 25 kronor, så då MÅSTE man ju slå till

Hihi, Anna, vilka sammanträffande med födelsedagar

Hoppas ni har det riktigt bra på bion och middagen. Vi ska strax iväg till 30-åringen.

Ha det.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Morrn morrn.
    Hur resonerar ni när era små är lite förkylda? Angående förskola tänkte jag, när låter ni dem gå och när håller ni dem hemma? Moa har blivit lite småsnorig, men som alltid när hon är "sjuk" så är hon lika pigg som vanligt. Samtidigt förstår jag ju att det såklart är skillnad på att vara på dagis från 8-16, jämfört med att vara hemma...Går ni efter feber eller allmäntillstånd? Moa kan ju ha feber men det påverkar henne inte det minsta. Man vill ju inte lämna henne där och så orkar hon inte, eller att de tror att hon ska smitta nån annan. Samtidigt känns det som vi skulle vilja låta henne vara där nu eftersom det är nu det börjar på "riktigt". Men det har ju gått så jättebra med inskolningen så för henne gör det nog ingen skillnad om hon är hemma några dagar... Hmm...

Osäkra mamman har talat

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Tuttie

Morn Sara!

Cornelia hade ju feber förra helgen, på söndagkväll hade hon låg näst intill ingen feber.Men vi lät henne vara hemma på måndagen. Tisdag fick hon gå men var hade hela dagen gått och snorat och även vart rinnig i ögonen. Men jätte pigg o glad.  Så därför har vi varit hemma dom andra dagarna.... Men det är väl lite som man själv känner.

Tycker det är skit svårt..Men har dom feber så ska dom ju vara hemma!  Men lite snor gör inget. Alla barn är väl det mer eller mindre.

O visst har väl en vecka kvar på inskolningen eller är den klar? För det handlar ju bara om några timmar varje dag nu... eller?

Är det inskolning, så tycker jag hon kan gå.

• Pingulina

God morgon!

Tack för igår Sofia och Anna, jättetrevligt! Är lite småbakis faktiskt. Men det var det värt!

Sara, jag tycker det låter som att Moa kan gå på dagis. Men det är jättesvårt att avgöra ibland, men jag går nog på allmäntillstånd. Om hon inte har feber då för då är hon ju alltid hemma. Men snor och hosta och opåverkat allmäntillstånd, då blir det dagis.

Susie, vi hade ju pratat om att träffas idag men jag har ju inget barn hemma just nu Kommer nog åka ut till svärisarna på eftermiddagen och stanna där och käka middag.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Tuttie

Annika: Det är absolut ingen fara, vi har fullt upp iaf idag. Vi får ta det en annan dag

Svar på tråden Mina goa vänner!