• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • mysia

Tack Camilla.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • mysia

jag kommer aldrig att få ett jobb. Dom hörde av sig nu och dom hade kollat med mina refernenser, och då beslutade dom att tacka nej. jag hade ju bra referenser. jag sitter och storgråter nu. Jag känner mig som världens sämsta människa.

• Emeraldy
    Sussie:
    Just onsdagar är ju Moa ledig och hemma med mig, så ska Conne leka med Moa är det ingen bra dag...

Camilla:
    Haha, nä, här blir det väl inte heller så mycket tumlande i sänghalmen så man kanske kan stå ut med svindyra kådisar Hoppas du hittar nåt annat jobb. Jag trivs som tur är på skolan jag jobbar på men jag känner fortfarande att jag vill hitta ett annat yrke.

Annica:
    Bra att du ringde. Jag har också telefonskräck så jag vet hur det känns.

Annika:
    Promenera går hyfsat faktiskt. Så jag försöker ställa in mig på att det är den typ av träning jag får köra med resten av livet (skitkul - not Fundersam) Simma skulle ju också funka, men då är det ju det där med badhus...
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Glömmer alltid nåt... Sussie; Vi ska upp på sjukhuset strax, annars hade vi gärna kommit

• Emeraldy

Men Annica då... Förstår hur du känner det. Jag blev också deppig när jag aldrig fick nån respons på mina jobbansökningar. Jag tycker du ska ta tag i det där med pluggandet i alla fall. Och sök det där jobbet som klassassistent!

• mysia
    Emeraldy skrev 2008-01-23 12:34:39 följande:
    Men Annica då... Förstår hur du känner det. Jag blev också deppig när jag aldrig fick nån respons på mina jobbansökningar. Jag tycker du ska ta tag i det där med pluggandet i alla fall. Och sök det där jobbet som klassassistent!
    Just nu känns det som det inte är nån idé att söka något alls. Dom söker folk till ett helt nytt boende, och dom ratar mig. Hur ska jag då kunna få ett jobb där dom söker en person. Förstår ingenting, jag har ju bra referenser, och jag är bra på mitt jobb. Vi behöver bättre ekonomi, jag kan bara inte jobba 50 % hur länge som helst.
  • Pingulina

Fasen också Annica! Vem är dina referenser då ochhur bra känner dom dig? För detverkar ju vara där det strandade enligt han som ringde, eller har jag fel?

Jag tycker också att du ska söka klassassistentjobbet, för detär ju på heltid, och även om det bara är till augusti så är det ju bättre än till slutet av februari som du har nu, eller? Jag tror det är lite mycket att begära att du ska få fast tjänst och heltid på en gång...

Jag ska ringa samtal nu till min a-kassa och försäkringskassan, men det är ju sån jävla telefonkö jämt Skrikandes

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • mysia

Annika: En referens känner mig väl och visste att jag anger henne som referens när jag söker jobb, men dom andra vet inte det. Dom blev kanske sur, jag vet inte.
    Ska söka jobbet som klassassistent. ja,det är ju ju lite längre än vad jag har nu. Men jag kommer att få vara kvar längre än slutet av februari ifall hon jag vikarierar för ej kommer tillbaka, och det lär hon inte göra enligt chefen.
    Vet att jag inte kan begära fast jobb på en gång, men jag är väldigt ledsen nu iallafall.

• Pingulina

Annica, en grundregel är ju att man bör ha kontaktat refernspersoner man anger så att dom vet om att dom kan bli uppringda. Din referens som känner dig väl, är det en personlig eller yrkesrelaterad kontakt ni har då?

Jag förstår att du är ledsen, jag försöker bara hjälpa dig så att det kanske går bättre nästa gång...

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • mysia

Jag vet Annika. mitt misstag och det får jag sota för nu. referensen jag känner väl har jag en yrkesmässig kontakt till.

Svar på tråden Mina goa vänner!