• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Pingulina

Vi är hemma från dagis idag för vi hade Sofia och Viktor på besök i förmiddags. Nu har Nellie redan vaknat från sin vila, sov bara 1½ h trots att hon var ute i vagnen. Ingen som vill träffas i eftermiddag eller jobbar ni allihop?

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • mysia

Annika: Ska som sagt jobba, så tyvärr. Ni vill inte hitta på något på torsdag? Då är både jag och Tindra ledig.

Jag letar så mycket jag bara kan efter ett annat jobb, men det finns inte mycket att välja på tyvärr. Avskyr dom här arbetstiderna, suck.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • LadyInRed

Kikar in. Är uttråkad... Vet att det är jättelyxigt att vara hemma men jag är bara sååå uttråkad just nu. Så Annika, vi hittar gärna på nåt!!!

Världens vackraste Grace 060406 & Sötaste lillprinsen Sean 070920
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Tack för gratulationerna!! Har jobbat som vanligt. Nu är det bara 28 dagar kvar att jobba. Och så ändrar de schema 3 veckor innan jag slutar, typiskt!! Men men, det ska nog gå bra i alla fall. I torsdags hade vi krismöte på jobbet, det går inte så bra för företaget just nu. Så de sparkade all inhyrd personal, all extra personal och 19 st fast anställda. Så nu är det inte läge att söka jobb hos oss på något år framöver. Inte så roligt för många att förlora jobbet men så är det i bland. Jag har ju varit anställd i över 10 år så jag sitter säkert så länge de inte lägger ner företaget helt.

Annars är det bra lugnt här. Tack Anna för trevligt sällskap på stan i lördags, det lät som om ni hade en trevlig kväll, det var synd att vi inte kunde göra er sällskap. Vi var på middag hos några vänner i stället. Och igår jobbade jag. Nu ska jag snart se Cityaktuen.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Pingulina

Grattis på namnsdagen Viktor! Och ett försenat grattis till Agneta

Mår inge bra idag, känner mig hängig och vissen. Borde kanske försöka ta mig iväg och träna men jag orkar verkligen inte... Mår illa också, och NEJ, jag är inte gravid

Igår eftermiddag var jag förbi mitt gamla jobb för att hämta lite papper som jag behöver och då pratade jag med chefen. Och med ganska stor säkerhet så kommer jag att få jobba iaf halvtid fram till sommaren/hösten då det förmodligen blir heltid. Men det blir troligtvis klart i slutet av veckan så jag håller tummarna. Kommer väl också läsa kursen på Uni om jag bara fick besked från a-kassan nångång Skrikandes

Agneta, trist att det går dåligt för ditt jobb, men tur att du har jobbat länge så att du sitter säkert!

Sara, ang. att ta ut föräldrapenning när man jobbar deltid så måste man göra det för att få behålla sin ihopjobbade SGI, man måste alltså ha en "heltidssysselsättning" för att få max SGI om du t.ex. blir sjuk själv. Jag var ju inte ledig nån hel dag men jag fyllde på med 1/4 lägstanivå-dagar.

Linda, typiskt att jag hade bokat in annat igår. Men gärna en annan gång!

• mysia

God morgon

Ska snart fara med Tindra på dagis, sen ska jag träffa en kompis och byta julklappar, jag vet, lite sent, men vi hann aldrig före jul. Sen ska jag på käkgymnastik. Och ikväll jobbar jag, så dagen lär gå åt fort idag.

Agneta: Vad tråkigt att det går dåligt för din arbetsplats, men skönt iallafall att du får vara kvar.

Tindra har börjat sova så länge på morgonen, så hon är aldrig riktigt trött när det är dags och sova efter lunch. Hon är så himla svårsövd.

Måste gå nu, tindra busar i vagnen...

• mysia

Annika: Håller tummarna för dig angående jobbet. Hoppas verkligen du får jobba. Trist att du inte mår nåt bra. Känner igen det där. Jag mår alltid extra dåligt, både fysiskt och psykiskt när det strular med jobb och när jag är nervös över hur allt ska bli.
    Har iallafall fått mail från handläggaren på ams, och hur försöker hjälpa mig mer nu.

Ska klä på Tindra nu, vi hörs sen.

• Liloot

Hej hej!

Idag är jag och Thea lediga, riktigt skönt! Ska fara å äta lunch med Johan snart.

Det här kanske är ett jobb för nån av er? http://platsbanken.ams.se/direkt/99/080117,110080,020911,21,1242699.shtml

Igår kväll var det ju mattelektion. Och shit säger jag bara, hur ska detta gå? Det känns som ett enda virrvarr i min hjärna. Hoppas att allt faller på plats snart.

Ha det bra alla!

Ps, grattis på namnsdagen Viktor

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • mysia

Anna: Härligt med en ledig dag. Såg det där jobbet, men dom ville ha någon i början av februari och jag har jobb till sista februari, så tyvärr, annars skulle jag ha sökt det.

Grattis på namnsdagen Viktor.

Ska iväg nu med bussen. Vi hörs.

• Pingulina

Men Annica sånt går ju alltid att diskutera! Klart du ska söka det ändå, tycker dom att du är rätt person som kan dom säkert vänta ett par veckor, eller att det går att kombinera på nåt sätt till slutet av februari.

Jag har också funderat på att söka det, men jag vill ju inte binda mig över sommaren eftersom jag mest troligt får ett logopedjobb då.

Anna, lycka till på matten!

Kolla i träfftråden alla!!

Svar på tråden Mina goa vänner!