• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • mysia

God morgon

Har blivit så himla förkyld. Ont i halsen, näsan rinner och jag är allmänt på så dåligt humör. Är dock ledig idag och imorgon så det ska bli skönt att vila upp sig lite. Trots att jag bara jobbar 4 timmar per kväll så tar det ändå på krafterna när man är förkyld.
    Så det blir ingen innebandy ikväll, suck. Såg så mycket fram emot det, men men,går ju inte att göra nåt åt.
    Ska ta det lugnt idag som sagt och så blir att söka jobb.

Anna: Ha ha, vilken dröm. Jag brukar ha turen att alltid drömma om massa snyggingar, he he. Men inatt handlade det om massa människor som berättade spökhistorier, och vår klockradio har gått sönder, så imorse hade vi istället på mobilens väckarklocka, så jag vaknade till sången spiderpig(från simpsons filmen) Och den känns lite spöklik den låten. Så jag var lite smått skakis när jag vaknade.
    ">

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Emeraldy

Kikar in en snabbis. Jag läser allt ni skriver, men det känns aldrig som jag har ro att sitta och skriva. Sen har ju FL varit så fruktansvärt segt de sista dagarna så jag blir bara irriterad!

Idag är Moa och jag lediga (känns så lyxigt!). I eftermiddag ska vi till doktor Berit på sjukhuset för att se att medicineringen är okej.

Magnus är i Stockholm sen igår så jag fick verkligen prova på det nya livet med dagislämning, hämtning, handling och matlagning. Moa verkar fortfarande stormtrivas på dagis, känns så skönt Men igår när jag hämtade henne tror jag hon var rätt nöjd, för det var första gången hon inte har blivit skitförbannad för att hon ska hem.

Jag har inte ägt en pyjamas på flera år så här blir det mjukisbrallor på partyt (har knappt några såna heller Kommer kanske i mina fula "baggy-brallor")  

Här körs det för övrigt också på kondom. Jag vet inte vad vi ska göra på preventivmedelsfronten... Jag vill inte äta p-piller för jag inbillar mig att det är den som har gjort att jag har noll sexlust. Varken Magnus eller jag har egentligen nånting emot kondom, men jag är rätt känslig mot latex, så vi kör latexfria och de kostar ca 20 kronor styck Finns säkert billigare att hitta på nätet, jag ha bara köpt på Apoteket så länge. Det känns ju rätt ohållbart. Funderar kanske på spiral, men det känns inte helt bra det heller... Som jag känner idag skulle jag kunna sterilisera mig men med tanke på att jag ändå har några år kvar att kunna bli med barn känns det lite väl definitivt. T om jag kan ju ändra mig om några år angående syskon till Moa...

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Jag har förresten gått ner 1½ kg på tre veckor, och det enbart av att jag har börjat jobba igen. Jag äter precis som vanligt (t om godis och läsk på vardagskvällarna) men jag har ju inte chans att småäta hela tiden som jag gjorde när jag var hemma. Och så går jag ju till och från jobbet de flesta dagar och det verkar alltså ge resultat. Roligt

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Tuttie

Sara: Kul med vikt nedgången  *heja du*
    Kondom för 20 kr styck..shit, dyra kn*ll för er
    Kul att moa Trivs på dagis, mamma ska låna c nån onsdag o ha henne på Matrisen. så Hon får leka med Oa...

Alla som vill får komma hem till oss på fika idag kl 14 om någon har trist. jag hämtar C när jag slutar 13,10 sen måste jag handla lite, men är väl hemma vid 14,00.

Kvartsvägen  11 ...

Är det nått spec fika bröd som nellie klarar av?

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Tuttie

kvartsvägen 11a..glömde a:et.

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • litetknyte
    Sara - grattis till viktnedgången! Få förunnat att det går så enkelt också. Glad för din skull!

Här är det också kådisar som gäller, har alltid gjort. Men, vi har aldrig tid/ork/lust till nåt kuckilurande ändå, så det är ju som det är.
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • mysia

Mina händer bara skakar. Har precis ringt en man som håller i det här med äldreboendet marielund. jag pratade nämligen med en kompis idag och han fick mig att ringa den här mannnen, för han hade pratat med honom, och allt var som inte klart än, så jag borde ringa och höra hur det gick med min ansökan. Och ni vet ju hur rädd jag är av mig, men jag vågade, phuu. och han skulle kolla upp varför jag inte hört något. Så håll tummarna för mig.

Sussie: Skulle gärna komma och fika, men jag tror inte ni vill ha mig på besök, är rädd att smitta nån med min hosta.

Sara:Roligt med viktnedgången. Fy vad dyrt med latexfria kondomer. Tror säkert det är billigare på internett.
    Roligt att allt funkar bra på dagis för Moa.

har sett ett så fint bostadsrättradhus, suck. Tänk om jag hade ett heltidsjobb, då hade vi haft råd. Det är huset på vänskapsgränd 107
    http://www.maklarcity.com/default.asp?ML=10084

Ska gå och äta lunch nu. Vi hörs.

• Pingulina

Har precis varit ute och gått en timme, jättefint väder men kallt! Hade egentligen tänkt mig på iksu men det tar som emot att fara och träna, har ingen ork eller lust alls med det. Men en promenad är väl bättre än inget iaf.

Sussie, vi kommer! Men dte vet du ju redan För min skull behöver du inte köpa nåt fikabröd, jag försöker ju undvika sånt. Nellie kan äta det mesta i bullväg tror jag, hon kan iaf äta vanliga bullar och kex.

Annica, vad bra att du ringde! Hoppas du får positiva besked!

Sara, grattis till viktnedgången! Här står det ganska still tror jag, trots att jag kämpar jättemycket med maten. Måste motinera mer helt enkelt. Hur känns det i foten när du går till skolan då?

Anna, haha, köttsligt umgänge Och med bygg-Matte dessutom Förvånad

Nu ska jag också äta, och det blir faktiskt ganska onyttigt för jag köpte pannkakor till Nellie igår men hon verkar reagera på dom så då får jag äta upp dom själv. Kan ju inte slänga heller

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • mysia

Tack Annika. jag hoppas oxå att han har bra besked att komma med. jag får iallafall veta varför ingen hört av sig. Vill dom inte ha mig kunde dom ju ha sagt till åtminstonde tycker man.
    Bra gjort som varit ute och gått. jag har sökt jobb idag, så jag har tyvärr inte vartit så motionshurtig. men jag har ju en ursäkt(förkylningen) Ska dock gå en prommis sen. Lite luft måste jag ju ha, och det är ju så fint väder oxå. Vill dock inte missa när han ringer, så jag får hålla mig inne ett tag till. Bara han inte hör av sig när jags ka hämta Tindra, det skulle vara typiskt.

• litetknyte
    mysia - håller tummarna stenhårt.

Nu ska jag iväg till jobbet på apt igen. ÅÅÅÅÅÅÅH vad jag INTE vill tillbaka!! Skrikandes

Ikväll är det Pilates igen. Andra gng den här veckan, har ff träningsvärk i hela kroppen sen i måndags. Sweet ju!
    Älskar min lilla Vinge-ling
Svar på tråden Mina goa vänner!